۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

چندین مربی سرشناس دنیای فوتبال هستند که بدون تیم مانده‌اند و گزینه بسیار خوبی برای باشگاه‌های مطرحی هستند که در این برهه زمانی می‌خواهند سرمربی‌شان را اخراج کنند.

به گزارش خبرورزشی، فوتبال باشگاهی در اروپا همان‌طور که رفته‌رفته جان می‌گیرد و تیم‌ها برای رسیدن به اهداف از پیش تعیین شده‌شان می‌جنگند، آهسته‌آهسته هم زنگ خطر را برای تعدادی از مربیان مطرحش به‌صدا درآورده؛ از رئال‌مادرید و بارسلونا گرفته تا چلسی و منچستریونایتد در انگلیس و موناکو در فرانسه. شاید هنوز زمان زیادی از شروع رقابت‌های لیگ نگذشته باشد ولی تعدادی از سرمربیان باشگاه‌های مشهور آن‌قدر بد نتیجه گرفته‌اند که اگر همین روز‌ها اخراج شوند کسی زیاد تعجب نمی‌کند؛ الان مشکلی که این مربیان را تهدید می‌کند جدی‌تر هم هست، چون برخلاف فصول پیش که مربی سرشناسی ابتدای فصل بیکار نمانده بود حالا چندین مربی سرشناس دنیای فوتبال هستند که بدون تیم مانده‌اند و گزینه بسیار خوبی برای باشگاه‌های مطرحی هستند که در این برهه زمانی می‌خواهند سرمربی‌شان را اخراج کنند.

ژوزه مورینیو
در حال حاضر سرشناس‌ترین و با کاریزماترین مربی است که بدون تیم مانده. او بعد از اخراجش از منچستریونایتد شاید فکرش را هم نمی‌کرد فصل را بدون تیم استارت بزند ولی با توجه به اینکه چهره اش کمی در شیاطین سرخ مخدوش ماند، فعلاً بیرون از گود مانده است. آقای خاص این روز‌ها به‌عنوان کارشناس با شبکه تلویزیونی اسکای همکاری می‌کند ولی نامش بیش از هر زمان دیگری اطراف باشگاه رئال‌مادرید به گوش می‌رسد. می‌گویند اگر زیدان نتواند روند نتیجه گیری کهکشانی‌ها را تغییر دهد، مورینیو جای او را می‌گیرد.

ماسیمیلیانو آلگری
او شش قهرمانی در سری A ایتالیا با تیم‌های یوونتوس و میلان دارد؛ از این ۶ تا، ۵ تا را به‌صورت متوالی با یووه به دست آورده و حالا یکی از گزینه‌هایی است که ممکن است طولی نکشد تیم‌ها برای داشتنش سرودست بشکنند. این ایتالیایی ۵۲ ساله به‌نظر می‌رسید خیلی خوب با پروژه‌های یوونتوس همخوانی دارد ولی عدم قهرمانی اش در اروپا کاری کرد که قراردادش با یووه فسخ شود. می‌گویند لئوناردو مدیرورزشی پاری‌سن‌ژرمن قصد دارد او را در آب نمک نگه دارد تا سکان هدایت پی‌اس‌جی بعد از توماس توخل را به دستش بدهد. خبر‌هایی مبنی بر اینکه او در فهرست گزینه‌های رئال و بارسا است، به گوش می‌رسد. او البته از یکی، دو باشگاه انگلیسی هم پیشنهاداتی دارد و اگر نخواهد دوباره به میلان برگردد می‌تواند اولین تجربه مربیگری اش خارج از ایتالیا را تجربه کند.

آرسن ونگر
سلطه اش بر آرسنال روز ۳۰ ژوئن ۲۰۱۸ بعد از ۲۲ سال مربیگری در این باشگاه به پایان رسید ولی به نظر می‌رسد آن‌قدر غرق در توپچی‌ها شده که نمی‌تواند به باشگاهی دیگر فکر کند. او با وجود اینکه بازی‌های تماشاگرپسندی داشت و بلد بود چطور از بازیکنانش بهترین بازی را بگیرد ولی در بردن جام‌های مهم ناکام ماند تا در‌های خروج باشگاه محبوبش به رویش گشوده شود. گهگاهی شنیده می‌شود که او قرار است مدیرفنی باشگاه پاری‌سن‌ژرمن شود و بعضی وقت‌ها هم خبر می‌رسد قرار است مدیرفنی فیفا شود ولی حالا به نظر می‌رسد با نتایجی که موناکو می‌گیرد او گزینه ایده‌آلی برای جانشینی ژاردیم و بازگشت به باشگاه سابقش باشد. ضمن اینکه رئالی‌ها هم که پیش‌تر چند بار به او پیشنهاد همکاری داده‌اند هنوز گوشه چشمی به ونگر دارند.

لوران بلان
بعد از قطع همکاری اش با پاری‌سن‌ژرمن و احیای این تیم آن‌هم با ارائه بازی‌های زیبا، گفت که دیگر حاضر نیست در هر تیمی کار کند. بلان انتظار این را داشت که سرمربی یکی از ۵ تیم برتر اروپایی شود ولی هرگز شرایط مطابق با میلش پیش نرفت. او که با بوردو هم سابقه قهرمانی در لیگ فرانسه را دارد و هدایت تیم ملی فرانسه را هم به عهده داشته، شاید امسال و شاید همین روزها، بعد از سه سال دوری از نیمکت، دوباره به عرصه مربیگری در فوتبال برگردد.

کلودیو رانیری
با وجود اینکه سابقه مربیگری در تیم‌های بزرگ اروپایی را در کارنامه دارد (چلسی، یوونتوس، اینتر، رم، ناپولی، اتلتیکو، موناکو) ولی به‌نظر می‌رسد بعد از قطع همکاری اش با لسترسیتی، دیگر اعتبارش در عرصه مربیگری را از دست داده باشد. او در انگلیس توانست برای اولین‌بار در تاریخ در سال ۲۰۱۶ تیم لستر را قهرمان لیگ برتر کند ولی بعد از آن شرایط برایش خوب پیش نرفت؛ نه در نانت فرانسه، نه در فولام و در نه فصل پیش که هدایت رمی‌ها را به عهده داشت. با این حال این مربی ایتالیایی هنوز امیدش برای بازگشت به یکی از تیم‌های قدیمی اش را از دست نداده: موناکو یا چلسی؟

لوچانو اسپالتی
اسپالتی که در چند نوبت سابقه هدایت رم را در کارنامه دارد، کارش در حرفه مربیگری را با آوردن امپولی به رقابت‌های سری A ایتالیا شروع کرد. بعد از موفقیت‌هایی که در رم و زنیت روسیه داشت (دو قهرمانی در لیگ) او دوباره سال ۲۰۱۶ به رم برگشت و بعد از آن راهی ایتالیا شد تا هدایت اینتر را برای دو فصل اخیر به عهده بگیرد. با وجود گرفتن سهمیه لیگ قهرمانان اروپا و کسب عنوان چهارمی با اینتر، این سرمربی ۶۰ ساله از کار برکنار شد و حالا منتظر یک چالش جدید است تا دوباره به عرصه مربیگری برگردد.

لوئیس فیلیپه اسکولاری‌
می‌گویند این روز‌ها دیگر حال و هوای اروپا از سرش افتاده است؛ او در ازبکستان، چین و بعد هم پالمیراس برزیل مربیگری کرده و تا همین ماه گذشته هم تیم داشته است ولی لوئیس فیلیپه اسکولاری، کسی که برزیل را قهرمان جام جهانی ۲۰۰۲ کرد این روز‌ها بدون تیم مانده است و می‌تواند گزینه جذابی باشد. این مرد برزیلی پیش‌تر هدایت تیم ملی پرتغال را هم به عهده داشته و تجربه زیادی از فعالیت در تیم‌های ملی و باشگاهی مختلفی دارد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی