نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

مدیر عامل پیشین باشگاه پرسپولیس به خبرورزشی گفت: خیلی‌ها پرسپولیس را از دور می‌بینند و فکر می‌کنند اینجا یک قصر باشکوه است، اما وقتی داخل آن می‌شوند، با واقعیت‌های بیشتری مواجه خواهند شد.

به گزارش خبرورزشی، بالاخره اتفاقی که خیلی‌ها منتظرش بودند رخ داد و ایرج عرب از باشگاه پرسپولیس رفت. نکته مهم اینجاست که او جای خود را به محمدحسن انصاری‌فرد داد. انصاری‌فرد در سال ۱۳۸۴ نیز مدیرعامل باشگاه پرسپولیس بود و بیش از یک سال در این پست ماند، اما در نهایت، حبیب کاشانی جانشین او شد و با تیمی که در فصل هفتم ساخت، برای دومین بار توانست قهرمانی در لیگ برتر را رقم بزند. حالا که انصاری‌فرد به پرسپولیس برگشته، بد ندیدیم تا با عباس انصاری‌فرد، برادر مدیرعامل فعلی باشگاه و مدیرعامل سه دوره مختلف پرسپولیس به گفتگو بنشینیم.
نظرتان در مورد انتخاب محمدحسن در پست مدیرعاملی چیست؟
فقط می‌توانم این را بگویم که کارش واقعاً سخت و حساس است. در این اوضاع اقتصادی و مالی، در این شرایطی که همه در مشکلات پیچیده گرفتار شده‌اند، باید تدبیر درستی داشته باشد و سرمایه باشگاه را چندبرابر کند وگرنه نمی‌تواند موفق باشد.
آیا محمدحسن انصاری‌فرد انتخاب خوبی برای نشستن روی صندلی مدیرعاملی باشگاه بود؟
نمی‌توانم به این سؤال جواب دقیقی بدهم، اما به عقیده من، این تغییرات خیلی دیر اتفاق افتاد. اگر اول فصل به او حکم مدیرعاملی می‌دادند، خودش می‌دانست چه قرارداد‌هایی ببندد، با چه بازیکنانی کار کند، چه کسانی را به باشگاه بیاورد و چه کسانی را از پرسپولیس بیرون بیندازد. الان خیلی دیر شده است. حتی این روز‌ها برای تدارک امکانات هم دیر است، چون بالاخره عرب با چند جا قرارداد بسته و بودجه و قراردادهایش مشخص است. شنیدم میزان بدهی هم بالاست و از این رو، فکر می‌کنم محمدحسن مقابل یک کار انجام شده قرار گرفته و یک تیم بسته شده و باشگاهی با شرایط خاص را به او تحویل داده‌اند.
سابقاً این شایعه وجود داشت که شما رابطه خوبی با برادرتان ندارید. هنوز هم این‌طور است؟
هیچ مشکلی نداریم، اما در کارهایش دخالت نمی‌کنم. اگر مشورت بخواهد، در خدمتش هستم، اما خودم به سراغ او نمی‌روم تا مشاوره بدهم. برایش آرزوی موفقیت می‌کنم.
خودتان که قرار نیست به پرسپولیس بیایید؟
نه اصلاً.
به فوتبال هم برنمی‌گردید؟
به هیچ عنوان در شرایط فعلی برنمی‌گردم. الان محیط مناسبی وجود ندارد و اصلاً نمی‌شود کار اصولی در فوتبال انجام داد به همین علت بازگشت ما هم بی‌فایده است.
نظرتان در مورد مدل مدیریت ایرج عرب چه بود؟ او را مدیر موفقی می‌دانید؟
عرب به نظر من، آدم خیلی خوبی بود ولی در یک کلام، «این‌کاره» نبود. خیلی‌ها پرسپولیس را از دور می‌بینند و فکر می‌کنند اینجا یک قصر باشکوه است، اما وقتی داخل آن می‌شوند، با واقعیت‌های بیشتری مواجه خواهند شد. عرب هم چنین تصوری داشت. او به دنبال آرزوهایش وارد پرسپولیس شد، اما کابوس بزرگی را مقابل خود دید. حالا دیگر عرب هم می‌داند رؤیا‌هایی که وجود داشت و از بیرون باشگاه می‌دید، اصلاً قابل انجام نیست. در باشگاه پرسپولیس، خیلی‌ها حیثیت و آبروی خود را گذاشتند و رفتند. عرب هم یکی مثل دیگران بود. البته فکر می‌کردم زودتر از این‌ها باشگاه را رها کند ولی تا امروز (روز گذشته) خوب دوام آورد!
در اولین روز کاری، چه توصیه‌ای برای برادرتان محمدحسن، دارید؟
برنامه یزی مالی داشته باشد، فکری به حال ایجاد سرمایه داخل باشگاه و افزایش درآمدزایی از بیرون باشگاه کند و مراقب خیلی از آدم‌ها باشد. او با یک حجم بزرگ بدهی مواجه خواهد شد که باید برای تأمین منابع مالی تدبیر کند وگرنه شرایط برایش خیلی سخت می‌شود. تا می‌تواند باید پارتی پیدا کند تا به باشگاه پول بیاورد. توصیه‌های من به محمدحسن فقط در مورد جور کردن پول و سرمایه است.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی