نظرسنجی

صعودکننده به مرحله بعد جام حذفی؟
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

تاکومی مینامینو، خرید جدید لیورپول، بازمانده دومین زلزله بزرگی است که در قرن بیستم، کشور ژاپن را لرزاند و ویرانی‌های بسیاری به‌جا گذاشت.

مینامینو، بازمانده زلزله مرگبار، نیمار ژاپن به گزارش خبرورزشی ، زمانی که «فاجعه هانشین» در ژاپن رخ داد و جان ۶۴۳۴ نفر را گرفت، تاکومی فقط یک روز داشت. کانون زلزله در شهر کوبه بود، در فاصله حدود ۸۰ کیلومتری شهر ایزومیسانو، جایی که مینامینو در ۱۶ ژانویه ۱۹۹۵ به دنیا آمد.  بیش از هفتاد هزار خانه در آن منطقه ویران شد یا اهالی آن به‌دلیل ناامنی مجبور به ترک آن‌ها شدند و شهر ایزومیسانو به وضعیتی رسید که به بازسازی کامل نیاز داشت.

چند سال بعد مینامینو در یک پارکینگ نزدیک خانه جدیدشان - که در آن همراه مادر، پدر و برادرش زندگی می‌کرد - شروع کرد به یادگیری مهارت‌های فوتبالی، مهارت‌هایی که حالا باعث شده او در لیورپول حضور داشته باشد و از دیروز در شهرآورد مرسی‌ساید رسماً فعالیت خود را با تیم قهرمان اروپا شروع کند. زمانی که مینامینو هفت ساله بود، قهرمان فوتبالی اش رونالدو برزیلی بود. در سال ۲۰۰۲ این فوق‌ستاره برزیلی با هشت گلی که در جام جهانی زد هم برزیل را به مقام قهرمانی رساند و هم کفش طلای آقای گلی مسابقات را از آن خود کرد، جامی که ژاپن و کره‌جنوبی به‌طور مشترک میزبان آن بودند. مینامینو و برادرش که تحت تأثیر بازی‌های جام جهانی قرار گرفته بودند، در پارکینگ نزدیک خانه‌شان شروع کردند به تمرین فوتبال و پدرشان نیز امکاناتی برای تمرین را برای آن‌ها فراهم کرد. ایده اصلی این بود که مهارت‌های دریبل‌زنی و سرعت در حرکت را که ویژگی‌های مهم رونالدو بودند، کپی برداری کنند.

نیمار ژاپن
کنتا برادر تاکومی، هرگز نتوانست به‌عنوان بازیکن مطرح شود، اما ۱۰ سال بعد، تاکومی راه خود را در لیگ حرفه‌ای ژاپن با بازی در تیم سرزو اوزاکا شروع کرد، جایی که او خیلی زود محبوب شد و لقب «نیمار ژاپن» را از آن خود کرد. سال ۲۰۱۵ که تیم ردبول سالزبورگ، تاکومی را خرید، او این مقایسه‌ها را خیلی زود در مصاحبه اش رد کرد و این‌طور گفت: «هر وقت که توانستم به‌خوبی نیمار شوم، آن وقت با خوشحالی این تعریف و تمجید‌ها را می‌پذیرم، اما الان من در حد یک بازیکن معمولی هستم.»

مینامینو، بازمانده زلزله مرگبار، نیمار ژاپن

این مهاجم ۲۴ ساله از نظر کارشناسان فوتبال انگلیس می‌تواند زیر نظر یورگن کلوپ سرمربی موفق لیورپل تبدیل به یک بازیکن بزرگ شود و به موفقیت‌های زیادی در فوتبال اروپا برسد. او از دیروز و بازی با اورتون زیر نظر کارلو آنچلوتی کارش را با لیورپول که برای این بازی فقط ۱۳ بازیکن بزرگسال را در فهرست خود قرار داده بود، استارت زد.

بعد از انتقال ۲/۷ میلیون پوندی از سالزبورگ به لیورپول، او فقط چند جلسه با تیم جدیدش تمرین کرد، اما کلوپ به این بازیکن اعتماد دارد. در حالی که این فصل در تیم سالزبورگ در لیگ قهرمانان اروپا، بازیکنی مثل هولاند نظر اکثر تیم‌های بزرگ اروپا را به‌خود جلب کرد و در نهایت نیز دورتموند موفق به خرید این بازیکن شد، لیورپول از همان ابتدا به‌دنبال مینامینو ستاره ژاپنی تیم اتریشی بود. استعدادیابان این تیم از دو سال پیش بازی‌های او را زیر نظر داشتند و به این باور رسیده بودند که تاکومی بازیکنی است که کاملاً به‌درد برنامه‌های تاکتیکی کلوپ می‌خورد.

فداکار
تاکومی در ژاپنی معانی‌ای همچون هنرمند، ماهر، باهوش یا متواضع دارد و وحید هلیل هوزیچ سرمربی سابق ژاپن که اولین بازی ملی تاکومی زیر نظر او در سال ۲۰۱۵ صورت گرفت معتقد است این بازیکن لایق همه این صفات است. هوزیچ در مورد تاکومی گفته: «او می‌تواند در هر سبک بازی خودش را تطبیق دهد. نه تنها می‌تواند ایجاد موقعیت کند بلکه خودش هم توانایی بالایی در گلزنی دارد. او عاشق کار کردن برای دیگران است و خودش را در بازی فدای دیگران می‌کند.»

کلوپ از هواداران خواسته که در مورد این خرید جدید تیم صبور باشند، بازیکنی که سابقه بازی و گلزنی در آنفیلد را پیش از این هم داشته چراکه در همین فصل در بازی لیگ قهرمانان با سالزبورگ به آنفیلد آمد و در شکست ۴-۳ سالزبورگ مقابل قرمز‌های آنفیلد هم گل زد و هم عملکرد درخشانی از خود ارائه کرد. کلوپ در مورد او گفته: «این مهم است که او به اینجا عادت کند، چون ما بازیکنی را گرفته‌ایم که تا همین ماه پیش در سالزبورگ بازی می‌کرد و حالا باید تبدیل شود به همان بازیکنی که بوده. به او گفتم که ما مینامینو را از سالزبورگ خریدیم، بازیکنی که مقابل ما به شکل دیوانه‌واری خوب بود. مثل همان بازیکن باش تا ببینیم چطور می‌شود.»

مینامینو، بازمانده زلزله مرگبار، نیمار ژاپن

انتخاب ششم نیست
کلوپ در اولین مصاحبه خود بعد از خرید مینامینو از این گفته بود که واقعاً نمی‌داند او را کجا باید بازی دهد، اما حال می‌گوید: «او را نیاوردیم که انتخاب ششم ما باشد، چون او توانایی بازی در پست‌های مختلف را دارد و این یعنی گزینه زیادی برای بازی دادن به او داریم. البته خیلی خوب است که همه به او زمان بدهیم تا پیشرفت کند.»

لیورپول و یورگن کلوپ تجربه خوبی بابت خرید از سالزبورگ دارند چراکه ستاره‌هایی مثل سادیو مانه و نبی کیتا را نیز از همین تیم گرفته‌اند و عملکرد فوق العاده‌ای از این بازیکنان دیده‌اند. کلوپ می‌داند که حالا یک بازیکن دیگر هم دارد که می‌تواند در هر پستی در زمین بازی کند. قیمت مینامینو قابل مقایسه با انتقال ۱۹۸ میلیون پوندی نیمار به پاری‌سن‌ژرمن در سال ۲۰۱۷ نیست، اما او این شانس و البته این توانایی را دارد که حتی تبدیل به یکی از گرانقیمت‌ترین بازیکنان جهان شود.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

صعودکننده به مرحله بعد جام حذفی؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی