نظرسنجی

نتیجه بازی نساجی - پرسپولیس؟
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

منچستریونایتد و لیورپول در هر کجای جدول که باشند نبردشان حساس و حیثیتی است، بازی امشب هم استثنا نخواهد بود.

منچستریونایتد – لیورپول؛ لشکر شکست‌خورده برابر شکست‌ناپذیر‌ها به گزارش خبرورزشی، دوباره رقابت‌های باشگاهی و دوباره هیجان. هفته نهم لیگ برتر انگلیس هم تحت‌تأثیر نبرد بزرگ در اولدترافورد قرار گرفته است. امشب از ساعت ۱۹ رقبای دیرینه در تئاتر رؤیا‌ها به مصاف هم خواهند رفت. منچستریونایتد که حال و روز خوشی ندارد و لیورپول که در صدر جدل لیگ برتر یکه‌تازی می‌کند.

منچستریونایتد؛ دوربرگردانِ لیگ برتر
شیاطین‌سرخ در وضعیت بدی گیر کرده‌اند و این اوضاع را هم می‌توان به بدشانسی‌شان ارتباط داد و هم تصمیمات سولشائر را ناکارآمد دانست. در واقع سولشائر فرصت داشت تیمی بسازد که با مصدومان پرتعداد هم دچار دردسر نشود، اما این اتفاق رخ نداد و او ترجیح داد دلخوش به جوان‌های خام و کم‌تجربه باشد. البته اینکه یونایتد افت کرده و برای‌شان جذب ستاره از قبل سخت‌تر شده هم می‌تواند دلیل دیگری باشد. هرچه که هست هوادار منچستریونایتد این نتایج را برنمی‌تابد. اگرچه گفته شده باشگاه حامی اوله‌گنار سولشائر است و می‌داند برای ساختن دوران جدید باید به این مربی اعتماد کرد، ولی این ظرف هم حدی دارد و شاید کم‌کم پر شود. برد قاطع برابر چلسی همه را گول زد، چراکه واقعیتِ یونایتد آن نبود و حریف هم هماهنگی لازم را برای شروع لیگ نداشت. پس از آن نتایج بدی مثل باخت برابر کریستال‌پالاس، وستهم و در آخر برابر نیوکاسل آن‌ها را تا جایی پایین برد که نام‌شان در تاریخ به‌عنوان تیمی که بدترین شروع در ۳ دهه اخیر را داشته، ثبت شود. حتماً سولشائر فرصت دارد تا نیم‌فصل به تیمش سر و سامان دهد و از پایین جدول آن را بالا بکشد، اما هواداران در آستانه دیدار حیثیتی برابر لیورپول ناامید هستند و فقط می‌خواهند این بازی را نبازند. ستاره‌های‌شان مصدوم شده‌اند و مثل یک لشکر پر از زخمی پذیرای لشکر مسلحِ شهری در نزدیکی‌شان خواهند بود. در هر صورت چیزی غیرممکن نیست و شاید انگیزه‌ای که برای بازگشت دارند باعث شود اولین تیمی باشند که لیورپول را متوقف می‌کند.

لیورپول؛ ما شکست‌ناپذیریم
اگر تا چند هفته پیش عنوان «بهترین تیم لیگ برتر» را مشترکاً به لیورپول و منچسترسیتی می‌دادیم، حالا سرخ‌ها دیگر شریکی ندارند. ضعف‌های تیمِ گواردیولا رو شده و ۸ امتیاز از تیمِ کلوپ عقب مانده‌اند. شکست دادن لیورپول هفته به هفته برای رقبا سخت‌تر می‌شود. در حال حاضر آنقدر اعتمادبه‌نفس پیدا کرده‌اند که در ذهن‌شان شکست‌ناپذیر بودن در این فصل را مرور کنند. آن‌ها می‌خواهند بعد از آرسنال تیم دیگری باشند که با عنوان «شکست‌ناپذیرها» ازشان یاد می‌شود. تیم کاملی که کلوپ ساخته و چیزی کم و کسر ندارد. تیمی که حتی اگر مثل بازی با شفیلد خوب نباشد هم یک گل برای پیروز شدن را می‌زند یا اگر مثل بازی برابر لسترسیتی یک شوت به آن شوک بدهد خیلی زود از شوک خارج می‌شود و به‌عنوان تیم پیروز میدان را ترک می‌کند. در هر صورت راه درازی در پیش است. لیورپول به مقطع حساسی رسیده و در این ۴ هفته به مصاف منچستریونایتد، تاتنهام و منچسترسیتی خواهد رفت. اگر این گذرِ سخت را هم رد کنند آنگاه بهتر می‌شود درباره‌شان قضاوت کرد. برخلاف یونایتد، امروز لیورپول برای اینکه طلسم ۵ ساله پیروز نشدن در اولدترافورد را بشکند چیزی کم و کسر ندارد. تقریباً همه هستند و مصدومانی که روی دست کلوپ مانده هم بازیکنان اصلی تیمش نبوده‌اند. خبر خوب دیگر اینکه آلیسون برگشته و می‌تواند بعد از ۲ ماه و اندی در ترکیب سرخ‌ها قرار بگیرد. امروز ۵۵ کیلومتر آن‌طرف‌تر از بندر لیورپول، سرخ‌ها می‌خواهند نشان دهند شکست‌ناپذیر هستند.

آخرین جدال
دیدار برگشت فصل قبل در رقابت‌های لیگ برتر که در اولدترافورد برگزار شد نه برنده داشت و نه گل.

آمار بازی
۲۰۲) در ۲۰۲ نبردِ منچستریونایتد و لیورپول، شیاطین‌سرخ ۸۰ برد داشته‌اند، سرخ‌های مرسی‌ساید ۶۶ برد و ۵۶ بازی هم مساوی شده است.
۵۴) در ۵۴ جدال لیگ برتری بزرگان انگلیس، منچستریونایتد ۲۸ بازی را برده و لیورپول ۱۴ بازی را. ۱۲ بازی هم با تساوی خاتمه یافته است.
۵) لیورپول ۵ مرتبه در اولدترافورد پیروز شده که بعد از سیتی و چلسی که ۷ و ۶ برد برابر یونایتد در این ورزشگاه داشته‌اند سومین تیم با بیشترین برد در خانه این حریف است.
۵) آخرین برد لیگ برتری لیورپول در اولدترافورد به مارس ۲۰۱۴ یعنی حدود ۵ سال و نیم پیش برمی‌گردد که با ۳ گل در تئاتر رؤیا‌ها پیروز شدند.
۳) در ۵ بازی آخر لیگ برتری این دو تیم در اولدترافورد، منچستریونایتد ۳ برد و ۲ تساوی داشته است. طولانی‌ترین مدت زمان شکست‌ناپذیری‌شان برابر لیورپول به سال‌های ۱۹۹۱ تا ۲۰۰۰ برمی‌گردد که در خانه ۱۰ بازی را به این رقیب دیرینه نباختند.
۴) از ۶ بازی آخر لیگ برتری منچستریونایتد و لیورپول، ۴ بازی مساوی شده است، در حالی که پیش از آن در ۳۶ بازی ۴ تساوی ثبت شده بود.
۹) لیورپول در صورت پیروز شدن برابر منچستریونایتد به رکورد برد‌های متوالی در آغاز لیگ برتر که ۹ برد است، خواهد رسید.
۱۰) شیاطین‌سرخ در لیگ برتر بیش از هر تیمی برابر لیورپول پنالتی به دست آورده‌اند که ۱۰ ضربه بوده است.
یک) منچستری‌ها در ۷ هفته اخیر هیچ‌گاه بیش از یک گل در یک بازی نزده‌اند. بدترین آمارشان در این زمینه ۱۳ بازی بوده که در سال ۲۰۰۷ ثبت شده است.
۳۰) منچستریونایتد که فقط ۹ امتیاز از ۸ بازی ابتدایی لیگ گرفته بدترین شروعش در ۳۰ سال اخیر را داشته است.
۴) یورگن کلوپ در دوران مربیگری‌اش در لیورپول آمار خوبی در خانه یونایتد نداشته، ۳ تساوی و یک شکست در اولدترافورد برای او ثبت شده است.
۱۰) یک‌سومِ ۳۰ گل مارکوس رشفورد در لیگ برتر انگلیس برابر تیم‌های بیگ‌سیکس به ثمر رسیده است.
۴) محمد صلاح در ۴ بازی ابتدایی‌اش برابر منچستریونایتد نه گل زده نه پاس‌گل داده. هیچ تیم لیگ برتری نبوده که صلاح بیش از یک مرتبه برابر آن بازی کرده و روی گلی برابر آن تأثیر نگذاشته باشد.

مصدومان و محرومان
سولشائر کم دردسر داشت، انتخابی یورو ۲۰۲۰ هم به مشکلاتش اضافه کرد. داوید دخئا مصدوم شد و به بازی حیثیتی نخواهد رسید. پل پوگبا، فیل جونز، آنتونی مارسیال، اریک بایی، تیموتی فوسو منسا، دیوگو دالو، جسی لینگارد و لوک شاو هم دیگر اعضای لشکر مصدومان منچستریونایتد هستند. البته شاید لینگارد و شاو را به بازی برابر لیورپول برسند. در سمت مقابل لیورپول ژردان شکیری و ناتانیل کلاین را به‌دلیل مصدومیت در اختیار ندارد. هاروی الیوت هافبک جوان آن‌ها هم به‌دلیل انتشار پستی در اینستاگرام محروم شده است.

ترکیب احتمالی دو تیم
منچستریونایتد: رومرو، وان‌بیساکا، توانزبه، مگوایر، یانگ، مک‌تامینی، ماتیچ، پریرا، ماتا، جیمز و رشفورد
لیورپول: آلیسون، آرنولد، لوورن، فان‌دایک، رابرتسون، هندرسون، فابینیو، واینالدوم، صلاح، مانه و فیرمینو

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی نساجی - پرسپولیس؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی