نظرسنجی

به نظر شما اراده‌ای برای مبارزه با فساد در فوتبال وجود دارد؟
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

تیم امید با نگرش بهترd قدم به بازی دوم می‌گذارد. به خاطر این نسل خوب، این نسل آینده‌ساز و زحماتی که استیلی نزدیک به ۲ سال برای این تیم کشید، دوست داریم امید‌ها را در المپیک ببینیم. برای رسیدن به این هدف، امروز باید دقیق‌تر باشیم.

به گزارش خبرورزشی، اگر یاران حمید استیلی اندکی بیشتر دقت می‌کردند و قدر موقعیت‌های به دست آورده را می‌دانستند، الان ما هم مثل کره جنوبی ۳ امتیازی بودیم و مساوی در بازی امروز امید ایران و امید کره، هر دو تیم را با ۴ امتیاز در یک‌قدمی صعود قرار می‌داد، اما حالا با توجه به مساوی روز اول ایران و ازبکستان - که از هیچی بهتر بود- امید‌های ایران در حالی به مصاف امید‌های کره جنوبی می‌روند که تنها یک امتیاز دارند و حریف‌شان با ۳ امتیاز در صدر جدول است.
اگر بخواهیم نقدی کوتاه بر بازی ایران و ازبکستان داشته باشیم، ساده‌ترین توصیف همین است که دقت لازم برای پیروز شدن را نداشتیم. برای بردن فقط خوب بازی کردن و خوب موقعیت ساختن کافی نیست و «دقت» هم لازم است. دقت همان چیزی است که در بازی امید‌ها ندیدیم. آن‌ها چه در فاز تدافعی و چه در فاز تهاجمی بی‌دقت ظاهر شدند و حاصل این بازی بی‌دقت، پنالتی دادن به ازبک‌ها و از دست دادن چند موقعیت صددرصد گل مقابل دروازه ازبکستان بود.
پرونده بازی ایران و ازبکستان با یک مساوی بسته شده و حالا باید با کره جنوبی بازی کرد. دستاورد بزرگ بازی اول همین بود که امید‌ها بعد از خوردن گل به جریان رقابت برگشتند و نتیجه را هم تغییر دادند.
تیم استیلی حالا در گام دوم با کره جنوبی بازی می‌کند، با تیمی که با گل دقیقه ۹۴ چین سرسخت را شکست داد و صدرنشین شد. بازی با کره به مراتب سخت‌تر از دیدار با ازبکستان است. کره‌ای‌ها اردو‌های آماده‌سازی خوبی را پشت سر گذاشتند و با شرایط ایده‌آلی به تایلند آمدند تا طبق معمول در المپیک حاضر باشند. روی کاغذ و از لحاظ امکانات، ابزار و تدارکات، شانس پیروزی کره دست‌کم ۳ برابر ایران است، ولی با اعتماد و اعتقادی که حمید استیلی به امید‌ها دارد، نمی‌توانیم شانس آن‌ها را برای موفقیت در بازی امروز ناچیز بدانیم.
البته امروز حتی یک مساوی هم برای تیم امید نتیجه بدی نیست و یاران استیلی در صورتی که یک امتیاز از کره جنوبی بگیرند، ۲ امتیازی می‌شوند و با توجه به این نکته که کره و ازبکستان روز آخر با هم بازی دارند، پیروزی قاطعانه مقابل چین در آخرین بازی می‌تواند ایران را با ۵ امتیاز به عنوان تیم دوم گروه به مرحله بعد بفرستد. حتی اگر ببازیم هم در صورت مساوی چین و ازبکستان در بازی دوم امروز، شانس خیلی کوچولویی برای صعود خواهیم داشت.
اما تیم استیلی امروز قرار نیست برای باختن و مساوی کردن بازی کند. بعد از نمایش امیدوارکننده مقابل ازبک‌ها، استیلی امروز تیمش را برای بردن به مصاف کره جنوبی می‌فرستد. او شاید همان چیدمان ۱-۳-۲-۴ که در بازی اول دیدیم را در بازی دوم هم تکرار کند و به اصطلاح با روش کارلوس کی‌روشی دنبال دفاع ضدحمله باشیم و با سپردن مالکیت توپ به حریف و گرفتن فضا، ابتکار عمل را در ظاهر به کره بدهیم و در باطن با استفاده از هر غفلت احتمالی حریف، یک موقعیت گل بسازیم. البته در این روش هم نیاز به دقت داریم و باید در زدن ضربه آخر دقت کنیم. این دقت همان چیزی است که در بازی اول ندیدیم. حالا تیم امید با نگرش بهتر قدم به بازی دوم می‌گذارد. به خاطر این نسل خوب، این نسل آینده‌ساز و زحماتی که استیلی نزدیک به ۲ سال برای این تیم کشید، دوست داریم امید‌ها را در المپیک ببینیم. برای رسیدن به این هدف، امروز باید دقیق‌تر باشیم.

کارشناسان پاسخ می‌دهند؟
مقابل کره باید تهاجمی بازی کنیم یا با همان چیدمان بازی با ازبکستان؟
حسن حبیبی: نباید دفاعی بازی کنیم
سرمربی اسبق تیم‌های ملی کشورمان در این خصوص گفت: به نظر من نباید مقابل کره جنوبی به بازی دفاعی روی بیاوریم و بخواهیم درون زمین خودمان دفاع کنیم و چشم به ضدحملات بدوزیم. این سبک بازی جواب نخواهد داد. اتفاقاً ما باید حساب شده کره‌ای‌ها را تحت فشار قرار دهیم و اجازه ندهیم با استفاده از سرعت خود به گل برسند و باید تحت فشار قرار بگیرند تا مجبور شوند کمی عقب‌تر بروند. اگر به آن‌ها اجازه نفوذ بدهیم، قطعاً به خواسته خودشان خواهند رسید.
مرتضی محصص: باید فاصله خطوط را کم کنیم
کارشناس فوتبال کشورمان در این خصوص گفت: من بازی چین و کره جنوبی را دیدم. کره را می‌توانیم شکست دهیم، البته باید نسبت به بازی با ازبکستان کمی تغییرات داشته باشیم. یعنی فاصله بین خطوط ما باید کمتر شود تا کره‌ای‌ها نتوانند از فاصله بین این خطوط استفاده کنند. اگر این اتفاق بیفتد، کره خلع سلاح خواهد شد. حدس من این است که تیم‌های ایران و ازبکستان از این گروه صعود می‌کنند، چون چین هم تیم جالبی نیست.
بیژن ذوالفقارنسب: باید سرعت کره‌ای‌ها را مهار کرد
مربی اسبق تیم ملی در این خصوص گفت: مقابل کره نه باید دفاعی بازی کنیم و نه بی‌محابا حمله کنیم. باید منطقی بازی کنیم و صبور باشیم. اگر سرعت کره‌ای‌ها مهار شود، ضربه‌پذیر خواهند شد. بازیکنان ایرانی دارای پتانسیل بالایی هستند و امیدوارم در بازی با کره جنوبی قدر موقعیت‌های خودشان را بدانند. ما مقابل ازبکستان موقعیت‌های گل زیادی را از دست دادیم، اتفاقی که مقابل کره جنوبی نباید تکرار شود، چون حریف ما بسیار حرفه‌ای است.
ابراهیم قاسم‌پور: باید میانه زمین را در اختیار داشته باشیم
سرمربی اسبق تیم امید در این خصوص گفت: ما می‌توانستیم ازبکستان را ببریم، ولی قدردان موقعیت‌های به دست آمده نبودیم. در بازی با کره شرایط باید تغییر کند. کره یک تیم سرعتی است و به راحتی از فضا‌های پشت مدافعان می‌تواند استفاده کند و ما باید هر طور شده اجازه ندهیم این فضا‌ها در اختیار کره‌ای‌ها قرار بگیرد. به نظرم نباید مقابل کره فقط حمله کرد. انجام بازی دفاعی هم صحیح نیست. باید با یک روش مطمئن میانه زمین را در اختیار گرفت.
مهدی مناجاتی: باید دفاع تیمی خوبی داشته باشیم
سرمربی اسبق تیم ملی در این خصوص گفت: نمی‌خواهم بگویم باید مقابل کره دفاعی بازی کنیم، ولی آنچه مسلم است، باید مراقب خط دفاعی خودمان باشیم و خط هافبک ما به خوبی در کار‌های دفاعی به دفاع کمک کند. در حقیقت باید دفاع تیمی خوبی داشته باشیم و هم به موقع دروازه کره جنوبی را تهدید کنیم و هم در کار‌های دفاعی تمرکز بالایی نشان دهیم. به نظر من استیلی از بازی با ازبکستان درس‌های خوبی گرفته که مقابل کره به کار خواهد بست.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

به نظر شما اراده‌ای برای مبارزه با فساد در فوتبال وجود دارد؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی