نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
۰
جمعه ۲۰ دی ۱۳۹۸ - ۰۲:۵۴
۰ |
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

طرفداران استقلال منتظرند ببینند آیا تبریزی دیگری به استقلال آمده یا زاده همسایه استان خراسان یک عنایتی دیگر در پیراهن آبی است!

به گزارش   خبرورزشی، استقلال جزو تیم‌های پرطرفداری است که هر بازیکنی از پس بازی در آن برنمی‌آید. برخی نیامده می‌روند، برخی می‌آیند و اصرار بر ماندن می‌کنند و تعدادی هم کج‌دار و مریز به بودن در چنین سطحی ادامه می‌دهند تا تنها نام استقلال بر سرشان باشد. این داستان استقلال نیست و قصه تکراری تیم‌های بزرگ و پرطرفدار (میلیونی) است که مشخص می‌کند هر بازیکنی ظرفیت بودن زیر این همه نگاه را ندارد.

پیشکسوتان چه می‌گویند؟
بهتاش فریبا در این‌باره گفته بود: «تیم‌هایی از این دست بازیکنانی می‌خواهند که تاب این همه توجه را داشته باشند. شب و روزشان را گم نکند و از پس این‌همه حاشیه دوروبرشان بربیایند.» حسن روشن درباره این دست بازیکنانی که در استقلال هیچ نشانی از اتفاقات قبلی در تیم‌های گذشته‌شان نیست به خبرورزشی گفته بود: «لباس استقلال و پرسپولیس برای برخی فوتبالیست‌ها گشاد است و وقتی می‌خواهند با آن بدوند، زمین می‌خورند. بازیکنی که در استقلال توپ می‌زند اگر نگاهش به سکو‌ها باشد پایش پیچ می‌خورد و نمی‌تواند راه برود.»

مهاجمان ناموفق استقلال!
این قبیل کارشناسی‌ها درباره بازیکنانی که از شهرستان به این دو تیم تهرانی آمدند و ناموفق نشان دادند و ظرف یکی، دو ماه یا حداکثر پس از یک نیم‌فصل از باشگاه و هوادارانش خداحافظی کردند، کم نبوده‌اند. نمونه‌هایی هم در دست هست که می‌توان از آن جمله به حسن بیت‌سعید در لیگ هفدهم اشاره کرد که آمد و این‌قدر خوب نبود که خودش قید ماندن در این تیم را زد و راهی فولاد خوزستان شد تا بار دیگر درخت گلزنی اش به‌بار بنشیند و اتفاقاً گل‌های حساس و امتیازی برای تیم فولاد بزند. عادل حردانی و اسماعیل شریفات هم جزو همین گروه قرار می‌گیرند که هرگز نتوانستند نصف فوتبالی که در تیم‌های قبلی‌شان بازی می‌کردند را نشان بدهند. یکی دیگر از آن‌ها همین حالا هم در اردوی تیم استقلال است. مرتضی تبریزی یک نمونه دیگر است که از تیم شهرستانی در حالی به استقلال آمد که فصل هفدهم ۱۲ گل برای ذوب‌آهن زده بود ولی در تیم جدیدش (در لیگ هجدهم) فقط ۴ گل به ثمر رساند. او در لیگ نوزدهم برتر و در طول نیم‌فصل حتی یکی از همان ۴ گل را هم تکرار نکرد تا مطالبی شبیه به صحبت‌های روشن و فریبا بار‌ها درباره اش از زبان دیگر کارشناسان شنیده شود.

مهاجمان موفق استقلال!
اما در نقطه مقابل بازیکنانی هم بودند که لباس استقلال بر تن‎شان نشست و شدند غلامرضا عنایتی. فوتبالیستی که از ابومسلم مشهد آمد و دو فصل متوالی آقای گلی را به نام خود زد و هر زمان در این تیم بود جزو ۲، ۳ گلزن برتر لیگ بود. علی سامره از رفسنجان آمد و او هم به نوک حمله مطمئن استقلال تبدیل، راهی تیم ملی و در ادامه به پروجا ایتالیا پیوست. مهدی قائدی نیز نمونه دم‌دستی‌تر این مثال برای بازیکنانی است که از شهرستان می‌آیند و به درستی جو سنگین تیم استقلال را درک می‌کنند.

همه منتظر سرنوشت مطهری!
نمونه‌های قدیمی‌تر مشابه و موفق هم عبدالصمد مرفاوی یا عباس سرخاب بودند که از جنوب راهی استقلال شدند و یا عبدالعلی چنگیز که بلای جان مدافعان تیم‌های رقیب استقلال بود و از اصفهان آمده بود. سه مهاجمی که در دوران اوج‎شان نوک حمله تیم ملی را هم تغذیه می‌کردند. حالا و در شرایطی که ارسلان مطهری بچه گرمسار از استان سمنان به استقلال آمده این دوگانگی نتیجه گیری درباره اش پیش‌بینی می‌شود و طرفداران استقلال که با نمونه‌هایی این‌چنینی به خوبی آشنا هستند منتظرند ببینند آیا تبریزی دیگری به استقلال آمده یا زاده همسایه استان خراسان یک عنایتی دیگر در پیراهن آبی می‌شود!

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی