نظرسنجی

کدام دو تیم فینالیست‌های لیگ قهرمانان اروپا خواهند شد؟
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

دورتموند بدون ۲ ستاره کلیدی‌اش قصد از بین بردن کورسوی امید اینتر را دارد و چلسی در مصاف با پدیده فصل قبل لیگ قهرمانان به چیزی غیر از ۳ امتیاز نمی‌اندیشد.

به گزارش خبرورزشی، امشب دیدار‌های ۴ گروه دیگر لیگ قهرمانان هم برگزار خواهد شد. در حالی که لیورپول می‌خواهد صدر را از ناپولی بگیرد، بارسلونا در چک به میدان خواهد رفت و به فکر نتیجه دیدار اینتر و دورتموند هم هست، زنیت می‌خواهد در آلمان صدرنشین بماند و چلسی در آمستردام شانس دارد رده اول را از آژاکس بگیرد.
گروه E؛ بعد از شروع عجیب
هر نتیجه بدی که لیورپول می‌گیرد ما را متعجب می‌کند. تیمی با خط حمله قدرتمند و دفاعی مستحکم ساخته شده که عجیب از ۳ گل از ردبول دریافت می‌کند یا در سن‌پائولو نمی‌تواند گل بزند. وضعیت در لیگ برتر انگلیس برای لیورپول این‌گونه نیست و فعلاً با اختلاف صدرنشین هستند، اما شرایط لیگ قهرمانان و سختی‌هایش را می‌توان با همین تفاوت نتایجی که لیورپول می‌گیرد حس کرد. مثل فصل پیش ناپولی برای سرخ‌ها چالش ایجاد کرده و شاید این مرتبه حتی صدر جدول را هم از آن‌ها بگیرد، اما شرایط وقتی بدتر می‌شود که می‌بینیم برابر ردبول هم به مشکل خوردند. حالا خنک حریف بعدی است و شاگردان کلوپ می‌توانند با ۶ امتیاز از بازی‌های رفت و برگشت برابر این حریف کمی اوضاع را بهبود ببخشند. در ۱۳ رقابت با تیم‌های بلژیکی ۱۰ برد برای لیورپول بوده و فقط یک بازی را باخته‌اند. خنک هر ۴ بازی آخر خانگی‌اش در اروپا را با تساوی به پایان رسانده است، اما ناپولی دوست ندارد مثل فصل پیش در هفته‌های پایانی صدر را به لیورپول هدیه کند. پارتنوپی برخلاف فصول گذشته رقیب نزدیک یوونتوس در راه قهرمانی سری A نیست. با این وجود کارلتو به موفقیت در لیگ قهرمانان امید دارد. امشب تیمش را به مصاف تیمی خواهد فرستاد که با مهاجم‌های جوانش خبرساز شده. نکته جالب اینکه در یک‌هشتم نهایی لیگ اروپای فصل پیش به مصاف هم رفتند و این ناپولی بود که از دست ردبول فرار کرد. پس از برتری در بازی رفت با ۳ گل نزدیک بود بازی برگشت کار دست‌شان بدهد، اما در نهایت برد ۳ بر یک ردبول حکم به صعود ناپولی داد. ۹ گل زده در ۲ هفته توسط ردبول می‌تواند زنگ خطری برای دفاع ناپولی باشد که البته هنوز گلی دریافت نکرده.
هفته سوم لیگ قهرمانان اروپا؛ نبرد بزرگ در میلان
گروه F؛ هیجان در مه‌آتزا
بارسلونا به جمهوری‌چک سفر کرده و برابر تیمی قرار خواهد گرفت که پیش از این هیچ‌گاه برابرش قرار نگرفته. اسلاویا پراگ که همان هفته اول برابر اینتر نشان داد نیامده که همه بازی‌هایش را ببازد. بارسا برابر اسلاویا هیچ‌وقت بازی نکرده، اما برابر دیگر تیم‌های چکی ۸ برد، یک تساوی و ۳ شکست داشته. البته آمار بد برای اسلاویا این است که در ۳ بازی اخیر اروپایی‌اش در خانه گل نزده و امیدوار به شکست این طلسم برابر تیم بزرگی همچون بارسلوناست. کاتالان‌ها که بازی هفته آتی‌شان برابر رئال هم کنسل شده چند روز پیش به صدر جدول لالیگا برگشته‌اند و با حال خوش در سومین بازی اروپایی‌شان به میدان خواهند رفت. مثلث جدید MSG کولاک خودش را شروع کرده و منتظر درخشش آن‌ها در اروپا هستیم. لیونل مسی هم که هر ۶۰ دقیقه یک گل به تیم‌های جمهوری‌چک زده و در پی به ثمر رساندن اولین گلش در لیگ قهرمانان این فصل است. اینتر و دورتموند حساس‌ترین بازی این هفته را برگزار خواهند کرد. در مه‌آتزا اینتر امید دارد یک بازی مهم را با برد پشت‌سر بگذارد. به استثنای نبرد با یوونتوس، همه بازی‌های نراتزوری در این فصل موفقیت‌آمیز بوده است. کونته واقعاً تیم خوبی ساخته و به‌تدریج بهتر هم خواهد شد. در سری A دست از سر یووه برنخواهد داشت و در لیگ قهرمانان هم مثلث صعود را با بارسا و دورتموند تشکیل خواهند داد. در سمت مقابل وقتی همه انتظار داشتند دورتموند فصلی فوق العاده را شروع کند گرفتار شده و برخی نتایجش همه را متعجب کرده. بعد از ۳ تساوی متوالی در بوندس‌لیگا پیروز شدند و در بالای جدول فشرده این لیگ چهارم هستند. دورتموند فعلاً صدرنشین گروه است، اما فاوره می‌داند یک نتیجه ضعیف همه‌چیز را تغییر خواهد داد. ۲ برد برای اینتر، یک تساوی و یک برد برای دورتموند در جدال‌های رودرروی این دو تیم ثبت شده. اینتر در ۶ بازی آخرش برابر تیم‌های آلمانی ۵ باخت داشته و یک تساوی که آمار ضعیفی به‌شمار می‌رود. از طرف دیگر در ۶ بازی اخیر خانگی در اروپا هم فقط یک برد داشته‌اند.
هفته سوم لیگ قهرمانان اروپا؛ نبرد بزرگ در میلان
گروه G؛ روس‌ها در آلمان شرقی
یک امتیاز ارزشمند از نبرد با لیون و برد خوب برابر بنفیکا، زنیت را صدرنشین این گروه کرده. گروهی که رقابت در آن نزدیک است و همه تیم‌ها شانس صعود دارند. جدال در آلمان شرقی و سپس سن‌پترزبورگ می‌تواند در سرنوشت تیم‌های صعودکننده تأثیر زیادی بگذارد. لایپزیش ۳ امتیازی است و حتی در خانه‌اش می‌توان زنیت را پایین بکشد. ۲ برد، ۳ تساوی و ۴ شکست آمار زنیت برابر تیم‌های آلمانی است. این تیم قدرتمند روسی برای نبرد با لایپزیش باید حدود ۱۵۰۰ کیلومتر سفر کند و خستگی کار را برای‌شان سخت خواهد کرد. ۲ فصل پیش در یک‌هشتم نهایی لیگ اروپا هم این دو تیم به مصاف هم رفتند که لایپزیش در مجموع ۳ بر ۲ برد و صعود کرد. بنفیکا که پایین‌تر از حد انتظار ظاهر شده و هیچ امتیازی نگرفته برابر لیون به میدان خواهد رفت. یک مرتبه دیگر این دو تیم در مرحله گروهی برابر هم قرار گرفتند، لیون در خانه خودش با ۲ گل پیروز شد و بنفیکا در لیسبون ۴ بر ۳ برد. عقاب‌ها برابر تیمی به میدان می‌روند که در لیگ فرانسه در رتبه نازل هفدهم قرار دارد. لیون که این روز‌ها وضعیت خوبی ندارد حداقل در لیگ قهرمانان با ۴ امتیازی که گرفته در بحران نیست. البته اگر همه رشته‌های‌شان برابر قهرمان فصل قبل پرتغال پنبه نشود.
هفته سوم لیگ قهرمانان اروپا؛ نبرد بزرگ در میلان
گروه H؛ جدال جوان‌ها
چلسی این روز‌ها جان گرفته است. چه چیزی بهتر از اینکه فرانک لمپارد مربی تیمت باشد و بتوانی نتایج خوب هم بگیری. خیلی زود از روز‌های بحرانی فاصله گرفته‌اند. در لیگ برتر راه برنده شدن را دوباره پیدا کرده‌اند و در لیگ قهرمانان هم نخستین بردشان را هفته قبل برابر لیل ثبت کردند. حالا در مهم‌ترین بازی‌شان در آمستردام به مصاف آژاکس خواهند رفت. جدال تیم‌هایی پر از ستاره‌های جوان و مربیانی موفق در کار با جوان‌ها. برد‌های شیرین ۳ گله در ۲ هفته ابتدایی نشان داد آژاکس هم راه خوب بازی کردن و خوب نتیجه گرفتن در لیگ قهرمانان را یاد گرفته. تیم اریک تنهاخ حتی بدون ستاره‌هایی مثل دی‌لیخت و دی‌یونگ هم حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. با این حال نتایج آژاکس برابر تیم‌های انگلیسی اخیراً خوب نبوده و از ۶ بازی ۴ باخت و فقط یک برد داشته‌اند. خاطره آخرین رویارویی‌شان با انگلیسی‌ها هم به حذف ناباورانه برابر تاتنهام برمی‌گردد. آژاکس در ۴ بازی آخرش در رقابت‌های اروپایی گلی دریافت نکرده. آبی‌ها هم در ۹ بازی آخر خارج‌از‌خانه‌شان در اروپا نباخته‌اند، ۶ برد و ۳ تساوی داشته‌اند. والنسیا پس از پیروزی ارزشمند در استمفوردبریج نتیجه بدی در خانه خودش برابر آژاکس گرفت. با این حال همان برد برابر چلسی آن‌ها را در رده دوم قرار داده. لیل هیچ‌وقت والنسیا را نبرده، یک تساوی و ۳ شکست مقابل خفاش‌ها داشته. از طرف دیگر تیم فرانسوی در ۱۳ بازی آخر اروپایی‌اش ۶ تساوی و ۷ شکست داشته که نشان می‌دهد چندان شرایط خوبی ندارند. والنسیا در ۵ بازی آخر خارج‌از‌خانه در اروپا ۳ برد داشته و تنها یک باخت.
هفته سوم لیگ قهرمانان اروپا؛ نبرد بزرگ در میلان

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

کدام دو تیم فینالیست‌های لیگ قهرمانان اروپا خواهند شد؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی