۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

گابریل کالدرون روی نام چند بازیکن تیمش خط قرمز کشیده، اما مدیران باشگاه اصرار می‌کنند خبری از لیست خروجی نیست

به گزارش خبرورزشی، هر خبری در خصوص لیست خروجی پرسپولیس منتشر می‌شود، محکوم به تکذیب از سوی مدیران است، اما نمی‌توان جلوی این اخبار را گرفت به خصوص زمانی که منبع انتشار آن، افرادی داخل باشگاه و نزدیکان به محمدحسن انصاری‌فرد باشند. در این شرایط می‌توان به حرف‌شان اعتماد کرد.

سرنوشت چند نفر رقم خورد
گابریل کالدرون هفته قبل جلسه سرنوشت‌سازی با محمدحسن انصاری‌فرد پشت سر گذاشت و با اینکه مدیران باشگاه می‌گویند خبری از لیست مازاد نبود، اما شایعاتی مطرح شده مبنی بر اینکه او لیست شفاهی را اعلام کرده؛ البته به شرط آنکه بپذیریم هنوز لیست مازاد را به باشگاه ارائه نداده است! مدیران باشگاه می‌گویند کالدرون برای لیست مازاد منتظر پایان یافتن نیم‌فصل است، اما شنیدیم کالدرون از مسئولان باشگاه، زمان دقیق شروع نقل و انتقالات را به صورت مکتوب دریافت کرده و درست در همان روز، لیست خود را تحویل داد.

این ۵ نفر نیستند؟
آدام همتی، امیر روستایی، امید عالیشاه، حسین ماهینی و محمدامین اسدی نام ۵ بازیکن پرسپولیس است که گفته می‌شود کالدرون در‌های خروج را به آن‌ها نشان داده و حتی این موضوع را با مسئولان باشگاه هم مطرح کرده است، حالا به صورت شفاهی یا مکتوب؛ بماند برای آینده! چند نام دیگر هم شنیده می‌شود، اما حساسیت‌ها بالاست و به راحتی نمی‌توان نام‌شان را برد. با این حال تک‌تک بازیکنان پرسپولیس تا پایان فصل قرارداد دارند و باشگاه برای عبور از کسانی که در لیست خروجی قرار می‌گیرند، کار بسیار سختی در پیش دارد.

به دنبال جانشین جونیور
برای پر کردن جا‌های خالی، کالدرون لیست دیگری به باشگاه داده است. آن‌ها روی نام چند بازیکن به توافق رسیدند که یکی از این بازیکنان، همان جوناتاس بود. مهاجم برزیلی که وقتی نامش لو رفت، عصبانیت برخی از مسئولان باشگاه را در پی داشت. دامیائو بازیکن دیگری بود که با یک تیم ژاپنی قرارداد دارد و به پرسپولیس نمی‌آید. نفر بعدی برناردو کوئستا نام داشت، آقای گل پرو؛ این بازیکن هم اعلام کرد به پرسپولیس نمی‌آید، چون رقم پیشنهادی باشگاه بسیار پایین است و همان روز که جواب رد به سرخ‌ها داد، وارد لیست باشگاه بوریرام تایلند شد. ماجرای مذاکره با بونی را هم می‌دانید؛ مهاجم گرانقیمت و پیشین منچسترسیتی که به دنبال عقد قراردادی ۳ میلیون دلاری با کلی آپشن بود، اما پرسپولیس پولی برای وارد شدن به مذاکرات بیشتر نداشت. مدیران باشگاه هنوز به دنبال جذب جانشینی برای جونیور هستند آن هم با رقمی که نباید از یک میلیون دلار بیشتر شود!

کالدرون بازیکن داخلی هم می‌خواهد
اما در ادامه مذاکرات کالدرون با باشگاه پرسپولیس، مسائل دیگری هم لو رفته از جمله اینکه سرمربی آرژانتینی سرخپوشان در پی جذب حداقل ۲ بازیکن داخلی برای پست مهاجم و هافبک است، حتی نام‌هایی مثل عیسی آل‌کثیر، شهریار مغانلو، دانیال اسماعیلی‌فر، امیرارسلان مطهری و... هم بر سر زبان‌ها افتاد ولی هنوز هیچ خبری از گزینه جدید برای پرسپولیس نیست. البته چند باشگاه هنوز درگیر لیگ هستند و باید بازی‌های‌شان را به اتمام برسانند ولی در همین فصل نقل و انتقالات، کالدرون حداقل ۲ تا ۳ بازیکن ایرانی وارد لیست خود می‌کند تا با قدرت بیشتری به لیگ برگردد.

ترس از حضور در لیست خروجی
موضوع لیست مازاد کالدرون برای هواداران یکسری ترس و نگرانی به وجود آورده که نکند بازیکن محبوب‌شان هم در بین خروجی‌ها باشد، اما این موضوع فقط برای هواداران نیست بلکه بازیکنان نیز در چنین وضعیت روحی‌ای به سر می‌برند، حتی برخی اعتقاد دارند دلیل اصلی شکست مقابل نفت مسجدسلیمان در ورزشگاه آزادی، به خاطر همین نگرانی‌ها بود که تمرکز تیم را گرفته بود و بازیکنان نمی‌توانستند حواس‌شان را جمع و جور کنند. آن‌ها می‌ترسند در ادامه اتفاقات عجیب و پیچیده در پرسپولیس، خودشان هم قربانی شده و با پاسخ منفی برای ماندن در این تیم مواجه شوند.

کالدرون سردرگم است؟
اما یکی از نزدیکان به باشگاه موضوع جالبی را برای‌مان تعریف کرد. او گفت: «شاید کالدرون هم نداند که چه تصمیمی در نهایت گرفته می‌شود. اینکه او یک بازیکن را نخواهد، حقش است؛ بالاخره سرمربی تیم است و می‌تواند روی نام برخی بازیکنان خط قرمز بکشد، درست مثل همان کاری که ابتدای فصل انجام داد، اما باشگاه هم باید قدرت فسخ قرارداد یا راضی کردن بازیکنان به جدایی را داشته باشد. باشگاه در حال حاضر این قدرت را ندارد، چون اول فصل پول در حساب پرسپولیس بود و وقتی کالدرون روی نام سروش رفیعی و شایان مصلح خط کشید، آن‌ها بخش زیادی از پول‌شان را گرفتند و با تسویه حساب از پرسپولیس رفتند. در نیم‌فصل لیگ قبلی هم، اوضاع خوب بود زیرا پرسپولیس توانست با گادوین منشا که قرارداد دلاری داشت، تسویه حساب و سپس خداحافظی کند، اما حالا این شرایط در پرسپولیس وجود ندارد و باید دید بازیکنانی که از لیست کالدرون خارج می‌شوند، آیا حاضر به رضایت برای فسخ قرارداد هستند یا طبق قرارداد حاضر می‌شوند تا پایان فصل بیرون بنشینند، اما نه فسخ کنند و نه به تیم دیگری بروند!»

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی