نظرسنجی

به نظر شما پرسپولیس شایسته قهرمانی لیگ برتر بود؟
۰
پنجشنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۲
۰ |
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

نفراتی، چون بکن‌باوئر، اولی هوینس و رومنیگه عضور هیئت مدیره باشگاه بایرن‌مونیخ را مقایسه کنید با اعضای محترم هیئت مدیره پرسپولیس و استقلال.

خبرورزشی/ فرهاد اشراقی؛ هیئت مدیره باشگاه بایرن‌مونیخ را افرادی، چون بکن‌باوئر (رئیس افتخاری)، کارل‌هاینس رومنیگه، اولی هوینس و... تشکیل می‌دهند. کسانی که ۵۰، ۶۰ سال در سطح اول فوتبال دنیا بوده‌اند و آدم‌هایی کاملاً شناسنامه‌دار هستند. بایرن‌مونیخ باشگاهی است که حتی برای اروپایی‌ها می‌تواند الگو باشد چه رسد به ما که اساساً چیزی به نام باشگاه نداریم و به قول زنده‌یاد جعفر کاشانی اول باید باشگاه داشته باشیم نه تیم!
حالا شما نفراتی، چون بکن‌باوئر، اولی هوینس و رومنیگه را مقایسه کنید با اعضای محترم هیئت مدیره پرسپولیس و استقلال. ضمن احترام به شخصیت حقیقی تک‌تک آن‌ها باید یادآوری شود که رئیس هیئت مدیره بایرن‌مونیخ، اولی هوینس است و رئیس هیئت مدیره استقلال، اسماعیل خلیل‌زاده و رئیس هیئت مدیره پرسپولیس مهدی رسول‌پناه!
این عزیزان آدم‌های خوبی هستند و ان‌شاءالله سالم هم هستند. همین آقای خلیل‌زاده با اینکه همسرش در کما بود، دنبال کار استراماچونی افتاد، اما بحث ما این است که اینجا از اساس همه چیز غلط است و مشخص نیست این عزیزان با کدام رزومه فوتبالی در تصمیمات کلان باشگاه‌ها دخالت دارند؟ شاید بگویید عضو یا رئیس هیئت مدیره که حتماً نباید فوتبالی باشد. بله، این حرف، حرف غلطی نیست، ولی به شرطی که طرف بتواند پول بیاورد و اگر فوتبالی نیست، حداقل از نظر اقتصادی بتواند گرهی را باز کند. همین مدیران استقلال اگر ماجرای استراماچونی را «پیش‌گیری» می‌کردند، کار به اینجا کشیده نمی‌شد. در پرسپولیس هم انگار منتظرند کالدرون برود تا بیفتند دنبالش. انصاری‌فرد (که این یکی انصافاً رزومه فوتبالی بسیار خوبی دارد) هر روز مصاحبه می‌کند و می‌گوید باشگاه خیلی بدهی دارد. همین جمله او نشان می‌دهد مدیران قبلی و هیئت مدیره‌های قبلی از نظر اقتصادی خوب کار نکرده‌اند. طرف شب خوابیده و صبح مبلغ قرارداد بازیکنان را ۲ برابر کرده آن هم بدون آنکه فکر کند بودجه این قرارداد‌ها (و پول امثال برانکو و کالدرون و بودیمیر و جونیور) از کجا باید جور شود. حالا سؤال اینجاست که آیا امثال اولی هوینس و بکن‌باوئر و رومنیگه در بایرن‌مونیخ که جزو پردرآمدترین باشگاه‌های دنیاست، از این دست خاصه‌خرجی‌ها می‌کنند؟ تازه بایرن‌مونیخ به هیچ عنوان باشگاه دولتی نیست و کاملاً خصوصی محسوب می‌شود، ولی اینجا پرسپولیس و استقلال و سپاهان و فولاد و... کلاً دولتی‌اند و از پول بیت‌المال تغذیه می‌کنند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

به نظر شما پرسپولیس شایسته قهرمانی لیگ برتر بود؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی