نظرسنجی

صعودکننده به مرحله بعد جام حذفی؟
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

در شرایطی که رقابت‌های تنیس مسترز لندن مهمترین مسترز سال قرار است از فردا شروع شود ۳ سؤال بسیار مهم ذهن هواداران این رشته را به خودش معطوف کرده است.

به گزارش خبرورزشی، طبیعتاً مهمترین سؤال این است که بین نادال و جوکوویچ چه کسی سال را با عنوان مرد شماره یک تنیس دنیا به پایان می‌دهد و از طرف دیگر با فرمی که این روز‌ها راجر فدرر پیدا کرده آیا او می‌تواند معادلات را به هم بزند؟

نادال شانسی برای شماره یک شدن دارد؟
این مهمترین سؤالی است که این روز‌ها مطرح می‌شود. مرد شماره دو کنونی تنیس دنیا در رقابت‌های پاریس که هفته پیش برگزار شد به دلیل مصدومیت جزئی در نیمه‌نهایی از ادامه رقابت دست کشید تا خیلی‌ها را نگران کند. با این حال او برای حضور در مسترز لندن اعلام آمادگی کرده و همین حالا چند جلسه تمرینی را هم برگزار کرده است. مرد اسپانیایی به خوبی می‌داند اگر قرار باشد سال را با عنوان شماره یکی به پایان برساند ابتکار عمل در دستان خودش است. اگر او به فینال برسد در حالی که تمامی بازی‌های مرحله گروهی را برده باشد آن وقت نواک جوکوویچ هرگز نمی‌تواند در راه شماره یک شدن سد راهش شود. با این حال تاریخ ثابت کرده مسترز لندن با رافا نادال هرگز مهربان نبوده است. او با وجود قهرمانی‌های زیادی که دارد هرگز در مسترز لندن دستش به عنوان قهرمانی نرسیده است. او در این مدت هم فقط دو بار طعم حضور در بازی نهایی را در سال‌های ۲۰۱۰ و ۲۰۱۳ چشیده که هر دو را از دست داده است. در سه سال اخیر هم که او فقط یک بازی در این تورنمنت داشته که آن هم سال ۲۰۱۷ به داوید گوفن باخته است. اگر تا همین امروز و فردا مشخص شود که نادال دوباره شرایط بازی کردن را ندارد باید جایش را به روبرتو اگوت اولین بازیکن تعویضی این تورنمنت بدهد. اگر تنیس‌باز دیگری هم در این تورنمنت نتواند به میدان برود مونفیس فرانسوی به جایش بازی می‌کند.

جوکوویچ به سمپراس می‌رسد؟
در رقابت‌های پاریس برسی نواک جوکوویچ بخش اصلی مأموریتش را انجام داد و با قهرمانی در این تورنمنت توانست پنجمین جام فصلش را به دست بیارود. او حالا می‌داند برای شماره یک ماندن در این فصل باید از الان تا پایان فصل همه بازی‌هایش را ببرد. اگر او در این راه کوتاهی کند و نادال مأموریتش را انجام دهد آن وقت تلخکامی نصیبش می‌شود. البته جوکوویچ انگیزه مضاعفی برای مرد شماره یک دنیا ماندن دارد. او می‌خواهد به رکورد پیت سمپراس اسطوره‌ای برسد و از راجر فدرر عبور کند. ماجرا از این قرار است اگر جوکو فصل را با عنوان شماره یکی به پایان برساند آن وقت می‌تواند با رکورد ۶ فصل شماره یک بودن سمپراس برابری کند و از فدرر و نادال با ۵ و ۴ فصل شماره یکی عبور کند. برخلاف نادال، اما مسترز لندن همیشه خوشایند جوکوویچ بوده است. او ابتدا سال ۲۰۰۸ دستش به قهرمانی رسید و سپس هم بین سال‌های ۲۰۱۲ و ۲۰۱۵ همیشه قهرمان شد. به این مورد باید دو فینال دیگر هم اضافه شود که آن‌ها را باخت. یکی را به اندی ماری و دیگری را همین سال گذشته برابر زفرف. در واقع از سال ۲۰۱۲ به این طرف جوکوویچ همیشه به فینال رسیده است. در این بین البته یک استثنا هم وجود دارد که مربوط به سال ۲۰۱۷ است که او در این تورنمنت غایب بود.

فرار بزرگ فدرر؟
فدرر همین یکی، دو هفته برایش دهمین بار قهرمان رقابت‌های تنیس‌بازل شد. او همه رقبایش تا بالا بردن جام قهرمانی را در عرض ۴ ساعت و ۲۰ دقیقه شکست داد! این نشان می‌دهد که راجر در اوج آمادگی است. تنیس‌باز ۳۸ ساله سوئیسی حتی قید حضور در تورنمنت پاریس برسی را هم زد تا برای حضور در مسترز لندن ۱۰۰ درصد آماده باشد. شرایطش به گونه‌ای است که همه فاکتور‌های لازم برای غافلگیر کردن بقیه را دارد. فدرر سال ۲۰۱۶ مصدوم بود ولی سال ۲۰۱۷ با زدن قید حضور در تورنمنت پاریس با آمادگی کامل پا به تورنمنت لندن گذاشت. او در آن سال هفت قهرمانی به دست‌آورده بود که دو تایش گرنداسلم بود. با این حال خستگی و البته داوید گوفن مانع از این شد که فدرر دستش به جام قهرمانی برسد. راجر با این حال در تورنمنت اربابان ۶ بار قهرمان شده که برای خودش یک رکورد است ولی نکته منفی اینکه از سال ۲۰۱۱ به این طرف دستش به جام قهرمانی نرسیده است. بین رافا و جوکو می‌توان به فدرر بیشترین امید را برای قهرمان شدن بست به ویژه اینکه او از سال ۲۰۰۹ به این طرف همیشه خودش را به جمع ۴ نفر پایانی رسانده است. به غیر از سال ۲۰۱۶ که مصدوم و غایب بود.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

صعودکننده به مرحله بعد جام حذفی؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی