نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

عضو پیشین تیم ملی کشتی فرنگی ایران گفت: با توجه به اینکه رسول خادم دغدغه فنی داشت حضورش در بدنه هیئت رئیسه اتحادیه جهانی برای ما سودی نداشت و باید فرد دیگری را برای این پست معرفی می‌کرد.

به گزارش خبرورزشی، حسن رنگرز درباره عملکرد تیم ملی کشتی فرنگی در مسابقات جهانی نورسلطان اظهار داشت: شهامت و جسارت محمد بنا را باید ارج گذاشت. تیمی را با خود به مسابقات جهانی برد که از ۱۰ وزن در حقیقت ۹ وزن‌شان جدید بودند چرا که علی گرایی سال گذشته در ۷۲ کیلوگرم و امسال در ۷۷ کیلوگرم عضو تیم ملی بود. ریل گذاری فنی که اتفاق افتاد دورنما و چشم انداز روشنی برای کشتی فرنگی ترسیم کرد.‌ای کاش این تدبیر فنی در سال ۲۰۱۷ اتفاق افتاده بود که ما تا امروز جوانان شایسته‌ای را برای المپیک ۲۰۲۰ توکیو در اختیار داشتیم.

*عدم کسب سهمیه در ۶۷ کیلوگرم کار ما را سخت کرد
عضو پیشین تیم ملی کشتی فرنگی افزود: به لحاظ عملکرد تیم، اینکه توانستیم مانند تیم قهرمان بلامنازع مسابقات سه سهمیه بگیریم، اتفاق خوبی بود آن هم در شرایطی که برخی تیم‌ها مثل کره شمالی اصلا سهمیه نگرفتند. ما جوانان خوبی مثل پویا ناصرپور و امین کاویانی‌نژاد را داریم که اگر تجربه حضور در مسابقات دیگر را داشتند می‌توانستند بهتر کشتی بگیرند. سرمایه گذاری روی این جوانان با منطق فنی صورت گرفت و ارزش این ریسک را دوچندان کرد. کار فوق العاده‌ای بود که هم سه مدال گرفتیم و هم سه سهمیه. در وزن ۶۳ کیلوگرم دلخانی جوان شایسته‌ای است که می‌توانست به مراتب در کشتی سوم - پنجمی بهتر و قوی‌تر کار کند، ولی به خاطر کمی تجربه این مبارزه را واگذار کرد. حامد تاب هم جوانی بود که در حد و اندازه خودش کشتی نگرفت و با عدم کسب سهمیه در این وزن، کار ما دشوار شده است.

*گرایی از کشتی منطقی خارج نمی‌شد طلا می‌گرفت
سرمربی تیم ملی مراکش در المپیک ۲۰۱۶ ریو در مورد علی گرایی و سعید عبدولی گفت: علی گرایی در اولین حضورش در وزن ۷۷ کیلوگرم، با پیروزی ۸ بر صفر مقابل قهرمان جهان و المپیک، آن هم کشتی‌گیری که دو بار به او باخته بود و همچنین شکست کشتی‌گیر عنوان‌دار آذربایجانی کار ارزشمندی انجام داد. علی اگر کشتی‌گیر سوئدی را دست کم نمی‌گرفت و از روند منطقی خارج نمی‌شد، حقش کسب مدال طلا بود. سعید عبدولی هم متاسفانه در اوج ناباوری کشتی را در ثانیه آخر واگذار کرد. او در دو سال اخیر شاید بیشتر از هر کشتی‌گیر دیگری شایسته کسب مدال طلا بود، اما به هر دلیلی این اتفاق رخ نداد. در آینده شاهد رقابت او در وزن ۷۷ کیلوگرم با علی گرایی خواهیم بود که رقابت جذاب و خوبی خواهد بود و فکر می‌کنم این رقابت به هر دوی آن‌ها کمک خواهد کرد.

*۳ کشتی‌گیر ایران با نتایج مشابه به حریفان آلمانی باخته‌اند
وی افزود: در ۸۷ کیلوگرم اگر کم‌لطفی داوری نبود قطعا رامین طاهری از سد حریف آلمانی عبور می‌کرد. حسین نوری و حبیب اخلاقی هم پیش از او با همین نتیجه یک - یک مقابل این آلمانی شکست خورده بودند و عملا سه ایرانی با نتایج مشابه کشتی را به این حریف واگذار کرده‌اند. در ۹۷ کیلوگرم پدیده جوانی به نام ساروی داشتیم که می‌تواند جا پای بزرگانی، چون قاسم رضایی، مرحوم بابک قربانی و امیر علی اکبری بگذارد. حداقل سهم او از این جهانی کسب سهمیه بود. فکر می‌کنم در دو وزن ۸۷ و ۹۷ کیلوگرم مشکل خاصی برای کسب سهمیه المپیک نخواهیم داشت. در ۱۳۰ کیلوگرم نیز امیر قاسمی منجزی به واقع برای کسب مدال محق بود که متاسفانه با وجود عملکرد بسیار درخشانی که مقابل نایب قهرمان جهان داشت، اما در مبارزه سوم - پنجمی‌اش بسیار پراشتباه ظاهر شد و نتوانست مدال برنز را به دست آورد و به راحتی این فرصت را از دست داد.

*کسب جایگاه از سوی رسول خادم خوب، اما موثر نبود
رنگرز تاکید کرد: در مجموع به محمد بنا و کادرفنی‌اش خداقوت می‌گویم. امیدوارم از این پس نیز با انگیزه به کار ادامه دهند. آذر ماه میزبان جام جهانی کشتی فرنگی در ماهشهر هستیم و این کار بسیار بزرگی است. امیدوارم با بهترین شرایط ممکن در این رقابت‌ها حاضر شویم. از حمید سوریان نیز سپاسگزارم. حضور او در کنار کادرفنی حمایت معنوی او از فرنگی‌کاران قطعا در کار موثر بود. او و علیرضا دبیر دیدار‌های خوبی با مامیاشویلی، تورلیخانوف و لالوویچ داشتند و پرداخت بخشی از بدهی فدراسیون کشتی به اتحادیه جهانی نیز اتفاق بسیار خوبی بود.
عضو پیشین تیم ملی فرنگی با اشاره به تلاش فدراسیون کشتی برای راهیابی حمید سوریان به هیئت رئیسه اتحادیه جهانی گفت: سرمایه‌گذاری روی حمید سوریان برای کسب کرسی بین‌المللی تدبیر مدیریتی بسیار خوبی است. کسب این کرسی اگر چه موضوع مهمی است، اما حضور موثر در تصمیم‌گیری‌ها نیز به همان اندازه حائز اهمیت است و همه این‌ها مستلزم حمایت وزارت ورزش، کمیته ملی المپیک و همچنین وزارت امور خارجه است. همچنین ظرفیت‌های مالی خاصی را هم می‌طلبد تا محقق شود. کرسی جهانی توسط رسول خادم با صرف هزینه فراوان به دست آمد، ولی حضور او در این جایگاه موثر نبود و با توجه به اینکه دغدغه فنی داشت طبیعتا حضورش در بدنه هیئت رئیسه اتحادیه جهانی برای ما سودی نداشت. خادم باید فرد دیگری را معرفی می‌کرد؛ هرچند کسب کرسی اتحادیه جهانی توسط او اقدام بسیار ارزشمندی بود.

*به مربیان سازنده به خاطر عدم توقف این کارخانه کشتی‌گیر سازی توجه کنیم
فنی‌ترین فرنگی کار جهان در سال‌های ۲۰۰۱ و ۲۰۰۲ با اشاره به نقش مربیان سازنده در موفقیت‌های ملی خاطرنشان کرد: جا دارد از مربیان سازنده در شهرستان‌ها که بدون ادعا و چشمداشت تلاش می‌کنند و سهم پررنگی در افتخارات کشتی دارند، اما هیچ وقت اسمی از آن‌ها نیست، تشکر کنم. امیدوارم تیم مدیریتی جدید برای تبیین جایگاه مربیان سازنده و توجه ویژه به وضعیت معیشتی آن‌ها و افزایش انگیزه‌ها راهکار‌های موثری داشته باشد تا کارخانه کشتی گیرسازی‌شان متوقف نشود. انصافا آن‌ها ایثار و ازخودگذشتگی دارند و از خانواده‌های خود می‌گذرند تا به کشتی کشور خدمت کنند. پاسداشت این تلاش‌ها وظیفه‌ای است بر دوش کشتی کشور.

*مسئولان استانی و ادارات کل باید به سهم خود از قهرمانان کشتی حمایت کنند
رئیس موزه ورزش و مشاور رئیس کمیته ملی المپیک تاکید کرد: این روز‌ها ارقام مختلفی در خصوص بدهی‌های فدراسیون کشتی مطرح می‌شود. قطعا در سال المپیک نیازمند حمایت ویژه بخش‌های اقتصادی مختلف از جمله بانک‌ها و بنگاه‌های اقتصادی از کشتی هستیم که کالا و خدمات و محصولات خود را با حمایت از کشتی بیشتر به جامعه بشناسانند. امیدوارم این اتفاق رخ دهد تا کشتی کشور در این ۱۰ ماه باقی مانده بدون دغدغه مالی روند آماده‌سازی‌اش را طی کند.
رنگرز افزود: مسئولان سیاسی استان‌ها، از استاندار گرفته تا شهرداری‌ها نیز می‌توانند از قهرمانانی که کسب سهمیه کرده‌اند حمایت کنند. حمایت مالی و معنوی عزیزان استانی با توجه به ظرفیت‌های قانونی که در اختیار دارند به باری از دوش کشتی برمی‌دارد. خصوصا اینکه شنیده‌ام علی گرایی که شانس اصلی کسب مدال ما در المپیک است، با کم‌لطفی استانش روبه‌روست. اگر این عزیزان پای کار بیایند، این به سود کشتی است، چون رقم بودجه وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک به کشتی، عدد مشخصی است که قطعا کفاف کار را نمی‌دهد و همه باید پای کار بیایند. مسئولان استانی و ادارات کل ورزش نیز باید به سهم خود از قهرمانان حمایت کنند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی