نظرسنجی

کدام دو تیم فینالیست‌های لیگ قهرمانان اروپا خواهند شد؟
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

مصاف سپاهان- استقلال تقابل موفق‌ترین مربی خارجی حال حاضر فوتبال ایران یعنی استراماچونی و جام‌گیرترین مربی لیگ برتر یعنی امیر قلعه‌نویی است.

به گزارش   خبرورزشی ، دیدار سپاهان- استقلال به طور حتم جذابیت‌های دیگری هم دارد. این بازی در شرایطی برگزار می‌شود که سپاهان یک امتیاز با صدر جدول فاصله دارد و استقلال هم از روز‌های بد ابتدای فصل فاصله گرفته است؛ آیا امیر قلعه‌نویی می‌تواند نوار ۸ پیروزی پیاپی استقلال را پاره کند؟ آیا استراماچونی قادر خواهد بود اولین شکست را به سپاهان تحمیل کند؟ به نوعی می‌شود گفت این بازی جذاب‌ترین تقابل استقلال و سپاهان است.
مردان سرنوشت‌ساز این دیدار در نوک خط حمله دو تیم حضور دارند. کی‌روش استنلی در نوک خط حمله میزبان و شیخ دیاباته در نوک خط حمله استقلال. هر دو مهاجم فرصت‌طلب هستند و می‌توانند در این بازی گل ۳ امتیازی به ثمر برسانند. علی کریمی، سیاوش یزدانی، عارف غلامی و وریا غفوری استقلالی‌هایی هستند که پیش‌تر بازی در لباس سپاهان را تجربه کرده‌اند. در جمع بازیکنان سپاهان هم می‌شود به چند استقلالی سابق اشاره کرد؛ سجاد شهباززاده، علی قربانی و امید نورافکن.
تقابل امید نورافکن و علی کریمی نیز در میانه میدان جذاب خواهد بود. هر دو در پست هافبک دفاعی بازی می‌کنند و مستقیم مقابل هم. تقابل از راه دور نیازمند و حسینی؛ دو دروازه‌بانی که به دفعات در اردوی تیم ملی کنار هم تمرین کردند. حسینی پیش‌تر رکورددار کلین‌شیت در بازی‌های لیگ برتر بود و حالا این عنوان در اختیار دروازه‌بان جوان سپاهان است. نمی‌توان کتمان کرد هر دو در رقابتی سخت به دنبال کلین‌شیت در این بازی مهم هستند. تقابل تماشاگران سپاهان و استقلال هم در این بازی ملموس خواهد بود. اصفهانی‌ها امروز به دنبال اجتماع باشکوه در استادیوم نقش جهان اصفهان هستند تا حمایت خود را از تیم به رخ بکشند. پیش از این بازی مدیران رسانه‌ای سپاهان و استقلال هم علیه دو باشگاه حرف‌هایی را بر زبان آوردند.
بهانه‌ها برای اینکه این بازی تبدیل به یک بازی باشکوه شود، زیاد است. استراماچونی که برخلاف مربیان وطنی درگیر حساسیت‌های بازی نمی‌شود به طور حتم در این بازی هم شاگردانش را به بازی رو به جلو ترغیب خواهد کرد. دیداری با فرصت‌های متعدد. یکی از خوبی‌های استقلال این است که از زدن گل اشباع نمی‌شود و اگر نتیجه را پیش بیفتد باز هم به دنبال گل است و این سبب شده در هفته‌های اخیر بازی‌های استقلال تبدیل به بازی‌های زیبایی شود. آن سوی میدان، سپاهان هم به اندازه کافی مهره‌های تهاجمی برای حمله به دروازه استقلال در اختیار دارد. باید به صراحت گفت سپاهان این فصل سپاهان بهتری به نسبت فصل گذشته است. به این خاطر که بازیکنان باکیفیتی، چون محمد محبی به ترکیب تیم اضافه شده‌اند.
واکنش‌های امیر قلعه‌نویی و استراماچونی در کنار زمین در نوع خود جالب خواهد بود؛ تقابل مربی خارجی و ایرانی. این بازی اگر به سود سپاهان خاتمه یابد احتمالاً امیر قلعه‌نویی بار دیگر توانمندی‌های خود را به رخ خواهد کشید. مربی‌ای که بیشترین جام را در بازی‌های لیگ برتر به دست آورده و هنوز هیچ‌کس نتوانسته این رکورد را از او بگیرد. هر چند اگر برانکو در ایران می‌ماند بعید نبود جام‌های امیر قلعه‌نویی را به چالش بکشد.
این بازی هزار و یک قصه برای نگاه کردن و پرداختن دارد و آرزوی همه ما این است که تبدیل به بازی زیبایی شود.
کارشناسان پاسخ می‌دهند
مهره‌های تعیین‌کننده بازی حساس اصفهان چه کسانی هستند؟
رسول کربکندی: نورافکن در سپاهان بسیار مؤثر است
کارشناس فوتبال کشورمان و سرمربی سابق سپاهان در خصوص پرونده امروز خبرورزشی گفت: خیلی‌ها در این بازی حساس و مهم می‌توانند تأثیرگذار باشند، به هر حال بازی بزرگی است، استقلال این روز‌ها زیبا بازی می‌کند و اعتمادبه‌نفس بالایی دارد، ولی فکر می‌کنم جدا از سرمربیان دو تیم که قطعاً تأثیرگذار هستند، باید از امید نورافکن هافبک سپاهان و وریا غفوری هافبک راست استقلال نام برد. به هر حال این دو در این فصل بسیار آماده و سرحال هستند، ولی به نظر من نورافکن تأثیرگذارتر نشان داده و برای سپاهان فوق‌العاده بازی می‌کند. در کل برنده این دیدار حساس می‌تواند قهرمان نیم فصل شود.
بیژن ذوالفقارنسب: علاوه بر ۲ سرمربی کی‌روش و دیاباته هم می‌توانند مؤثر باشند
کارشناس فوتبال کشورمان درباره پرونده امروز می‌گوید: بدون‌شک این دیدار حساس‌ترین بازی نیم‌فصل است و تیم پیروز شرایط روحی و روانی بسیار خوبی را به دست می‌آورد و به قهرمانی نیم فصل نزدیک می‌شود. مربیان دو تیم در این دیدار نفرات تأثیرگذارتری هستند. در خط هافبک دوئل مهدی کیانی و علی کریمی دیدنی است، یا باید به دوئل امید نورافکن با وریا غفوری اشاره کرد. به نظر من در این دیدار کی‌روش استنلی و شیخ دیاباته هم می‌توانند مؤثر باشند، در کل این دیدار باید جذاب و دیدنی باشد!
حسین چرخابی: کی‌روش استنلی روی هوا بی‌نظیر است
پیشکسوت و مربی فوتبال اصفهان هم در مورد پرونده امروز گفت: استقلال تیم منسجم و خوبی شده است. در خط حمله این تیم شیخ دیاباته و مهدی قائدی هستند که علاوه بر حرکت از کناره‌ها، در عمق هم خطرناکند. آن‌ها برای استقلال تعیین‌کننده هستند، اما در سپاهان کی‌روش استنلی قرار دارد که روی توپ‌های هوایی عملکرد بی‌نظیری دارد. این مهاجم سپاهان هم با توجه به ضعف استقلال روی ارسال‌ها، بسیار تأثیرگذار است. اما جدا از این چند نفر، در خط هافبک هم چند مهره هستند که تأثیرگذار نشان دادند. در استقلال فرشید اسماعیلی و علی کریمی و در سپاهان نیز مهدی کیانی و محمد محبی قرار دارند. دوندگی و موفقیت این زوج‌ها کار تیم حریف را مشکل می‌کند.
محمد نوازی: دوئل اصلی بین غفوری و نورافکن است
هافبک اسبق تیم استقلال که در جناح راست آبی‌پوشان چند سال بازی کرده در این مورد به خبرورزشی گفت: این بازی حساس‌ترین بازی لیگ برتر است و تیمی که برنده شود، مدعی اول قهرمانی است. باید گفت عیار قهرمان در این دیدار حساس و البته دشوار مشخص می‌شود. جدا از مربیان دو تیم که قطعاً تأثیرگذار هستند، شیخ دیاباته و کی‌روش استنلی هم مؤثر هستند و توانایی تغییر نتیجه را دارند. اما دوئل اصلی در سمت راست استقلال و چپ سپاهان است! جایی که وریا غفوری با امید نورافکن جدال حساسی دارد، غفوری در استقلال عالی بازی می‌کند و نشان داده بازیکن تأثیرگذاری است، اما نورافکن نیز شرایطی مشابه در سپاهان دارد، گرچه فکر می‌کنم تجربه غفوری بر تجربه نورافکن می‌چربد!
فرزاد مجیدی: مربیان دو تیم تأثیرگذار هستند
هافبک اسبق استقلال که در جناح راست آبی‌پوشان بازی‌های قابل قبولی را ارائه می‌کرد، در همین خصوص گفت: استقلال بازی به بازی نشان داد که تیم بهتر و منسجم‌تری است و فکر می‌کنم استراماچونی در این دیدار بزرگ تأثیرگذار است، گرچه سپاهان با قلعه‌نویی هم خطرناک است. در جناح راست استقلال وریا غفوری قرار دارد، بازیکنی که در حال حاضر یکی از بهترین‌های فوتبال ایران است. اما باید به خط هافبک هم اشاره کرد، اگر فرشید اسماعیلی کنار علی کریمی به میدان برود، تقابل این دو نفر با مهدی کیانی در سپاهان دیدنی خواهد بود، در کل نقش سرمربیان در این دیدار مؤثرتر خواهد بود.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

کدام دو تیم فینالیست‌های لیگ قهرمانان اروپا خواهند شد؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی