۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

سرپرست معاونت ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش گفت: استعفای تاج به دلیل بیماری قلبی او صورت گرفت و سلامتی وی در خطر جدی بود.

به گزارش خبرورزشی، مهدی علی‌نژاد در حاشیه رقابت‌های کشتی پهلوانی قهرمانی کشور در جمع خبرنگاران، درباره استعفای مهدی تاج از ریاست فدراسیون فوتبال، اظهار داشت: متاسفانه فشار سنگین کاری که روی آقای تاج بود باعث شد بعد از اتفاقی که در ترکیه برای او رخ داده بود، مجددا ناراحتی قلبی پیدا کند. پس از اطلاع از این موضوع در اولین فرصت به بیمارستان رفتم و با پزشک او صحبت کردم که اعلام کردند شرایط ایشان مطلوب نیست. همه نسبت به وضعیت سلامتی وی احساس خطر کردند و خیلی قاطع عنوان کردند تحت هیچ شرایطی دیگر نباید کار استرس‌زا و سنگین داشته باشد.

سرپرست معاونت ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش درباره برخی صحبت‌ها مبنی بر اینکه استعفای تاج ارتباطی به بحث بیماری وی نداشته است، گفت: به هیچ وجه بحث دیگری غیر از بیماری مطرح نبوده و سلامتی وی در خطر جدی بود. فشار‌های کاری و عصبی که فوق العاده در فوتبال زیاد است باعث بروز این اتفاق شد و نهایتا دو روز پیش منجر به استعفای ایشان شد. هیئت رئیسه فدراسیون نیز این استعفا را پذیرفت و بهاروند به عنوان سرپرست فدراسیون فوتبال انتخاب شد.

وی درباره زمان احتمالی برگزاری انتخابات فدراسیون فوتبال نیز افزود: هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال باید در این خصوص تصمیم گیری کند و فکر می‌کنم ظرف چند روز آینده زمان برگزاری انتخابات را مشخص کنند. این موضوع در اختیار هیئت رئیسه فدراسیون است و به زودی تصمیم گیری خواهند کرد.

علی‌نژاد درباره بلاتکلیفی تیم ملی پس از رفتن ویلموتس و استعفای تاج خاطرنشان کرد: ویلموتس خودش به قرارداد با تیم ملی پایان داد و فکر نمی‌کنم دیگر بحث حضور ویلموتس در تیم ملی مطرح باشد. یکی از مباحثی که روز گذشته که به اتفاق هیئت رئیسه در خدمت وزیر ورزش بودیم مطرح شد، این بود که هیئت رئیسه و به ویژه آقای بهاروند هر چه سریعتر نسبت به پیگیری و انتخاب سرمربی تیم ملی اقدام کنند.

سرپرست معاونت قهرمانی وزارت ورزش در پاسخ به این سوال که آیا سرمربی بعدی تیم ملی ایرانی خواهد بود یا خارجی، تصریح کرد: چند گزینه داخلی و خارجی برای هدایت تیم ملی مطرح شده و هر تصمیمی که هیئت رئیسه فدراسیون بگیرد مورد حمایت وزارت ورزش خواهد بود.

وی درباره ضرر و زیان گسترده مالی در قرارداد فدراسیون فوتبال با ویلموتس و اینکه آیا اقدامات مهدی تاج به عنوان رئیس فدراسیون فوتبال در انعقاد این قرارداد مورد بررسی و پیگیری قرار خواهد گرفت یا خیر، خاطرنشان کرد: به هر حال قراردادی بسته شده و یک‌سری جوانب احتیاط نیز در این قرارداد رعایت شده است. این مواردی که در رسانه‌ها درباره نحوه قرارداد با ویلموتس مطرح می‌شود به نظر من خیلی درست نیست. فدراسیون در پرداخت پول به مشکلات جدی برخورد کرد. همان طور که می‌دانید الان یازده میلیون دلار ما در فیفا بلوکه شده که مبلغ بسیار زیادی است. تحریم‌های ظالمانه آمریکا باعث شده نتوانیم این پول را که حق خودمان است بگیریم. البته در تلاشیم و پیگیر هستیم که از هر راه ممکن حق‌مان را بگیریم.

علی‌نژاد در ادامه درباره سرانجام بحث بازگشت استراماچونی به استقلال که حتی انتقادات طرفداران استقلال از مسئولان وزارت ورزش را نیز بدنبال داشته است، تاکید کرد: خود مجموعه استقلال باید در این زمینه پاسخگو باشد. در حال حاضر نیز تیمی از ایران در حال مذاکره با وکیل استراماچونی در دوحه قطر است تا به راه حل خوبی برسند.

وی در پایان درباره احتمال قطع همکاری کالدرون با باشگاه پرسپولیس اظهار داشت: فکر نمی‌کنم درباره آقای کالدرون مشکلی وجود داشته باشد. البته بهتر است این موضوع را از آقای انصاری‌فرد بپرسید.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی