نظرسنجی

بهترین تیم هفته ۲۴؟
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

بازیکن پیشین تیم فوتبال استقلال گفت: استرا به خاطر اهمال آقایان رفت، اما بعدش سوار موج شد.

به گزارش خبرورزشی، تابستان امسال بود که اعلام شد پیروز قربانی دستیار ایرانی آندره‌آ استراماچونی در استقلال خواهد بود، اما چند روز بعد او با اعلام انصراف گفت نظر استراماچونی داشتن آنالیزور بود و من این سمت را قبول نمی‌کنم. فرهاد مجیدی سرمربی جدید استقلال هم قصد داشت از پیروز قربانی در کادرش بهره ببرد، اما باز هم او نخواست در تیمی که سال‌ها بازیکن و کاپیتانش بوده حداقل برای این مقطع کار کند. گفت‌وگوی خبرورزشی را با قربانی بخوانید.

شنیده‌ایم مجدداً به شما پیشنهاد شده در کادر فنی استقلال فعالیت کنید.
بله، آقای مجیدی نسبت به من محبت دارد، ولی به خودش هم گفتم در این مقطع دوست ندارم کار کنم. از او به خاطر نظر مثبت و اعتقادش تشکر می‌کنم.

چرا قبول نکردی؟
حضور در استقلال با هر سمتی افتخار است، اما صلاح دیدم در این شرایط نباشم، ان‌شاءا... تیم به موفقیت برسد. من کلاً به دلم نگاه می‌کنم و دیدم فضای فوتبال کثیف شده و گروهی در فضای مجازی فحش می‌دهند من هم آدمی نیستم که بتوانم توهین را بی‌جواب بگذارم.

در فضای مجازی به شما توهین شده است؟
به همه! هر پیشکسوتی نظری می‌دهد، صد نفر شروع به فحاشی می‌کنند. من چند بازی کارشناس تلویزیونی بودم. اوایل فصل که تیم خوب نتیجه نگرفت، نظراتم را بیان کردم، ولی برخی بی‌ادبی کردند. کارشناس باید واقعیت را بگوید؛ وقتی یک تیم خوب کار نمی‌کند که نمی‌توان الکی تعریف کرد. مهم‌تر اینکه کدام یک از آقایانی که ناراحت شدند اندازه من استقلال را دوست دارند؟ اندازه من به این تیم تعصب دارند؟ مثلاً آن عده یک‌دهم من به استقلال عشق نمی‌ورزند. من جوانی‌ام را در این تیم بودم، به هر جا هم رسیدم صدقه سر استقلال بود. پس عاشق این تیم هستم.

قبل از لیگ که اعلام شد شما دستیار استراماچونی هستی و بعد سرمربی ایتالیایی گفت آنالیزور می‌خواهد قبول نکردی کار کنی، آیا در این مقطع رد پیشنهاد استقلال و مجیدی نوعی لجبازی به خاطر مسائل چند ماه قبل نیست؟
لجبازی با کی؟ ببینید آقای فتحی با من صحبت کرد که به عنوان دستیار ایرانی در کادر باشم. من و استراماچونی اصلاً همدیگر را ندیده بودیم تا اینکه معارفه او برگزار شد؛ آخر معارفه با او خوش‌وبشی کردم، مترجمش هم بود، حرف کادر شد و استراماچونی به انگلیسی گفت من از باشگاه خواسته‌ام ۳ ایرانی در کادر باشند؛ یک کمک آنالیزور، یک کمک بدنساز و یک مربی دروازه‌بانی. مترجم داشت برای جمعی که آنجا حضور داشتیم حرف‌ها را ترجمه می‌کرد و یک جا اشتباه ترجمه کرد و گفت یک کمک‌مربی؛ در حالی که استراماچونی حرفی از تکنیکال کوچ نزد. خب من که نیاز نبود به کمک مترجم متوجه حرف‌ها شوم و خودم به دلیل اشرافم به زبان فهمیدم استراماچونی کمک‌مربی ایرانی نمی‌خواهد. همان شب زنگ زدم به علی خطیر و گفتم روی من حساب نکنید، چون استراماچونی کمک ایرانی نمی‌خواهد و حق هم دارد. ضمن اینکه من و او اصلاً جلسه‌ای نداشتیم تا بخواهیم در معذورات بمانیم. خطیر گفت فتحی عجله کرد که قبل از آمدن استراماچونی به ایران با تو صحبت کرد. دو، سه روز صبر کن همه چیز درست می‌شود که گفتم آقا من دنبال حضور در کادر نبوده و نیستم و نمی‌خواهم باشم. مدیرعامل باشگاه گفت بیا به ما کمک کن، استقلالی هستی، تجربه داری، زبان بلدی و... حالا هم چیزی نشده و خداحافظ. بعد از آن چند بار به من پیشنهاد حضور در پست سرپرست، آکادمی باشگاه و... داده شد که قبول نکردم.

مثلاً می‌خواستند جبران کنند؟
جبران چه؟ من مدیون استقلال هستم. قبل از فصل فضا طوری بود که احساس کردم واقعاً به کمک من احتیاج دارند، اما خدا را شکر که این‌طور نبود. تیم هم به مرور بهتر شد و به صدر جدول رسید، اما متأسفانه به خاطر اهمال برخی آقایان استراماچونی ول کرد و رفت و بعد هم سوار موج شد و از احساسات مردم سوءاستفاده کرد.

به نظرت فرهاد مجیدی می‌تواند به موفقیت برسد؟
کار سخت است. راهش کسب ۳ پیروزی متوالی است تا همه چیز فراموش شود و همه با انگیزه و خوش‌بینی به فکر قهرمانی باشند. شخصاً همیشه و در هر شرایطی خواهان موفقیت استقلال هستم. ان‌شاءا... که با درایت مجیدی و بازیکنان و حمایت هواداران این تیم نتایج خوشحال کننده‌ای کسب کند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

بهترین تیم هفته ۲۴؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی