۰
سه‌شنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۹
۰ |
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

اسطوره فوتبال آلمان بر این باور است که ماسیمیلیانو آلگری بهترین گزینه برای سرمربیگری بایرن مونیخ است.

به گزارش خبرورزشی، لوتار ماتئوس در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی «اسکای» آلمان در خصوص گمانه‌زنی‌ها درباره انتخاب سرمربی جدید تیم فوتبال بایرن مونیخ پس از اخراج شدن نیکو کواچ از سمت سرمربیگری این تیم گفت: من بر این باورم که بایرن به دنبال انتصاب یک سرمربی بزرگتر خواهد بود که بتواند جام‌های بیشتری را برای این تیم به ارمغان بیاورد. از نام‌هایی همچون ژوزه مورینیو، ماسیمیلیانو آلگری، اریک تنهاخ، رالف رانگنیک و آرسن ونگر برای حضور روی نیمکت بایرن یاد شده است.
وی افزود: صادقانه باید بگویم که من می‌توانم حضور هر یک از آن‌ها را روی نیمکت این تیم تصور کنم. آن‌ها نام‌های بزرگی هستند، مربیان بزرگی که هر یک می‌توانند کار‌های جالبی بکنند. سوالاتی، اما مطرح می‌شود که هر کسی نمی‌تواند جوابش را بدهد، اینکه بایرن چه چیزی می‌خواهد؟ قهرمان آلمان کجا می‌خواهد برود؟ بایرن برای چه چیزی می‌خواهد رقابت کند؟ مدیران باشگاه در آینده چه چیزی از تیم‌شان می‌خواهند در زمین ببینند؟
اسطوره فوتبال آلمان در خصوص احتمال حضور سرمربی پیشین منچستریونایتد روی نیمکت سرخپوشان مونیخی اظهار داشت: به شخصه مورینیو را از کنار می‌گذارم. من احترام زیادی برای ژوزه و تمامی دستاورد‌هایی که او در گذشته با باشگاه‌های بزرگ کسب کرده، قائل هستم، اما معتقدم که شخصیت مورینیو و روش کاری‌اش مناسب بایرن نیست و ممکن است ناآرامی‌های زیادی در تیم به وجود بیاید که البته حضور او در این تیم می‌تواند به خصوص برای رسانه‌ها جذاب باشد.
ماتئوس همچنین درباره شانس سرمربی پیشین آرسنال برای احراز این پست یادآور شد: ونگر مزیت‌هایی نسبت به بقیه گزینه‌ها دارد. او به خوبی می‌تواند با بازیکنان فرانسوی بایرن ارتباط برقرار کند، این در حالی است که با بازیکنان آلمانی و مدیران باشگاه هم می‌تواند ارتباط برقرار کند. آرسن ۷۰ ساله است، اما هم‌سن یوپ هاینکس است که او هم موفقیت‌هایی با بایرن داشته است. قطعاً، اما ونگر راه‌حلی برای طولانی‌مدت نخوهد بود.
وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش در خصوص احتمال جانشینی سرمربی پیشین لایپزیگ به جای نیکو کواچ خاطرنشان کرد: رالف رانگنیک اخیراً در لایپزیگ ثابت کرد که می‌تواند تعادل خوبی بین دفاع و حمله به وجود بیاورد. بازی تیم‌های او جذاب و موفق بوده است. اگرچه در گذشته مشکلاتی بین رانگنیک و بایرن بوده است که من نمی‌توانم در این خصوص قضاوتی داشته باشم.
هافبک پیشین بایرن مونیخ ضمن تمجید از سرمربی پیشین یوونتوس تأکید کرد: اگر بایرن ضرورتی بر این نمی‌بیند که سرمربی بعدی‌اش حتماً باید آلمانی صحبت کند، به نظر من آلگری هیجان‌انگیزترین گزینه برای سرمربیگری این تیم است. ماسیمیلیانو نام بزرگی دارد و در یوونتوس فوق‌العاده موفق بود. او انسانی باشخصیت و یک سرمربی سطح بالاست که به راحتی می‌تواند با کارل هاینتس رومنیگه (به واسطه بازی برای اینتر در دوران بازیگری‌اش) صحبت کند.
لوتار ماتئوس همچنین درباره مطرح شدن نام تنهاخ به عنوان اصلی‌ترین گزینه سرمربیگری بایرن گفت: اگر برای مدیران بایرن مونیخ مسلط بودن سرمربی جدید به زبان آلمانی اهمیت داشته باشد، من تنهاخ را اولین گزینه برای هدایت این تیم می‌بینم. تیم او فوتبال هجومی را به نمایش می‌گذارد. آژاکس تحت‌هدایت وی فصل گذشته با شایستگی تیم‌های رئال مادرید و یوونتوس را در لیگ قهرمانان حذف کرد و تنها با یک معجزه بود که از رسیدن به فینال بازماند. در کنار اینها، تنهاخ جام‌های داخلی با آژاکس کسب کرده است.
اسطوره فوتبال آلمان در پایان خاطرنشان کرد: تنهاخ شناخت خوبی از بایرن مونیخ دارد، چون در آنجا سرمربیگری کرده است. او ۴۹ ساله است و می‌تواند سرمربی حال و آینده بایرن باشد. اریک به بازیکنانی همچون فرنکی دی‌یونگ و ماتیس دلیخت کمک کرد تا تبدیل به بازیکنانی سحطح بالا شوند.
تنهاخ ۴۹ ساله که تا سال ۲۰۲۲ با آژاکس قرارداد دارد، بین سال‌های ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۵ هدایت تیم ذخیره‌های بایرن مونیخ را برعهده داشت. اولی هوینس، رئیس باشگاه بایرن مونیخ گفته تکلیف جانشین نیکو کواچ تا سه هفته آینده مشخص خواهد شد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی