نظرسنجی

نتیجه بازی تراکتور - استقلال؟
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

در مطلب زیر به برش‌هایی از دیدار پرسپولیس مقابل صنعت نفت آبادان پرداخته ایم که خواندنش خالی از لطف نیست.

خبرورزشی/ محمدرضا شکوهی؛ پرسپولیس برای رسیدن به مرحله بعدی جام‌حذفی با روحیه‌ای نسبتاً شکننده به مصاف صنعت نفت آبادان رفت و در یک بازی پر افت و خیز با یک گل موفق به شکست حریف شد، در مطلب زیر برش‌هایی از این دیدار را برای شما آماده کرده‌ایم...

۱- احتیاط پرسپولیس بعد از حملات زهردار صنعت
شروع بازی با حملات زهردار تیم مهمان همراه بود و در یکی، دو صحنه حریف آبادانی تا مرز گلزنی به پرسپولیس هم پیش رفت ولی هر بار یا عملکرد خوب بیرانوند و یا بدشانسی صنعت نفت آبادان مانع گلزنی این تیم بود. اتفاقی که در ادامه سبب این شد تا پرسپولیسی‌ها با احتیاط بیشتری بازی را دنبال کنند و بدانند که حریف آن‌ها تا چه اندازه برای بردن این تیم انگیزه دارد و به همین دلیل حدوداً تا نیمه ۴۵ دقیقه نخست، این صنعت نفت آبادان بود که توانست قدرت خود را به رخ حریف بکشد و پرسپولیس را به پیله احتیاط فرو ببرد.

۲- تغییر چهره پرسپولیس
با شروع نیمه دوم پرسپولیس به معنای واقعی تیم دیگری شد و کاملاً چهره عوض کرد تا یک‌باره از یک تیم محتاط و مدافع به یک تیم جسور و مهاجم تغییر حالت دهد و در حالی که خیلی از شروع نیمه دوم نگذشته بود، توانست توسط مهدی ترابی به گل برتری هم دست پیدا کند و در ادامه هم بازی را تا پایان وقت مسابقه به خوبی اداره کرده و از این مرحله صعودش را قطعی نماید.

۳- تعویض‌های کالدرون
اولین تغییر کالدرون در آغاز نیمه دوم بود که محمد نادری (که در پست غیرتخصصی بازی می‌کرد) بیرون رفت تا به جای او فرشاد احمدزاده به میدان بیاید و این بازیکن نیز با ورود خود به زمین توانست یکی از بازی‌های خوب خود را به نمایش گذاشته و نقشش را در زمان انتقال توپ از دفاع به حمله و همچنین در زمین حریف بالا بازی کردن پرسپولیس را با حفظ توپ‌های که داشت به خوبی ایفا کند. دومین تغییر کالدرون نیز در دقیقه ۵۱ انجام شد و عبدی جوان که کمی دچار استرس و تقریباً در جریان بازی گم شده بود بیرون کشیده شد تا علیپور به بازی بیاید، علیپوری که هرچند در گلزنی ناکام بود ولی نسبت به بازی‌های قبلی حضور مؤثرتری در حملات پرسپولیس داشت و تحرکش نیز بیشتر از قبل شده بود و به همین دلیل هم بیشتر از هفته قبل هم به چشم آمد و هم به کار پرسپولیس خورد.

۴- گل‌های دقیقه ۵۴ و ۵۷ پرسپولیس به صنعت نفت
در این بازی پرسپولیس توسط مهدی ترابی در دقیقه ۵۴ توانست دروازه صنعت نفت آبادان را باز کند و در نهایت یک بر صفر و در جام‌حذفی به برتری برسد، اما همین چند وقت پیش و در چارچوب مسابقات لیگ برتر، پرسپولیسی‌ها باز هم یک بر صفر نماینده آبادان را شکست داده بودند آن هم با گلی که در دقیقه ۵۷ و توسط کنعانی‌زادگان به ثمر رسید تا خطر گل خوردن از پرسپولیس در این دقایق حسابی دور سر آبادانی‌ها بچرخد.

۵- اثرات مثبت این برد
اما قطعاً این پیروزی به غیر از طعم شیرین صعود، دستاورد دیگری هم برای پرسپولیس داشت. با این نمایش دیدنی سرخ‌ها به خصوص در نیمه دوم، اعتمادبه‌نفس از دست رفته آن‌ها دوباره برگشت و غرور زخمی آن‌ها التیام پیدا کرد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی تراکتور - استقلال؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی