نظرسنجی

قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا؟
۰
یکشنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۴
۰ |
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

در بالای جدول لیگ دسته اول نتایج غیر قابل پیش‌بینی شده و مسابقات حسابی حساس و دیدنی است.

خبرورزشی/ سیدحامد اردهالی؛ عجب لیگ یکی در بالای جدول داریم. هر هفته فشردگی تیم‌ها بیشتر و فاصله‌ها کمتر شده و جای مدعیان در جدول با هم عوض می‌شود. یک هفته بادران صدر است، یک هفته خوشه طلایی، بعد نوبت مس رفسنجان می‌شود و این چرخه ادامه دارد. فعلاً همان‌قدر که تیم‌های پایین جدولی با نبردن‌ها و متحول نشدن‌هایشان اعصاب خردکن شده‌اند، در بالای جدول نتایج غیر قابل پیش‌بینی شده و حسابی حساس و دیدنی است.

باثبات مثل خوشه طلایی
خوشه طلایی ساوه از کم‌نوسان‌ترین تیم‌های لیگ دسته اول است. این تیم که جزو سه تیم بدون شکست لیگ یک است این هفته اولین بازی خود در ساوه را تجربه و این تجربه را با زدن ۴ گل شیرین کرد. شاگردان محسن عاشوری با این برد هم‌امتیاز با مس رفسنجان و در رده دوم جدول ایستادند تا از هفته اول جایگاه خود در جمع بالای جدولی‌ها را حفظ کنند. به نظر می‌رسد اگر ساوه‌ای‌ها به خوبی از تیم شهر خود حمایت کنند چه بسا بعد از فوتسال، در فوتبال هم صاحب تیم لیگ برتری شوند.

مس را باور کنیم
مس رفسنجان سال‌ها در لیگ دسته اول حضور داشته و البته همواره زیر سایه مس کرمان، اما امسال آن‌ها حساب خود را جدا کرده و با یک برنامه‌ریزی درست فعلاً به صدر جدول رسیده‌اند. شاگردان ربیعی این هفته با به راه انداختن جشنواره گل مقابل داماش هم صدرنشینی خود را قاطع‌تر کردند و هم کاملاً چهره یک مدعی را به خود گرفتند. البته داماش در شرایطی نامساعد به مهمانی مسی‌ها رفت. این تیم که با انگیزه زیاد برای مسابقات لیگ یک آماده شد، حالا با بحران مالکیتی و مالی روبه‌رو شده و حال نامساعد تیم‌های گیلانی را تداوم بخشیده است.

شوک دایی‌فرهاد
فرهاد کاظمی و بادران برای رسیدن به لیگ برتر باید کم‌نوسان‌تر باشند. آن‌ها در نیمی از بازی‌های خود به پیروزی نرسیده‌اند که این اتفاق برای تیمی که داعیه لیگ برتری شدن دارد مناسب نیست. از این بدتر شکست در بازی‌های خانگی است حتی اگر فرهاد کاظمی نقش اشتباهات داوری را در این نتیجه زیاد بداند باید به شاگردانش القا کند که تا ثانیه آخر بجنگند تا این‌طور در مصاف با آلومینیوم اراک در لحظات پایانی غافلگیر نشوند. محمود فکری که هنوز از شکست عجیب خانگی هفته قبلش مقابل نیروی زمینی شوکه بود آن را با این برد شیرین خارج از خانه جبران کرد تا اراکی‌ها به ادامه لیگ امیدوار شوند.

فجرسپاسی جبران کرد
فجری‌ها که در دو هفته اخیر نتوانسته بودند به پیروزی رسیده و از صدر دور شدند این هفته قدر بازی خانگی را دانسته و سرخپوشان پاکدشت را بردند. پیروزی مقابل تیمی که هفته قبل ۴ گل به سپیدرود زده بود کار آسانی نیست، اما شاگردان مهابادی برای باقی ماندن در کورس بازی را بردند. این نتیجه نشان داد که نباید روی سرخپوشان به عنوان یک تیم مدعی حساب کرده و آن‌ها پرفراز و نشیب‌ترین تیم این فصل هستند.

مورد عجیب نود و ملوان
نود ارومیه با ۲ گل ملوان را شکست داد تا همچنان به روند نتایج عجیب خود ادامه دهد. نودی‌ها با وجود مشکلات مالی این هفته هم جایگاه خود در بالای جدول را حفظ کردند. تیمی که دو، سه سالی بیشتر از تأسیس آن نمی‌گذرد، تیمی با قدمت ملوان را شکست داد تا مشخص شود که قوی سپیدانزلی چقدر مشکل دارد. با وجود همه مشکلات، اما همه معتقدند ملوان باید با احمدزاده امتیاز بگیرد. اگر این تیم بد بسته شده باشد، مشکل مالی داشته باشد و... باز هم دلیل نمی‌شود که باخت روی باخت بیاورند و احمدزاده اگر می‌خواهد رفته‌رفته زیر تیغ انتقاد هواداران قرار نگیرد، باید فکری به حال اندیشه‌های فنی خود بکند. هر چه باشد هر دو تیم نتیجه عجیبی در این بازی گرفتند که باید دید این روند را تا چه زمانی ادامه می‌دهند؟

توقف حسینی مقابل تیم سابقش
مجتبی حسینی انگیزه زیادی داشت تا روی نیمکت مس کرمان در کرج مقابل تیم سابقش به پیروزی برسد، اما گلی که در دقایق ابتدایی خوردند برنامه‌های نارنجی‌پوشان کویر را به هم ریخت تا آن‌ها در اندیشه تساوی بازی باشند. تلاش‌های آن‌ها در نیمه دوم جواب داد و به گل تساوی رسیدند، اما بدترین نتیجه همین تساوی بود تا هم گل ریحان در بالای جدول بدموقع امتیاز از دست بدهد و هم مس نتواند خود را به مدعیان نزدیک کند.

تساوی‌های اعصاب خردکن
گفتیم که نتایج پایین جدولی‌ها جذابیت لیگ را به هم ریخته است. این هفته سپیدرود بحران‌زده در خانه خود نتوانست رایکا را شکست دهد و استقلال خوزستان هم در پذیرایی از قشقایی شیراز دستش از پیروزی کوتاه ماند و شانس آورد که بازی را نباخت.

تیم برتر هفته؛ آلومینیوم اراک
اراکی‌ها بعد از شکست عجیب و بدی که در خانه مقابل نیروی زمینی پایین جدولی داشتند وارد بحران نشدند و به لحاظ روحی و روانی برای بازی دشوار با بادران در تهران مهیا شدند تا به یک برد ارزشمند در خانه حریف دست، پیدا کنند.

مربی برتر هفته؛ محمد ربیعی (مس رفسنجان)
این مربی بدون اسم و رسم و ادعا در لیگ یک خوب کار کرده و حالا این فرصت را دارد تا با مس رفسنجان حتی به لیگ برتر بیاید. آن‌ها فعلاً در صدر هستند و اگر همین‌قدر کم‌نوسان باشند می‌توانند به این مهم دست پیدا کنند. ربیعی اگر در مس بماند شاید این تیم را به لیگ برتر بیاورد.

بازیکن برتر هفته؛ پیمان میری (آلومینیوم اراک)
زننده دیرهنگام‌ترین و حساس‌ترین گل هفته را به عنوان بازیکن برتر این هفته انتخاب می‌کنیم. میری در ثانیه‌های پایانی تیر خلاص را به بادرانی‌ها شلیک کرد و سه امتیاز حیاتی را برای تیمش به ارمغان آورد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی