نظرسنجی

کدام دو تیم فینالیست‌های لیگ قهرمانان اروپا خواهند شد؟
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

لسترسیتی و استون‌ویلا آرزوهای بزرگی در جام‌اتحادیه دارند و به قهرمانی هم می‌اندیشند، اگرچه هرکدام فینالیست شود کار سختی خواهد داشت.

به گزارش خبرورزشی، دومین دیدار از دور رفت نیمه‌نهایی جام‌اتحادیه انگلیس امشب از ساعت 23:30 در ورزشگاه کینگ‌پاور برگزار خواهد شد. لسترسیتی و استون‌ویلا می‌خواهند تیمی باشند که در فینال با رقیب منچستری روبه‌رو می‌شوند.

لسترسیتی؛ شایسته‌ها
شاید عملکرد خوب لسترسیتی در این فصل در سایه موفقیت‌های لیورپول کمرنگ شده باشد، اما خوب می‌دانیم برندان راجرز برای اینکه تیمی بالای جدولی و قابل‌احترام داشته باشد چه تلاشی کرده است. او به کار خودش اعتبار دوباره بخشید و همچنین نشان داد لسترسیتیِ فصل 2016-2015 یک جرقه نبود. روباه‌ها تیمی دوست‌داشتنی هستند که زیبا هم بازی می‌کنند. تیمی که اگر نایب‌قهرمان یا حتی سوم هم بشود شاهکار کرده. شاید اگر ستاره‌های جوان لستر را دیگر تیم‌ها غارت نکنند و راجرز هم کارش را در کینگ‌پاور ادامه دهد، برای فصول بعد مدعی قهرمانی خواهند بود. اما لستر قبل از لیگ برترِ 4 سال پیش با قهرمانی غریبه نبوده. در جام‌اتحادیه هم قهرمان شده بودند. حالا دوست دارند حداقل در فصلی که تیم خوبی دارند یک جام هم ببرند، اتفاقی که شایسته آن هستند.

استون‌ویلا؛ جامی که دوست داریم
شیرهای بیرمنگام دوباره به لیگ برتر بازگشتند و برای اینکه دوباره با این آسانسور پایین نروند خوب هزینه کردند. اما تیمِ دین اسمیت این فصل تعریفی نداشته و باز هم باید برای بقا تلاش کند. در هر صورت کنار بقا در لیگ برتر، می‌توانند تلاش کنند یک جام هم بگیرند. البته رقبا سرسخت و قدرتمند هستند. لسترسیتی آماده است و حتی اگر این تیم آماده را کنار بزنند فینال رقیبی از بین منچسترسیتی و منچستریونایتد خواهند داشت. استون‌ویلا آخرین مرتبه سال 2010 به فینال جام‌اتحادیه رسیده، ولی آخرین جامش را سال 1996 گرفت، وقتی در فینال لیدزیونایتد را شکست داد. همان هم آخرین جام‌شان در این تورنمنت بود.

آخرین جدال
دقیقاً یک ماه پیش استون‌ویلا در خانه برابر لسترسیتی تحقیر شد. روباه‌ها 4 بر یک آن بازی را بردند که واردی (2 مرتبه)، ایهناچو و اِوانز برای‌شان گل زدند و گریلیش تنها گل میزبان را به ثمر رساند.

آمار بازی
100) این یک‌صدمین نبرد بین لسترسیتی و استون‌ویلا است. لستر موفق شده 42 بازی را ببرد و ویلا در 33 بازی پیروز شده، در حالی که 24 تساوی در نبردهای دو تیم به ثبت رسیده است.
5) استون‌ویلا با 5 قهرمانی چهارمین تیم پرافتخار جام‌اتحادیه است که آخرین قهرمانی‌اش به 24 سال قبل برمی‌گردد. لسترسیتی هم 3 قهرمانی دارد که آخرین آن‌ها را 20 سال پیش به‌دست آورده.
یک) تنها تیمی که موفق شده این فصل لسترسیتی را در کینگ‌پاور ببرد، لیورپول صدرنشین بوده که 4 گل به این تیم زد.
8) وضعیت استون‌ویلا در بازی‌های خارج‌از‌خانه تعریفی نداشته. آن‌ها از 11 بازی 8 شکست داشته‌اند.
2) لستری‌ها بعد از فصلی که قهرمان شدند بهترین فصل‌شان را سپری می‌کنند. تیمِ راجرز در 21 هفته ابتدایی لیگ برتر میانگین امتیازی بیش از 2 داشته است.
16) 16 گل در 4 بازی باعث شده صعود ویلا به نیمه‌نهایی قدرتمندانه باشد. آن‌ها مرحله قبلی تیم دوم لیورپول (یا شاید حتی تیم سوم) را با 5 گل بردند.
2) روباه‌ها 2 حریف از 4 حریف قبلی‌شان در جام‌اتحادیه را در ضربات‌پنالتی شکست دادند. نیوکاسل و اورتون این دو حریف بودند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

کدام دو تیم فینالیست‌های لیگ قهرمانان اروپا خواهند شد؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی