نظرسنجی

زیباترین گل هفته از نظر شما؟
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

منامه هیچ وقت برای فوتبال ما خوش‌یمن نبوده است. در همین شهر بود که به بحرین باختیم تا عربستان به جای ما راهی جام جهانی ۲۰۰۲ شود و بعد از آن هم هر بار در منامه به مصاف بحرین رفتیم، برنده از زمین بیرون نیامدیم، ولی حالا شرایط فرق دارد.

به گزارش خبرورزشی،  گلباران کامبوج در آزادی توقع را از تیم ملی بالا برده است. حالا همه دوست دارند تیمی که ۱۴ گل به کامبوج زد و اگر خوش‌شانس بود، می‌توانست ۴ گل هم بیشتر از این به حریفش بزند، مقابل بحرین نیز تهاجمی بازی کند و تماشاگر را با حمله‌های پی‌درپی به وجد بیاورد، اما آیا ویلموتس مقابل بحرین و در خانه حریف هم با فرمان حمله، بازی را شروع می‌کند؟
منامه هیچ وقت برای فوتبال ما خوش‌یمن نبوده است. در همین شهر بود که به بحرین باختیم تا عربستان به جای ما راهی جام جهانی ۲۰۰۲ شود و بعد از آن هم هر بار در منامه به مصاف بحرین رفتیم، برنده از زمین بیرون نیامدیم، ولی حالا شرایط فرق دارد و تیم ویلموتس بعد از گلباران کامبوج و با روحیه عالی و انگیزه بالایی که دارد، دلیلی نمی‌بیند اجازه بدهد طلسم منامه پابرجا بماند.
صدالبته نمی‌توان توقع داشت در خانه حریف، تیم ملی بی‌محابا حمله کند. ویلموتس باتجربه‌تر از این است که اجازه بدهد شاگردانش احساسی شوند و بدون گرو، روی دروازه میزبان خیمه بزنند. او اگر چه بار‌ها تأکید کرده فلسفه فوتبالش، بازی هجومی است، اما قطعاً مرز میان شجاعت و حماقت را خوب می‌شناسد. بازی شجاعانه و تهاجمی زمین تا آسمان با بازی بی‌پروا و ریسکی فرق دارد. فوتبال تهاجمی که مد نظر ویلموتس است، با فوتبال ریسکی که کار دست تیم‌ها می‌دهد، تفاوت دارد.
منطقی‌تر این است که تیم ملی در منامه، بازی را با فشردگی و تراکم مهره‌ها آغاز کند و برای رسیدن به دروازه حریف صبور باشد. دست ویلموتس از لحاظ مهره چه در فاز تدافعی و چه در فاز تهاجمی باز است و با مهره‌هایی که او در اختیار دارد، پیروزی مقابل بحرین حتی در منامه کار سختی نیست، به شرط این که ملی‌پوشان‌مان با تمرکز و هوشیاری بیشتری بازی کنند و احساسات ناشی از پیروزی پرگل مقابل کامبوج را کنار بگذارند.
ویلموتس طی مدت کوتاهی که هدایت تیم ملی را بر عهده داشته، توانسته با حرف‌های امیدوارکننده، رفتار‌های صمیمانه، بازی تهاجمی، حضور جدی در متن و حاشیه رقابت‌های لیگ برتر، دیدار و جلسه با مربیان لیگ برتری، سکوت در قبال عقب افتادن دستمزدش و... و... و... در دل کارشناسان و اهالی فوتبال جا باز کند، اما او هنوز بازی‌های رسمی بزرگ را با تیم ملی ایران تجربه نکرده است.
صرف نظر از بازی دوستانه تیم ملی ب ایران با تیم امید، دو بازی دوستانه مقابل سوریه و کره جنوبی و دو بازی رسمی مقابل هنگ‌کنگ و کامبوج و کسب نتایج ۵ بر صفر مقابل سوریه، یک- یک در مصاف با کره جنوبی، ۲ بر صفر برابر هنگ‌کنگ و ۱۴ بر صفر مقابل کامبوج کارنامه ویلموتس در ایران بوده و به نوعی بازی با بحرین، تا به اینجا، جدی‌ترین بازی تیم ملی با سرمربیگری این بلژیکی است.
امروز از تیم ملی توقع بازی هماهنگ داریم، این که تیم ویلموتس هدفمند بازی کند، برای ما از تهاجمی‌تر بودن و حمله کردن مهم‌تر است. سیاستمدار بلژیکی امروز مقابل بحرین چه خواهد کرد؟ فلسفه او امشب در منامه چه خواهد بود؟
مربیان پیشین تیم ملی پاسخ می‌دهند
آیا مقابل بحرین هم باید منتظر بازی هجومی باشیم؟
جلال چراغپور: بازی ریسکی مقابل بحرین خطرناک است
مربی اسبق تیم ملی در این خصوص گفت: ما اگر مشکلات اصلی تیم ملی را برطرف کنیم کار سختی مقابل بحرین نخواهیم داشت. تیم ملی در وسط زمین یعنی پست هافبک دفاعی مشکل دارد و باید آن را برطرف کند. عزت‌اللهی مصدوم است و ابراهیمی هم آماده نشان نداده بنابراین در بازی با بحرین نباید بازی ریسکی انجام دهیم چراکه خطرناک خواهد بود. مرکز دفاع ۴ نفره ما هم ایراد دارد و شک نکنید بحرینی‌ها این مسائل را رصد کرده‌اند و سعی می‌کنند از همین طریق به تیم ملی ضربه بزنند.
اصغر شرفی: باید مثل بازی با کامبوج تهاجمی بازی کنیم
مربی اسبق تیم ملی در این خصوص گفت: تیم ما در دادن پاس‌های کوتاه، تنوع تاکتیکی و استفاده از فضا‌های حریفان عالی عمل می‌کند. تیم ملی نظم و انضباط دارد و برای هر حمله‌ای با برنامه کار می‌کند. این درست که بحرین نسبت به کامبوج خیلی قوی‌تر است، ولی به هر حال برای ما که داعیه صعود به جام جهانی داریم فرقی نمی‌کند با چه حریفی بازی می‌کنیم و باید مقابل بحرین هم تهاجمی بازی کنیم و از همان ابتدا آهنگ هجومی به خود بگیریم. به نظرم می‌توانیم بحرین را هم پرگل شکست دهیم.
حسن حبیبی: می‌شود بحرین را هم خوب برد
سرمربی اسبق تیم ملی در این خصوص به خبرورزشی گفت: به اعتقاد من بحرین تیمی نیست که بتوانتد مشکل خاصی برای ایران به‌وجود آورد. تیم ملی در فاز حمله عالی کار می‌کند و ویلموتس هم با گذاشتن ۳ مهاجم (طارمی، آزمون و انصاری‌فرد) دروازه رقبا را به شدت تحت فشار قرار می‌دهد. ما باید مقابل بحرین هم هجومی بازی کنیم اگرچه باید مواظب ضدحملات حریف باشیم و اجازه ندهیم از فضا‌های پشت مدافعان به خوبی استفاده کنند. به اعتقاد من می‌شود بحرین را هم با ارائه بازی هجومی با نتیجه خوب شکست داد.
ناصر ابراهیمی: باید نیمه اول کار بحرین را تمام کرد
سرمربی اسبق تیم ملی در این خصوص به خبرورزشی گفت: باید در نیمه اول کار بحرین را تمام کرد. ما از همان ابتدا باید دروازه بحرین را تهدید کنیم و اجازه ندهیم هافبک‌های حریف فرصت بازیسازی پیدا کنند. من فکر نمی‌کنم بحرین حریف خطرناکی برای ما باشد و پتانسیل تیم ملی ایران با بازی‌های هجومی که انجام می‌دهد خیلی بالاتر از بحرین است. نظر من هم این است که با پرس کردن بحرینی‌ها در زمین خودشان توپ‌های زیادی را روی دروازه بریزیم تا به گل برسیم.
مهدی مناجاتی: برای چه باید دفاعی بازی کنیم؟!
سرمربی اسبق تیم ملی در این خصوص گفت: بحرین در حد و اندازه‌های فوتبال ما نیست و به نظرم اگر بازی هجومی را در دستور کار داشته باشیم قطعاً یک برد قاطع خواهیم داشت. چه معنی دارد که مقابل بحرین دفاعی بازی کنیم؟ تیم ملی ما قدرتمند است و در فاز حمله بسیار هماهنگ کار می‌کند. بحرین هم دیگر آن تیم خوب گذشته نیست. وقتی بحرین به کامبوج یک گل می‌زند و ما ۱۴ گل، نشان می‌دهد که در منامه کار سختی نخواهیم داشت.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

زیباترین گل هفته از نظر شما؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی