۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

سرمربی تیم فوتبال سپاهان با بیان اینکه دیدار این تیم با استقلال در جام حذفی یک فینال است، به نقل قول آندره استراماچونی درباره این مسابقه واکنش نشان داد و از مدیرعامل پرسپولیس انتقاد کرد.

به گزارش خبرورزشی، امیر قلعه‌نویی درباره دلایل نتیجه‌گیری تیم فوتبال سپاهان در این فصل، با اشاره به ساختار این باشگاه گفت: از روزی که بنده سرمربی سپاهان شدم و قبلاً هم تجربه‌ای داشتم، با بودجه‌ای متوسط برنامه‌ها را مو به مو جلو بردیم. شاید بودجه ما از چند تیم هم کمتر باشد، ولی چون اینجا ساختار دارد، خیلی زود - به بالای جدول- برگشتیم. خدا را گواه می‌گیرم شاید منِ امیر قلعه نویی کمترین نقش را داشتم. مهمترین نقش را کارگران کارخانه سپاهان دارند. مدیرعامل سپاهان هم مثل انصاریفرد (مدیرعامل پرسپولیس) یا داریوش مصطفوی و علیرضا رحیمی تمام شاخصه‌های مدیرعاملی را دارد. البته هنوز با شرایط ایده آل فاصله داریم.

از هواداران سپاهان توقع دارم
سرمربی سپاهان در خصوص استقبال کم هواداران این تیم در زمان میزبانی در اصفهان و اینکه آیا هواداران نسبت به این تیم موضع دارند؟ تصریح کرد: هواداران صاحبان اصلی باشگاه هستند، ولی فکر می‌کنم شرایط و دغدغه‌های اقتصادی باعث می‌شود استقبال کمتر می‌شود. در مجموع توقع داریم با این شرایط خوبی که تیم دارد، استقبال بهتری صورت بگیرد. امیدوارم در نیم فصل دوم این اتفاق رخ بدهد.

به کسب دو جام امید دارم، اما باید تقویت شویم
قلعه نویی در پاسخ به این سئوال که آیا هواداران سپاهان این فصل می‌توانند به کسب یک یا دو جام امیدوار باشند؟ گفت: هیچ مربی‌ای قول نمی‌دهد، ولی روند حرکتی ما نشان می‌دهد که شانس خوبی داریم. حتماً باید تقویت شویم. ما خودمان هم امید داریم خواسته هواداران را برآورده کنیم.

تیم امید؟ من هم باید جوابگوی باشگاه و هواداران باشم
سرمربی تیم سپاهان درباره عدم همکاری باشگاه‌ها با تیم فوتبال امید ایران و موضعش در این خصوص اظهار کرد: هدف همه ما این است که یک ایران سربلند داشته باشیم. اولویت فوتبال ما تیم‌های ملی است، ولی جایی که برنامه و تقویم نباشد، این مشکلات و دغدغه‌ها وجود دارد. بنده خودم مربی تیم ملی بودم، اما یک هفته هم لیگ را تعطیل نکردم. تعامل با باشگاه‌ها و تیم ملی اگر بر اساس تقویم باشد، این مشکلات را ندارد. منِ امیر قلعه نویی و دیگر مربیان باید جوابگوی هواداران، هیئت مدیره و رسانه‌ها باشیم. اگر نتوانیم انتظارات را برآورده کنیم باشگاه هم ضرر می‌کند. اگر از قبل برنامه داشته باشیم و تقویم را با بازی‌های امید هماهنگ کنیم این مشکلات ایجاد نمی‌شود.

زمان کی‌روش با ۱۰ نفر تمرین می‌کردیم
وی افزود: همه مربیان تا جایی که در توانشان بوده همکاری کرده اند. در زمان حضور کی روش در تیم ملی، یک سال و نیم با ۱۰ نفر تمرین می‌کردیم. آقای استیلی سرمربی تیم امید هم از مربیان خوب ایران است و وقتی با من صحبت کرد، همه نوع همکاری کردیم. من به این تیم امید خیلی امیدوارم و مطمئنم به المپیک صعود می‌کند. تیم ملی هم ان شاءالله به جام جهانی صعود می‌کند.

بازی با استقلال برای ما حکم فینال دارد
قلعه نویی در پاسخ به سئوالی مبنی بر دیدار جام حذفی سپاهان مقابل استقلال یادآور شد: بازی‌های استقلال و سپاهان همیشه جذاب بوده است حالا چه من در استقلال بوده ام چه در سپاهان. در آخرین بازی دو تیم - در لیگ برتر- هم شاهد چهار گل بودیم. این مسابقه برای ما حکم فینال دارد.

همه برای بازگرداندن استراماچونی بسیج شده اند
سرمربی سپاهان گفت: امیدوارم مشکلات استقلال زودتر برطرف شود و مربی اش برگردد. مردم استراماچونی را می‌خواهند و همه بسیج شده اند که این مربی برگردد. در جام حذفی باید یک تیم صعود کند و آن هم دست خدا است. ما در ورزشگاه آزادی فوتبال به مراتب بهتری را نسبت به ورزشگاه نقش جهان بازی می‌کنیم.

استراماچونی نظرش را گفته است
وی درباره نقل قول استراماچونی مبنی بر اینکه اگر به ایران برگردد سپاهان را شکست می‌دهد، تاکید کرد: ایشان نظرش را گفته است که قابل احترام است. از روزی که مربیگری را شروع کردم، حتی در بازی با شاهین هم نتیجه را پیش بینی نکردم. ما هم تلاش می‌کنیم صعود کنیم. استراماچونی نظرش را گفته است. این مربی برای من هم قابل احترام است.

شرایط را برای مربیگری‌ام در تیم ملی مساعد نمی‌بینم!
قلعه نویی که با برنامه «شب‌های فوتبالی» صحبت می‌کرد، در واکنش به نظر بیژن ذوالفقارنسب و موضع کانون مربیان مبنی بر انتخاب امیر قلعه نویی یا مربی ایرانی برای تیم ملی فوتبال، گفت: نظر آقای ذوالفقارنسب قابل احترام است. ما نفراتی مثل آقای ذوالفقارنسب و مصطفوی کم داریم. وظیفه ما است که به کشورمان خدمت کنیم. باتوجه به تجربه تلخی که از زمان سرمربیگری ام در تیم ملی در دوران آقایان علی آبادی، کیومرث هاشمی و صفایی فراهانی داشتم، شرایط را برای خودم مساعد نمی‌بینم. یکبار آمدم به تیم ملی کمک کنم، ولی این عزیزان رفتار خوبی نداشتند در حالی که آمارم در تیم ملی بد نبود.

لیاقت دیگران از من برای تیم ملی بیشتر است
وی ادامه داد: فدراسیون فوتبال تعلیق بود و دو جناح سیاسی به جان هم افتاده بودند. حتی ۴ میلیون تومان هم پول نداشتند یک پمپ بخرند تا زمین کمپ را آبیاری کنند. در این شرایط مسئولیت تیم ملی را قبول کردم که افتخار است، ولی رفتار‌های بعد از آن باعث شد ضربه بخورم. خیلی‌های دیگر هستند که لیاقتشان از من بیشتر است و می‌توانند به تیم ملی کمک کنند. هرکسی بیاید باید حمایت شود و من هم حمایت می‌کند. تیم ملی حتما باید به جام جهانی صعود کند. در این مشکلات اقتصادی، تنها دلخوشی مردم ما فقط فوتبال و در راس آن تیم ملی است.

جرمم چیست که به من توهین می‌کنند؟
سرمربی سپاهان درباره توهین‌هایی که به وی در ورزشگاه‌ها می‌شود، تاکید کرد: اگر شما به این مسئله رسیدید به بنده هم بگویید. مثلا می‌گویند در بازی پرسپولیس و گل گهر به من توهین شده است. جرمم چیست که بازی جای دیگری است، اما به بنده توهین می‌شود. برای محمدحسن انصاریفرد احترام خاصی قائلم و ما تقریبا با هم هم نسل و همبازی بودیم، ولی می‌خواهم بپرسم آقای انصاریفرد عزیز چرا بنده باید این رفتار‌ها را ببینم و تحمل کنم.

حمله به مدیر روابط عمومی تیم شهر خودرو
وی افزود: در مشهد فردی هست که تنها عکسی که در صفحه شخصی اش نیست، عکس تیم شهر خودرو است. او یک جا خودش را به عنوان خبرنگار معرفی می‌کند و پنج دقیقه بعد به عنوان روابط عمومی باشگاه شهر خودرو کنار یحیی گل محمدی -سرمربی تیم شهر خودرو- می‌نشیند. می‌دانم این موارد از کجا برنامه ریزی می‌شود. شاید اگر من در این چند سال تیمم در صدر جدول نبود، مورد اهانت قرار نمی‌گرفتم.

از انصاریفرد توقع داشتم پیگیر باشد
قلعه نویی گفت: من از آقای محمدحسن انصاریفرد توقع داشتم و دارم که این رفتار‌ها را پیگیری کند. هرکسی هر گلایه‌ای از من دارد، از آن‌ها حلالیت می‌طلبم. اگر قصوری کردم که عزیزان اذیت شدند، معذرت می‌خواهم، ولی این رفتار‌ها به فوتبالمان کمک نمی‌کند.

قراردادم با سپاهان قلبی است
وی درباره مدت زمان قرارداد باقی مانده اش با سپاهان یادآور شد: قرارداد من با سپاهان قلبی است و این را نشان داده ام. روزی که سرمربی سپاهان شدم شرایط خوبی نداشت. تا روزی که این عزیزان بنده را بخواهند، در خدمتشان هستم. مربی قراردادی نیست. مربی باید دلی کارش را انجام بدهد. هنوز ۱۶۰ میلیون تومان از تراکتور طلب دارم. هرجا بودم با عشق و علاقه بودم و انتخابم قلبی بوده است. هر کاری کردم وظیفه ام بوده است و پولم را نگرفتم یا وقتی گرفتم که ارزشش کم شده بود.

خدا را شکر ماجرای حجازی مشخص شد
سرمربی سابق استقلال در پایان با اشاره به مباحث مطرح شده اخیر بین علی فتح الله زاده عضو هیئت مدیره استقلال و جواد زرینچه سرپرست سابق این تیم درباره ناصر حجازی گفت: ۱۵ سال رفتار‌هایی با خدابیامرز ناصر حجازی می‌شد. آقای حجازی دو بار در استقلال بود و جابجا (برکنار) شد. یکبارش را من در آلمان دوره می‌دیدم و بار دوم در تیم دیگری مسئولیت داشتم. با این صحبت‌هایی که صورت گرفت، خدا را شکر ذهن مردم روشن شد. خیلی آقایان دنبال این بودند صحبت‌هایی راجع به بنده کنند. زمان خیلی چیز‌ها را مشخص می‌کند. یکی از این مسائل همین بود که هفته گذشته رخ داد و معلوم شد دلیل جابجایی آقای حجازی چه اتفاقاتی بوده است. سری اول که خودم ۵ هزار کیلومتر از ایران دور بودم و در آلمان دوره می‌دیدم.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی