نظرسنجی

کدام دو تیم فینالیست‌های لیگ قهرمانان اروپا خواهند شد؟
۰
پنجشنبه ۲ آبان ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۶
۰ |
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

شیاطین سرخ حالا در لیگ اروپا باید در صربستان به مصاف تیمی با تماشاگران تیفوسی برود. پارتیزان که هوادارانش به جان‌سخت بودن معروف هستند.

به گزارش خبرورزشی، لیگ اروپا هم به سومین هفته خودش رسید، در حالی که این هفته منچستریونایتد در پی گرفتن صدر، آرسنال در پی سومین برد و رم در پی گذر از حریف زخم‌خورده هستند.
پارتیزان - منچستریونایتد؛ در خانه جنگجویان بلگراد
خانه منچستریونایتد این روز‌ها هزار تا قصه دارد. وقتی تا پایان فصل خیلی باقی مانده و رسانه‌ها حرف از فصل آینده می‌زنند! سولشائر هم تلاش می‌کند هرطور شده تیمش را بالاتر از مرز بحران قرار دهد. در واقع چوب خط او به‌عنوان کسی که از جنس شیاطین‌سرخ بوده دیرتر پر خواهد شد. با تساوی ارزشمند برابر لیورپول اگرچه با انتقاد از سبک بازی‌شان همراه شد، ولی حداقل فشار‌ها را از روی دوش سولشائر برداشت. حالا در لیگ اروپا باید در صربستان به مصاف تیمی با تماشاگران تیفوسی برود. پارتیزان که هوادارانش به جان‌سخت بودن معروف هستند، چراکه قدیمی‌های‌شان از جنگجو‌های خط مقدم جنگ بالکان بوده‌اند. حتماً نبرد در لیگ اروپا برابر تیم بزرگی همچون منچستریونایتد هم برای آن‌ها بیش از این اهمیت دارد که به جوان‌های‌شان میدان بدهند. پارتیزان که فصل قبل در لیگ صربستان سوم شد، این فصل هم از ستاره‌سرخ رقیب دیرینه‌اش که صدرنشین است خیلی عقب مانده. با این حال شروع کارشان در لیگ اروپا بد نبوده و فعلاً با ۴ امتیاز صدرنشین هستند. یونایتد آخرین مرتبه در جام باشگاه‌های اروپای فصل ۱۹۶۶-۱۹۶۵ به مصاف پارتیزان رفت و در مجموع ۲ بر یک شکست خورد. به یاد داشته باشید پارتیزان در ۱۱ بازی آخر خانگی‌اش در اروپا ۸ برد و ۳ تساوی داشته و امتیاز گرفتن‌شان از شیاطین‌سرخ هم دور از دسترس نیست. شاید دنبال‌کننده‌های قدیمی‌تر فوتبال اروپا با مربی فعلی پارتیزان هم خاطره داشته باشند؛ ساوو میلوشویچ مهاجم سابق تیم ملی صربستان با سابقه بیش از ۱۰۰ بازی ملی. کسی که در لیگ برتر، لالیگا و سری A هم بازی کرده بود.
هفته سوم لیگ اروپا؛ جنگ با شیاطین در صربستان
آرسنال - ویتوریا گیمارش؛ سامان دادن به شرایط توپچی‌ها
واقعیت داستان این است که نتایج آرسنال با اونای امری هم چندان بهتر از نتایج تیم با آرسن ونگر نشده است. در روز‌هایی که ونگر از مرز ۷۰ سالگی گذر کرده احتمالاً هنوز بازی‌های توپچی‌ها را تجزیه و تحلیل می‌کند برایش سؤال است که چرا با او قطع همکاری کردند. با این حال نتایج امری را بعضاً با نتایج ونگر در روز‌های ابتدایی حضورش در لندن مقایسه می‌کنند و اعتقاد دارند آینده از آنِ این مربی اسپانیایی است. بدتری اینکه اِمری فرصت زیادی داشت به وضعیت دفاع آرسنال سر و سامان دهد، اما هنوز هم در این فاز تیمش مشکلات زیادی دارد و میانگین گل خورده‌اش در لیگ برتر هم بیش از یک گل در هر بازی است. ولی خب در لیگ اروپا در گروه خوبی قرار دارند که توانسته‌اند در ۲ بازی ابتدایی کلین‌شیت کنند. ویتوریا گیمارش تیم پنجم فصل قبل لیگ پرتغال بوده و این فصل هم در رده چهارم جای دارد. تیمی که هر ۲ بازی ابتدایی‌اش در لیگ اروپا را باخته و نسبت به بقیه هم‌گروه‌ها شانس کمتری برای صعود دارد. آرسنال برابر تیم‌های پرتغالی ۵ برد، ۳ تساوی و ۴ شکست داشته، در حالی که گیمارش برابر انگلیسی‌ها یک برد، ۲ تساوی و ۲ شکست در پرونده‌اش ثبت شده است.
هفته سوم لیگ اروپا؛ جنگ با شیاطین در صربستان
رم - مونشن‌گلادباخ؛ جالوروسی و صدرنشین زخم‌خورده آلمان
نه ثباتی و نه صلابتی. رم چندان نشانی از تیمی مدعی و بزرگ در سری A ندارد و فعلاً مثل رتبه‌اش در پایان فصل قبل تیم ششم جدول است. با این حال شروع لیگ اروپا هم برای جالوروسی مثل دیگر تیم‌های بزرگ این تورنمنت چندان سخت نیست. استانبول باشاکشهیر را راحت بردند، در حالی که به نظر می‌رسید این تیم ترکیه‌ای دردسرساز شود. با این حال ولفسبرگر اتریش تیم جالبی در این گروه بوده و بعد از درهم کوبیدن گلادباخ، جالوروسی را هم متوقف کرد. نکته جالب در گروه J این است که بازی‌های هفته اول هر دو ۴ بر صفر و بازی‌های هفته دوم هر دو یک-یک به پایان رسیدند. سومین نبرد رم با مونشن‌گلادباخ است، تیم آلمانی که شکست هفته اولش برابر ولفسبرگر آن‌هم در خانه عجیب بود. عجیب‌تر اینکه گلادباخ این فصل شروع بسیار خوبی در بوندس‌لیگا داشته و فعلاً صدرنشین است. رم دیدار‌های زیادی با آلمانی‌ها داشته. در ۲۹ بازی برابر تیم‌های ژرمن، رم به ۱۰ برد، ۲ تساوی و ۱۵ شکست رسیده است. در حالی که گلادباخ برابر تیم‌های ایتالیایی ۵ برد، ۷ تساوی و ۴ شکست داشته. در المپیکو، رم موفق شده ۹ بازی از ۱۰ بازی آخر اروپایی‌اش را ببرد. با این حال امشب برابر حریف زخم‌خورده‌ای به میدان خواهند رفت که پیش‌بینی نتیجه را سخت خواهد کرد.
هفته سوم لیگ اروپا؛ جنگ با شیاطین در صربستان
سویا - دودلانژ؛ مثل آب خوردن
لیگ اروپا به نوعی تبدیل به حیاط خلوت پرافتخارترین‌ها شده است. عجیب‌ترین قرعه برای سویا درآمد و این تیم با قره‌باغ، آپوئل و دودلانژ هم‌گروه شد، تیم‌هایی که فاصله زیادی با آندلوسی‌ها دارند. پس از ۲ برد برابر تیم‌های آذربایجانی و قبرسی حالا باید به مصاف رقیب لوکزامبورگی بروند. دودلانژ با شکست آپوئل در قبرس نشان داد تیم قابل احترامی است، اما آن‌قدر که بتوانند سویا را ببرند قدرتمند نیستند. تیم‌های اسپانیایی ۱۲ مرتبه به مصاف تیم‌های لوکزامبورگی رفته‌اند که حاصلش ۱۱ برد و یک تساوی بوده است. دودلانژ فصل پیش در یک بازی موفق شد رئال‌بتیس را با تساوی بدون‌گل متوقف کند.
سلتیک - لاتزیو؛ نجات در گلاسکو
باشگاه لاتزیو هنوز نمی‌داند با سیمونه اینزاگی ادامه بدهد یا خیر. آن‌ها هم مثل همشهری‌شان رم خیلی اوضاع خوبی ندارند. تیم هفتم سری A در لیگ اروپا هم با باخت ناباورانه برابر کلوژ رومانی شروع کرد. با این حال برد هفته دوم برابر رن اوضاع را بهتر کرده و نبرد در گلاسکو برابر سلتیک سرنوشت‌ساز خواهد بود. سلتیک، تیم پرطرفدار اسکاتلندی هم این روز‌ها در لیگ هم در رقابت صدرنشینی با رنجرز است. یک تساوی و سپس یک برد حاصل کارشان در ۲ بازی ابتدایی بوده و فعلاً در لیگ اروپا هم صدرنشین هستند. سلتیک برابر تیم‌های ایتالیایی ۵ برد، ۸ تساوی و ۱۲ شکست داشته، در حالی که در ۹ بازی اخیر برابر تیم‌های سری A بردی نداشته و از این تعداد بازی ۶ شکست در پرونده‌اش ثبت شده. این اولین حضور لاتزیو در اسکاتلند است که می‌خواهند خاطره‌ای خوش به ارمغان بیاورد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

کدام دو تیم فینالیست‌های لیگ قهرمانان اروپا خواهند شد؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی