۰
سه‌شنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۸ - ۰۳:۱۷
۰ |
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

با دستور فیفا و تغییر مکان برگزاری دیدار تیم ملی فوتبال کشورمان مقابل عراق، کشوری انتخاب شد که ایران هرگز در آن مغلوب عراق نشده است.

به گزارش خبرورزشی، آمار نشان می‌دهد برتری نسبی همواره در اردن با تیم ملی ایران بوده است. تیم ملی کشورمان در حد فاصل سال‌های ۱۳۸۲ تا ۱۳۸۹، ۴ بار با تیم ملی فوتبال عراق دیدار داشته که هر ۴ بازی در امان اردن برگزار شده است!

دیدار اول؛ برد ایران
۱۲ مهر ۱۳۸۵ برای نخستین بار تیم ملی ما در خاک اردن رودرروی عراق به میدان رفت. این مسابقه در چارچوب رقابت‌های ال‌جی در سال ۲۰۰۶ برگزار شد که تیم ملی با هدایت امیر قلعه‌نویی ۲- صفر عراق را شکست داد. شیث رضایی و مهدی رجب زاده گلزنان ایران در آن مصاف بودند.

دیدار دوم؛ تساوی با عراق
۲۶ خرداد ۱۳۸۶ دومین دیدار در چارچوب مسابقات غرب آسیا به میزبانی امان اردن برگزار شد. تیم ملی در مراحل مقدماتی با عراق صفر- صفر مساوی کرد. سرمربیگری تیم که با عنوان «تیم ب ایران» در آن مسابقات شرکت کرده بود برعهده پرویز مظلومی بود.

دیدار سوم؛ دومین برد
۳ تیر ۱۳۸۶ و در دیدار فینال همان رقابت‌های جام ال‌جی تیم ملی موفق شد عراق را با گل‌های حسین بادامکی و هاشم بیک زاده ۲- یک شکست بدهد و عنوان قهرمانی مسابقات غرب آسیا را از آن خود کند.

دیدار چهارم؛ سومین پیروزی
۹ مهر ۱۳۸۹ چهارمین و آخرین رویارویی تیم ملی با عراق در خاک اردن برگزار شد. در چارچوب مسابقات غرب آسیا با سرمربیگری افشین قطبی. دیداری که البته ایران با نتیجه ۲-یک و گل‌های سیدجلال حسینی و محمد غلامی موفق به شکست عراق شد.

دیدار پنجم؛ نتیجه نامشخص
۲۳ آبان ۱۳۹۸ پنجمین رویارویی دو تیم به میزبانی عراق در کشور ثالث باز هم در امان پایتخت کشور اردن برگزار خواهد شد. مسابقه‌ای که به دلیل شرایط ناآرام این روز‌های عراق فیفا دستور به برگزاری اش در کشوری غیر از عراق داده است.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی