نظرسنجی

کدام دو تیم فینالیست‌های لیگ قهرمانان اروپا خواهند شد؟
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

هفته پنجم مرحله گروهی رقابت های لیگ قهرمانان اروپا امشب برگزار خواهد شد، جایی که منچستریونایتد و آرسنال می‌توانند ناکامی‌های لیگ برتر را موقتاً فراموش کنند.

به گزارش خبرورزشی، هفته پنجم لیگ اروپا در حالی امشب برگزار خواهد شد که منچستریونایتد و آرسنال یک گام تا صعود فاصله دارند، رم کار خودش را سخت کرده و سویا پیش از این صعودش را قطعی کرده است.
آستانه - منچستریونایتد؛ سفر ۴۸۰۰ کیلومتری
زمانی ژوزه مورینیو سرمربی منچستریونایتد بود و از کورس قهرمانی دور شده بودند، به همین دلیل لیگ اروپا برای تیم او اهمیت زیادی پیدا کرد و در نهایت هم قهرمانی را جشن گرفتند. حالا به چند دلیل لیگ اروپا برای شیاطین‌سرخ مهم است. هم این که اوله‌گنار سولشائر با بازی دادن به بازیکنان آینده‌دار تیمش می‌تواند ستاره‌های جدیدی معرفی کند. ارلینگ هالاند یکی از برتری گلزنان فعلی فوتبال اروپا که در لیگ قهرمانان خوش درخشیده هم ۲ سال زیر نظر سولشائر کار کرد. منچستریونایتد حالا حالا‌ها برای اینکه دوباره یک مدعی قهرمانی در لیگ برتر شود، کار دارد. شاید حتی رسیدن به جمع ۴ تیم هم برای‌شان سخت باشد. کم‌کم با رسیدن به مرحله حذفی لیگ اروپا، این تورنمنت هم برای‌شان اهمیت بیشتری پیدا خواهد کرد. صعود کرده‌اند، اما هنوز صدرنشینی‌شان حتمی نیست. امشب در سرمای شدید شهر نورسلطان مهمان آستانه خواهند بود. بازی نباید برای شیاطین‌سرخ سخت باشد، اما سفر ۴۸۰۰ کیلومتری تا قزاقستان کمی کار را دشوار می‌کند. بازی رفت این حریف را با تنها یک گل بردند.
هفته پنجم لیگ اروپا؛ تنها دلخوشی منچستریونایتد و آرسنال
آرسنال - اینتراخت‌فرانکفورت؛ از بحران گذر کن
توپچی‌ها بدجور در مخمصه‌گیر کرده‌اند و مثل اینکه قرار نیست به این راحتی به دوران خوبی که ۱۵ سال پیش داشتند، برگردند. آرسن ونگر رفت و مشخص شد مشکل فقط او نبوده. اونای امری تیمی نساخته که بتواند بازی‌های بزرگ را ببرد و حالا در بازی‌های کوچک هم سخت امتیاز می‌گیرد. دیگر هواداران آرسنال نمی‌دانند به چه چیز تیم‌شان دل خوش کنند. ۵ بازی اخیر در لیگ برتر را نبرده‌اند و تا رده هشتم هم پایین رفته‌اند. با وضعیتی که پیش آمده نباید آرسنال را بین بزرگان لیگ برتر قرار داد. در هر صورت در لیگ اروپا وضعیت بد نیست. با ۱۰ امتیاز صدرنشین هستند و اگر فرانکفورت را مثل بازی رفت ببرند به‌عنوان صدرنشین صعود خواهند. فعلاً برای هواداران همین لیگ اروپا مهم شده و رقبای‌شان هم کوچک نبوده‌اند که کارشان را کوچک کنیم. عقاب‌ها هم این فصل مثل گذشته نبوده‌اند و با باخت‌های اخیر در بوندس‌لیگا تا رده دهم پایین رفته‌اند. اگر نتوانند از آرسنال امتیاز بگیرند احتمالاً شانس کمی برای صعود خواهند داشت، مگر اینکه استاندارد لیژ از پس ویتوریا گیمارش برنیاید.
هفته پنجم لیگ اروپا؛ تنها دلخوشی منچستریونایتد و آرسنال
استانبول باشاک‌شهیر - رم؛ چرا این‌طور شد؟
برخلاف منچستریونایتد و آرسنال، اوضاع رم در لیگ بد نیست. در سری A با ۲۵ امتیاز پنجم هستند و شانس خوبی برای سوم شدن دارند، اما جالوروسی در لیگ اروپا چرا نشانی از تیم خوبی که در ایتالیا شده را ندارد؟ یک تساوی و ۳ شکست در بازی‌های اخیر خارج‌از‌خانه اروپایی رمی‌ها را نگران می‌کند که مبادا در استانبول هم بازنده باشند، با اینکه تنها بردشان در اولین هفته برابر باشاک‌شهیر بود. در ۳ بازی بعدی فقط ۲ امتیاز کسب کردند. باخت برابر گلادباخ کمی کار را دشوار کرده، اما با پیروزی برابر باشاک‌شهیر، آب رفته به جوی بازخواهد گشت. تیم فونسکا در ۵ بازی آخرش در سری A برخلاف لیگ اروپا ۴ برد داشته که دوتای آن برابر تیم‌های بزرگی همچون ناپولی و میلان بوده. در هر صورت هواداران رم به آینده تیم‌شان با این مربی پرتغالی امیدوار هستند و امشب تا حدودی سرنوشت تیم‌شان در لیگ اروپا مشخص خواهد شد. رم با وجود محبوب بودن تیم پرافتخاری نیست و آخرین قهرمانی‌اش در کوپا ایتالیا بوده که سال ۲۰۰۸ به دست آمد. در اروپا هم هیچ افتخار قابل ذکری به جز قهرمانی در جام اینترسیتی فِیرز سال ۱۹۶۱ نداشته‌اند.
هفته پنجم لیگ اروپا؛ تنها دلخوشی منچستریونایتد و آرسنال
سویا - قره‌باغ؛ خوشحالیم
بین تیم‌های بزرگی که در لیگ اروپا حضور دارند، قطعاً خوشحال‌ترین تیم سویاست و هوادارانش که هرچه خاطره خوب دارند در این جام بوده. جالب است بدانید سویا در هیچ تورنمنتی بیش از لیگ اروپا جام نگرفته و فقط کوپادل‌ری است که مثل لیگ اروپا در آن ۵ جام دارند. آندلوسی‌ها با لوپتگی در لالیگا مدعی خاموشِ قهرمانی هستند. وقتی همه رقابت بارسلونا و رئال‌مادرید را می‌بینند، آن‌ها بدون هیاهو سعی در امتیاز جمع کردن، دارند. ۲۷ امتیازی هستند و با صدر فقط یک امتیاز فاصله دارند. ۱۲ امتیاز در گروهی گرفته‌اند که بسیار آسان بود. آپوئل، قره‌باغ و دودلانژ با ۴، ۴ و ۳ امتیاز نبرد حساسی برای صعود خواهند داشت. در نتیجه قره‌باغ می‌تواند حریف خطرناکی برای سویا باشد. ۲ برد و ۳ تساوی حاصل کار تیم‌های اسپانیایی برابر آذربایجانی‌هاست.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

کدام دو تیم فینالیست‌های لیگ قهرمانان اروپا خواهند شد؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی