۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

با گذشت نیم‌فصل از مسابقات لیگ بلژیک، کاوه رضایی توانسته در ۱۵ مسابقه‌ای که به میدان رفته، ۸ گل بزند و دو پاس گل بدهد.

بلژیک، کاوه را تبدیل به بازیکنی بهتر کرد خبرورزشی/ آرمین زمانی؛ آمار و ارقام دوران بازی کاوه رضایی نشانگر این است که این مهاجم  در حال سپری کردن بهترین فصل دوران بازی خود است. در این گزارش نگاهی به بهترین فصول مهاجم شماره ۱۰ شارلروا در تیم‌های مختلف انداخته‌ایم.
شروع با فولاد
رضایی دوران فوتبالش را فصل ۱۲-۲۰۱۱ با فولاد شروع کرد. این مهاجم در مسابقات آن فصل در ۱۲ بازی مجموعاً ۵۴۰ دقیقه بازی کرد و حاصل عملکرد این مهاجم جوان در تک‌فصل حضورش در خوزستان یک گل و یک پاس گل بود.
آغاز درخشش با سایپا
کاوه بعد از بازی در فولاد، تصمیم گرفت برای فصل جدید به سایپا برود. او دو فصل و نیم در سایپا بود و بهترین فصل دورانش در این باشگاه فصل ۱۴-۲۰۱۳ بود که او در ۲۵ بازی و مجموعاً ۲ هزار و ۱۱۹ دقیقه حضور، ۶ گل زد و دو پاس گل داد. کاوه در تمام دوران حضورش در سایپا در ۷۰ بازی به میدان رفت و ۱۳ گل زد و ۵ پاس گل داد.
انتقال به اصفهان
کاوه بعد از سایپا راه اصفهان را در پیش گرفت و در پیراهن ذوب‌آهن به میدان رفت. کاوه یک فصل و نیم در این تیم بود و می‌توان نیم‌فصل اول حضورش در ذوب‌آهن را بهترین آمار این مهاجم دانست. او در نیم‌فصل بازی در ذوب‌آهن در ۱۰ بازی و مجموعاً ۸۱۵ دقیقه حضور در میدان، ۵ گل زد و ۴ پاس گل داد. کاوه با حضور در ذوب‌آهن شانس حضور در لیگ قهرمانان را نیز پیدا کرد و در این تورنمنت در سال ۲۰۱۶ در ۷ بازی دو گل زد. رضایی در دوران حضورش در ذوب‌آهن مجموعاً در ۴۵ بازی به میدان رفت و توانست ۱۴ گل بزند و ۱۰ پاس گل دهد.
استقلال؛ دروازه حضور در اروپا
آخرین مقصد رضایی در ایران، باشگاه استقلال بود. کاوه تنها یک فصل در تیم آبی‌پوش پایتخت بازی کرد و در ۲۸ بازی ۷ گل زد و ۸ پاس گل داد. ضمن اینکه مهاجم فعلی شارلروا در لیگ قهرمانان درخشش خوبی داشت و در ۸ بازی ۶ گل زد. کاوه ۴۰ بار در پیراهن استقلال به میدان رفت و در مجموع ۱۳ گل زد و همین تعداد هم پاس گل داد.
روز‌های خوب در شارلروا
مهاجم ایرانی بعد از استقلال به عنوان اولین لژیونر ایرانی به لیگ بلژیک رفت تا پیراهن شارلروا را بر تن کند. کاوه در فصل اول حضورش در این تیم ۱۲ گل در فصل و ۴ گل در پلی‌آف زد تا فصل را با ۲۹ بازی و ۱۶ گل زده به پایان برساند. رضایی در طول بیش از سه هزار دقیقه بازی در این فصل ۶ پاس گل نیز داد و یکی از بهترین‌های لیگ بلژیک بود.
شروع کابوس در بروژ
کاوه فصل ۱۹-۲۰۱۸ را نیز در پیراهن شارلروا شروع کرد و در ۴ بازی ۳ گل زد. همین باعث شد تا بروژ به دنبال او بیاید و با پرداخت مبلغی رکوردشکن او را به خدمت بگیرد. کاوه در ادامه فصل در بروژ تنها ۱۱ بازی به میدان رفت و یک گل زد و البته توانست دو بار هم در لیگ قهرمانان به میدان برود، اما نیمکت‌نشینی‌های متعدد باعث شد او به شارلروا برگردد. کاوه در بروژ ۱۴ بازی انجام داد و یک گل زد.
برگشت به روز‌های اوج
رضایی که متوجه شده بود دیگر در ترکیب بروژ جای ندارد برای مسابقات این فصل به طور قرضی به جایی برگشت که بهترین فصل فوتبالش را در آن سپری کرده بود و این بازگشت یک بار دیگر برایش جواب داد تا مهاجم ایرانی در صورت ادامه روند خوبی که امسال در پیش گرفته، بهترین فصل فوتبالی‌اش را تجربه کند. کاوه تا به امروز در ۱۵ بازی لیگ برای شارلروا به میدان رفته و ۸ گل زده که با توجه به باقی ماندن بخش زیادی از فصل رضایی می‌تواند رکورد فصل اول حضورش در شارلروا را بشکند و این فصل را بهترین فصل خود کند.
بدون کارت قرمز
نکته جالب در مورد رضایی این است که مهاجم ایرانی در تمام دوران فوتبالش هنوز کارت قرمز نگرفته که این نشان از اخلاق خوب این مهاجم در زمین بازی دارد. او در تمام دوران بازی‌اش، اما ۲۶ بار کارت زرد گرفته که تقریباً میانگین یک کارت زرد در هر ۱۰ بازی را به ثبت می‌رساند.
مقایسه کاوه در ایران و بلژیک
رضایی در دوران حضورش در ایران در مجموع در ۱۴۳ بازی به میدان رفت و ۳۱ گل زد و ۲۲ پاس گل داد. این در حالی است که رضایی در بلژیک در ۶۹ بازی توانسته ۲۸ گل بزند و ۹ پاس گل دهد و به نظر می‌رسد قبل از رسیدن به ۱۰۰ بازی رکورد‌های دوران حضورش در ایران در زمینه گلزنی را بشکند. آمار حکایت از پیشرفت کاوه از زمان حضورش در لیگ بلژیک را دارد. کاوه هیچ‌وقت در دوران فوتبالش در ایران، موفق نشده آمار گل‌هایش در لیگ را دورقمی کند با این حال این کار را در فصل اول حضورش در شارلروا انجام داد و به نظر می‌رسد در این فصل نیز بتواند این کار را انجام دهد تا به جز تک‌فصل کابوس‌وارش در بروژ، روز‌های خوبی را در لیگ بلژیک سپری کرده باشد

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی