۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

رئیس کمیته پیشکسوتان فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام گفت: کار اصلی هیئت ژوری در حقیقت نظارت مستقیم فنی بر برگزاری مسابقات و بحث داوری آن است.

به گزارش خبرورزشی ، کمیته پیشکسوتان فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام مدت‌هاست که دارد کار خودش را بر اساس تعاریف ارائه شده برای آن انجام می‌دهد. کمیته‌ای که ذات کاری آن ساماندهی و رسیدگی به امورات پیشکسوتانی است که روزی افتخارآفرینان این ورزش بوده و در حال حاضر نیز هستند.
غلامرضا صادقی رئیس کمیته پیشکسوتان فدراسیون از آن دست افرادی است که رد پایش را می‌شود در بسیاری از اتفاقات پرورش اندام به خوبی دید، اما خودش چندان تمایلی ندارد که حتماً دیده و یا نقش مستقیم او در کاری به چشم بیاید. صادقی مدت‌هاست که با طرح تشکیل هیئت ژوری در رقابت‌های پرورش اندام دوباره خبرساز شده و نگاه‌ها را به سوی خود معطوف داشته است.
 
چگونه طرح ایجاد هیئت ژوری به ذهن شما رسید؟
ببینید این بحث هیئت ژوری موضوع تازه و جدیدی نیست و تمامی رشته‌های ورزشی این هیئت نظارتی را دارند و ما نیز می‌خواهیم در پرورش اندام و به خاطر حساسیت‌هایی که رقابت‌های آن همواره داشته و دارند، این هیئت را فعال و قانونمند نماییم و برای این منظور مکاتبات لازم را نیز با فدراسیون و رئیس آن داشته‌ایم.
 
کار هیئت ژوری چیست؟
کار اصلی هیئت ژوری در حقیقت نظارت مستقیم فنی بر برگزاری مسابقات و بحث داوری آن است؛ یعنی اینکه چنانچه ورزشکاری در ارتباط با مسابقات و داوری آن اعتراضی داشته باشد با مراجعه به هیئت ژوری و طرح اعتراض خود اعضای هیئت ژوری را وادار می‌کند تا حصول به نتیجه نهایی کار آن اعتراض پیگیری شود.
 
آیا پرورش اندام در گذشته نیز چنین هیئتی را داشته است؟
دقیقاً خیلی پیشتر از این‌ها هیئت ژوری فعالی در فدراسیون وجود داشت، هیئتی که اعضای آن را آقایان حاج‌موسی، گرایلی و مرحوم جعفر رفوگران تشکیل داده و نقش پررنگی هم در مسابقات و داوری‌های آن داشتند.
 
کار هیئت ژوری تداخلی با کار کمیته فنی ندارد؟
به هیچ عنوان چرا که کمیته فنی تنها وظیفه‌اش انتخاب نفرات جهت عضویت در تیم‌های ملی است. اما هیئت ژوری این حق و این وظیفه را دارد که بر کار کمیته فنی نیز نظارت داشته باشد پس با این تعریف جایگاه هیئت ژوری و کمیته فنی کاملاً مشخص و تفکیک شده و هیچ‌گاه هم تداخلی بین وظایف آن‌ها به وجود نخواهد آمد.
 
حرف آخر؟
حرف آخر اینکه وجود هیئت ژوری یک نیاز صد درصدی در فدراسیون و مسابقات و داوری‌های آن به حساب می‌آید و باید هر چه زودتر با دستور مستقیم رئیس فدراسیون تشکیل و کارش را آغاز کند. کاری که بدون شک نفع آن به خوبی عاید فدراسیون و تشکیلات آن خواهد شد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی