نظرسنجی

کدام دو تیم فینالیست‌های لیگ قهرمانان اروپا خواهند شد؟
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

بازگشت زلاتان ایبراهیموویچ به میلان می‌تواند خبر خوبی برای هواداران روسونری باشد، چرا که حالا یک ستاره باتجربه آشنا به فوتبال ایتالیا دارند.

پادشاه زلاتان، پروژه چند بعدی میلان به گزارش   خبرورزشی ، زلاتان ایبراهیموویچ به میلان برگشت. روزنامه گاتزتا‌دلوسپورت در مطلبی، آمدن زلاتان را به تاج‌گذاری دوباره پادشاه زلاتان و نشستن مجدد روی تاج و تختی که هفت سال پیش آن را ترک کرده بود تعبیر کرده است.

ایبرا می‌خواهد خودش را تکرار کند. او در ۴۲ گل در ۶۱ بازی در دوره نخست حضورش در جمع روسونری به ثمر رساند و با همان رکورد بهترین گلزن میلان در سری A ایتالیا در یک دهه اخیر به شمار می‌رود. هیچ‌کدام از ستاره‌هایی که میلان در همه این سال‌ها اخیر نتوانسته‌اند به رکورد او برسند، نام‌هایی که در کنار هم یک فهرست طولانی را تشکیل می‌دهند. از فرناندو تورس گرفته تا گونسالو ایگواین هیچ یک درخششی را که زلاتان بین سال‌های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۲ در میلان داشت، تکرار نکردند.

میلانی‌ها که تابستان گذشته با شعار بنزین سبز و استفاده از ستاره‌های جوان، وعده تحول در تیم خود را داده بودند حالا مجبور شده‌اند برای فرار از بحران و ایجاد تحول در تیم‌شان، رو به بازیکنی ۳۸ ساله بیاورند که دو فصل در آمریکا بازی کرده و حالا حدود دو ماه است که اصلاً بازی نکرده است.

اما انتقال زلاتان به میلان فقط یک انتقال معمولی نیست. آمدن او می‌تواند اتفاقاتی زنجیروار را در باشگاه ایتالیایی رقم بزند. شماره پیراهن زلاتان هنوز به طور رسمی اعلام نشده است، اما به نظر می‌رسد که شماره ۲۱ با توجه به خالی بودن این شماره برای او در نظر گرفته خواهد شد. در همین شرایط، اما در فروشگاه‌های رسمی باشگاه میلان، پیراهن راه راه قرمز و مشکی این باشگاه با نام ایبراهیموویچ آماده عرضه به هواداران هستند.

تأثیر ایبرا در ورزشگاه جوزپه مه آتزا نیز احساس خواهد شد. بلیت‌های بازی‌های خانگی روسونری برای نیم‌فصل دوم آمده فروش هستند. این فروش از ابتدای ماه دسامبر شروع شده و اتفاقاً با استقبال نسبتاً خوبی نیز مواجه شده است و حالا به نظر می‌رسد با اضافه شدن ستاره سوئدی به جمع میلانی‌ها او می‌تواند باعث شود که تعداد هواداران ثابت میلان که بلیت‌ها را به طور کامل برای یک نیم‌فصل خرید می‌کنند، به ۳۰ هزار نفر برسد. ضمن اینکه طبق نوشته روزنامه گاتزتا دلوسپورت اسپانسر‌ها و حامیان مالی جدیدی نیز با آمدن ایبراهیموویچ به میلان، به همکاری با این باشگاه تمایل پیدا کرده‌اند. بله، آمدن ایبراهیموویچ به میلان یک پروژه بزرگ است و می‌تواند تغییرات زیادی را در این تیم ایجاد کند.

آشنا به ایتالیا

ایبراهیموویچ با فضای فوتبال ایتالیا به خوبی آشناست چراکه در سه تیم مختلف این کشور بازی کرده است. اولین بار در سال ۲۰۰۴ به یوونتوس پیوست. بعد از ماجرای رسوایی کالچوپولی و بحرانی که برای یوونتوس در سال ۲۰۰۶ ایجاد شد، او به اینترمیلان رفت و بعد از آن هم در سال ۲۰۱۰ به‌صورت قرضی به میلان آمد و سپس انتقالش را قطعی کرد. او در مجموع ۸۵ بازی برای میلان، ۵۶ گل برای این تیم در همه رقابت‌ها به‌ثمر رساند.

میلان یکی از موفق‌ترین باشگاه‌های تاریخ فوتبال جهان، در حال حاضر در رده یازدهم لیگ قرار دارد و هفت امتیاز بیشتر از تیم‌های در خطر سقوط جمع کرده است. این تیم با زدن ۱۶ گل در ۱۷ مسابقه نیاز به تقویت در خط حمله خود دارد. ایبرا در طول دو سال حضور خود در تیم لس‌آنجلس گلکسی در آمریکا در ۵۶ بازی برای این تیم ۵۲ گل به‌ثمر رساند و همین عملکرد درخشان باعث شده همچنان در این سن و سال مشتریانی از فوتبال اروپا داشته باشد.

میلان امیدوار است ستاره پر سروصدای سوئدی که همیشه در رأس تیتر‌های ورزش جهان بوده، بتواند روحیه و ذهنیت همیشه برنده خود را به تیم تزریق کند. زلاتان، پسر پدر و مادری بوسنیای و کروات، بزرگ شده در منطقه روسنگارد از توابع کارگرنشین شهر مالمو در سوئد است.

در میان جوانان سوئدی که پیشنیه مهاجرتی دارند، ایبراهیموویچ تبدیل به یک الگو شده و دلیل آن به ذهنیت قوی، اتکا به نفس بالا و جاه‌طلبی‌های تمام‌نشدنی اش برمی‌گردد. البته زلاتان اخیراً در شهری که بزرگ شده آن است تبدیل به چهره‌ای منفور شده طوری‌که مجسمه برنزی که در ماه اکتبر در شهر مالمو رونمایی شد، در همین چند وقت، چندین بار توسط هواداران مالمو آسیب دیده است و دلیلش هم این بود که این هواداران از زلاتان بابت خرید سهام در باشگاهی در استکهلم که رقیب مالمو به‌حساب می‌آید، به شدت عصبانی هستند.

شخصیت ویژه

ایبراهیموویچ در بسیاری از تیم‌های بزرگ اروپا بازی کرده است، تیم‌هایی مثل آژاکس، میلان، بارسلونا، پاری‌سن‌ژرمن، اینتر، یوونتوس و منچستریونایتد. او در دومین کتاب زندگینامه خود که در سال ۲۰۱۸ با عنوان «فوتبال من هستم» چاپ شد، مدعی شده تاریخ فوتبال را تغییر داده است. او به هواداران تیم لس‌آنجلس گلکسی این‌طور گفت: «حالا بروید سراغ بیسبال.» او این پیغام را بعد از جدایی از این تیم نوشت و ادامه داد: «آمدم، دیدم، فتح کردم. ممنون از تو گلکسی که به من دوباره حساس شادابی دادی.»

طی دوران حضورش در پاری‌سن‌ژرمن گفت اگر قول بدهند که مجسمه او را جایگزین برج ایفل در شهر پاریس کنند، او در تیم پی‌اس‌جی خواهد ماند و بعد از جدایی از جمع پاریسی‌ها هم نوشت: «مثل یک پادشاه آمدم و مثل یک اسطوره دارم از اینجا می‌روم.»

در سال ۲۰۱۷ مصدومیت‌های متوالی باعث شد از جمع یاران منچستریونایتد جدا شود، اما با آمدن به لس‌آنجلس ثابت کرد این مصدومیت‌ها روی توانایی‌هایش تأثیری نداشته و همچنان قدرت بدنی فوق العاده‌ای دارد. خودش در توصیف چگونگی بازگشتش بعد از آن مصدومیت‌ها گفت: «ریکاوری شیر‌ها با انسان‌ها فرق دارد.» 

بزرگترین توانایی و قدرت زلاتان در این است که فقط اهل حرف زدن نیست بلکه با عملکرد خوب و گل‌های فوق العاده‌ای که می‌زند، هواداران فوتبال را نیز همراه خود می‌کند و به همین دلیل حرف‌ها و بلوف‌هایی که می‌زند همیشه مورد توجه قرار می‌گیرد و جذاب است.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

کدام دو تیم فینالیست‌های لیگ قهرمانان اروپا خواهند شد؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی