۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

تشبیه شده به زلاتان ایبراهیموویچ و مورد تحسین یورگن کلوپ. ارلینگ هولاند از ردبول زالتسبورگ به دورتموند می‌آید.

شاه‌ماهی نقل‌وانتقالات در دورتموند؛ جاه‌طلب، خوش‌استیل و شبیه زلاتان به گزارش خبرورزشی، مهاجم ۱۹ ساله نروژی جذاب‌ترین هدف نقل‌وانتقالاتی زمستان بود و زنبور‌ها موفق شدند او را از چنگ باشگاه‌هایی همچون منچستریونایتد، یوونتوس و لایپزیش در بیاورند. ارلینگ هولاند، گلزنی خوش‌استیل است که آینده دارد و باشگاه دورتموند با جذب او علاوه بر بهره‌مند شدن از توانایی‌هایش سرمایه‌گذاری بزرگی هم کرده.

نکات کلیدی دوران حرفه‌ای
فوتبال در خون ارلینگ هولاند است. پدر و مدیربرنامه‌هایش که آلف اینگ نام دارد، در خط میانی برای تیم‌های لیگ برتری مثل ناتینگام‌فارست، لیدزیونایتد و منچسترسیتی بازی کرد. همین‌طور در جام جهانی ۱۹۹۴ در تیم ملی نروژ حضور داشت. تا اینکه سال ۲۰۰۳ به‌دلیل مصدومیت مجبور شد فوتبال را کنار بگذارد. هولاند کوچک سرسختی را از پدرش به ارث برده است، ولی در قامت بلند این‌طور نیست. ارلینگ ۱۹۴ سانتی‌متر قد دارد و لاغراندام است، در حالی که پدرش ۱۸۵ سانتی‌متری بود. رشد چشمگیر ارلینگ به این دلیل بود که در رده نوجوانان در باشگاه «برین» نروژ همیشه کنار بازیکنانی که حداقل ۲ سال بزرگ‌تر بودند، بازی می‌کرد. او در ۱۴ بازی برای تیم ذخیره‌های باشگاهش ۱۸ گل زد، پیش از اینکه در دسته دوم نروژ برای اولین مرتبه به میدان برود، در حالی که فقط ۱۵ سال سن داشت. کمتر از یک سال بعد وقتی ۱۶ ساله بود هم در تیم اول باشگاه بازی کرد. سپس به تیم «مولده» منتقل شد، جایی که زیر نظر اوله‌گنار سولشائر سرمربی فعلی منچستریونایتد بازی کرد. اولین گلش را برابر تیم «وُلدا» در جام‌‎حذفی نروژ به ثمر رساند که آغازی بر زدن ۲۰ گل در ۵۰ بازی برای مولده بود. در دیداری برابر تیم «بران» هم در ۱۸ دقیقه موفق شد ۴ گل بزند.

شاه‌ماهی نقل‌وانتقالات در دورتموند؛ جاه‌طلب، خوش‌استیل و شبیه زلاتان

سال ۲۰۱۸ که آخرین سال حضورش در مولده بود ۱۶ گل در تمامی رقابت‌ها برای تیمش زد و بهترین گلزن نام گرفت. جایزه بیشترین پیشرفت سال را هم به خودش اختصاص داد. پس از آن بود که به ارلینگ لقب «مرد بچه» را دادند. هولاند تصمیم درستی گرفت و ۱۴۰۰ مایل دورتر شد تا پیراهن تیم ردبول زالتسبورگ را در اتریش بپوشد. جایی که به دوران حرفه‌ای‌اش پر و بال داد. گلزنی‌هایش در اتریش را هم برابر «لاسک» آغاز کرد و سپس بین ماه‌های جولای تا نوامبر ۲۰۱۹ در ۴ بازی هت‌تریک کرد. یکی از آن‌ها هم در دیدار لیگ قهرمانان اروپا برابر «خنک» بود. حتی در آنفیلد هم برابر لیورپول گل زد. او اولین بازیکن لیگ قهرمانان اروپا نام گرفت که ۴ ضربه ابتدایی در چهارچوب در لیگ قهرمانان را تبدیل به گل کرد. کارنامه پربار ارلینگ در تیم ملی نروژ هم قابل مشاهده است. او ۴۵ مرتبه برای تیم‌های مختلف رده پایه نروژ بازی کرده و ۳۰ گل زده است. در تیم ملی جوانان نروژ در جام جهانی ۲۰۱۹ برابر هندوراس رکورد خارق العاده ۹ گل در یک بازی را به ثبت رساند و با همان گل‌ها هم آقای‌گل شد. سپتامبر ۲۰۱۹ هولاند برای نخستین مرتبه پیراهن تیم ملی بزرگسالان نروژ را برابر مالت پوشید.

شاه‌ماهی نقل‌وانتقالات در دورتموند؛ جاه‌طلب، خوش‌استیل و شبیه زلاتان

کمی شبیه زلاتان
هولاند زمانی خودش را «یک شکارچی بزرگ که دوست دارد گل بزند» توصیف کرد، اما این توصیف تقریباً چیزی نزدیک به زلاتان ایبراهیموویچ قهرمان دوران کودکی هولاند است. قد و قواره و اعتمادبه‌نفسی که این بازیکن نروژی از آن صحبت می‌کند با چیزی که از زلاتان سراغ داریم فرقی نمی‌کند. او در مصاحبه‌ای به وب‌سایت باشگاه ردبول گفته است: «شما می‌توانید موارد زیادی به‌خصوص از نظر ذهنی را از زلاتان ایبراهیموویچ یاد بگیرید. او در هر باشگاهی که حضور داشته نشان داده بهترین است. این واقعاً من را تحت‌تأثیر قرار می‌دهد. این هدف من هم هست!»

شاه‌ماهی نقل‌وانتقالات در دورتموند؛ جاه‌طلب، خوش‌استیل و شبیه زلاتان

آیا می‌دانستید؟
اگر ذهنیتی مثل زلاتان ایبراهیموویچ وجود نداشت، ارلینگ هولاند خیلی زودتر در بوندس‌لیگا بازی می‌کرد. رسانه‌ها قبلاً گزارش داده بودند هولاند در ۱۶ سالگی از هوفنهایم پیشنهاد داشت و این باشگاه آلمانی قصد داشت او را به آکادمی‌اش بیاورد. با این حال ارلینگ می‌خواست در تیم اول باشگاه بازی کند و به جای هوفنهایم تصمیم گرفت به مولده برود. اگر یادتان باشد داستان پیوستن زلاتان ایبراهیموویچ به آرسنال هم معروف است. ستاره سوئدی از سوی آرسن ونگر برای حضور در آرسنال فراخوانده شده بود و حتی با پیراهن توپچی‌ها عکس هم گرفت، اما وقتی گفتند باید در تمرین تست بدهد قید پیوستن به تیم لندنی را زد.

دیگران چه می‌گویند؟
میشائل سورک مدیرورزشی دورتموند در تمجید از هولاند می‌گوید: «او جاه‌طلب است و فیزیک یک مهاجم نوک خوب که به‌دنبال گلزنی است را دارد. او امید دارد یک دوران بزرگ پیش‌روی خودش داشته باشد.»
توصیف یورگن کلوپ درباره ارلینگ هم جالب است: «او بازیکنی ۱۹ ساله و استثنایی است. فقط یک استعداد خیلی خیلی بزرگ با آینده‌ای فوق العاده.»
آلف اینگو برنتسن مربی ارلینگ هولاند در تیم برین هم درباره او گفته است: «ارلینگ اغلب به مدت طولانی با بچه‌های بااستعداد دیگری تمرین می‌کرد. آن‌ها معمولاً در روز‌هایی که مسابقه نبود در قفس فوتبال بازی می‌کردند، برای اینکه می‌خواستند به بالاترین سطح برسند. هنوز هم پسربچه بامزه‌ای است. کسی که همیشه با حس شوخ‌طبعی منحصربه‌فردش در رختکن همه را می‌خنداند.»

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی