نظرسنجی

نظر شما درباره برکناری علی خطیر؟
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

جدایی استراماچونی، دنیزلی و کالدرون از لیگ برتر اتفاق مهمی بود. حالا باید منتظر بمانیم و ببینیم که سطح کیفی بازی‌های تیم‌هایشان افزایش پیدا می‌کند یا کاهش.

به گزارش خبرورزشی، سه مربی خارجی از لیگ برتر جدا شده‌اند. از این بین یک جدایی بر اساس میل باطنی بوده و دو جدایی هم بر خلاف میل باطنی صورت گرفته است. امروز نگاهی خواهیم داشت به این موضوع و بررسی خواهیم کرد که با این جدایی‌ها سطح کیفی لیگ برتر افزایش پیدا می‌کند یا کاهش.
۱- مصطفی دنیزلی
این مربی معروف ترک‌تبار پیشتر در تیم‌های پاس و پرسپولیس فوتبال زیبایی ارائه می‌داد و با این نیت وارد تبریز شد که تراکتور را برای اولین بار قهرمان لیگ برتر کند، اما خیلی زود خسته شد و از حرکت ایستاد. در مورد جدایی او حرف و حدیث‌های زیادی وجود دارد. در حالی که به روزنامه حریت ترکیه گفته بود از کار در تراکتور خسته شده بود، برخی می‌گویند به خاطر زلزله در استان آذربایجان شرقی، تبریز را ترک کرد. تراکتور با مصطفی دنیزلی از مسیر قهرمانی خارج شده بود و از یک جایی به بعد مدام امتیاز از دست می‌داد، اما با آمدن ساکت الهامی به شرایط خوب ابتدای فصل برگشت و با چهار پیروزی متوالی هم‌اکنون یکی از مدعیان قهرمانی به شمار می‌رود.
۲- استراماچونی
آندره‌آ شروع ناامیدکننده‌ای با استقلال داشت، اما در ادامه استقلال را به تهاجمی‌ترین تیم لیگ برتر تبدیل کرد. تنها تیمی که معدل گل زده اش در هر بازی بیش از ۲ گل شد، در حالی که دیگر تیم‌ها معدل گل زده‌شان در هر بازی به ۲ گل نمی‌رسد. او موفقیت با دفاع خطی ۳ نفره را به تیم‌های ایرانی یاد داد و خلاصه اینکه در روز‌های حضور وی در استقلال همه چیز بر وفق مراد این تیم بود، اما اینقدر به او ان‌شاءا... tomorrow گفتند که در نهایت رفتن را به ماندن ترجیح داد و حتی با دریافت مبلغ باقی مانده از قرارداد هم حاضر نشد به تهران برگردد. صحبت در مورد چرایی عدم بازگشت استراماچونی تکرار مکررات است، اما عدم نتیجه گیری تیم در هفته‌هایی که استراماچونی تهران را ترک کرد، نشان می‌دهد که ادامه راه این مربی ایتالیایی کار سختی است و این‌طور نمی‌شود تصور کرد، چون تیم با استراماچونی خوب نتیجه گرفته همین روند را تا آخر فصل دنبال خواهد کرد. فرهاد مجیدی نیت به ادامه راه استراماچونی داشته باشد یا نداشته باشد آنچه که مسلم است برای ادامه مسیر باید تلاش کند.
۳- کالدرون
فوتبال پرسپولیس با مربیگری کالدرون فوتبال ناب و زیبایی نبود، اما به طور حتم از نظر نتیجه گیری تیم موفقی بود به طوری که هفته شانزدهم را با صدرنشینی به پایان برد. بهانه جدایی کالدرون از پرسپولیس همانند بهانه استراماچونی بود، مشکلات مالی. باشگاه با جذب یحیی گل‌محمدی امیدوار است به چهارمین قهرمانی متوالی سال‌های اخیر دست پیدا کند. خصوصیت پرسپولیس برانکو فوتبال زیبایی بود که ارائه می‌داد، اما کالدرون تیم را به یک تیم مقتصد تبدیل کرده بود. تیمی که فقط برای کسب امتیاز بازی می‌کرد. همیشه گفته‌اند قهرمان ماندن سخت‌تر از قهرمان شدن است. بر همین اساس یحیی گل‌محمدی در ادامه مسیر برای قهرمانی کار سختی پیش رو خواهد داشت.
سطح کیفی لیگ برتر افزایش پیدا می‌کند یا کاهش؟
جدایی این سه مربی از لیگ برتر اتفاق مهمی بود. حالا باید منتظر بمانیم و ببینیم که سطح کیفی بازی‌های این تیم‌ها افزایش پیدا می‌کند یا کاهش. بعد از جدایی مصطفی دنیزلی همان‌طور که اشاره شد تراکتور بهتر فوتبال کرد و بهتر نتیجه گرفت. اگر استقلال با فرهاد مجیدی و پرسپولیس با گل‌محمدی روند خوبی را آغاز کنند به طور حتم می‌تواند بیانگر این موضوع باشد که مربی ایرانی با مربی خارجی تفاوتی ندارد. این می‌تواند به حضور مربی ایرانی در رأس کادر فنی تیم ملی هم کمک کند.
پیشکسوتان و کارشناسان پاسخ می‌دهند
با رفتن امثال کالدرون، استراماچونی و دنیزلی سطح فنی لیگ ایران نزول می‌کند یا نه؟
عباس سرخاب: مجیدی هم می‌تواند مثل استراماچونی موفق باشد
مهاجم اسبق استقلال در این خصوص گفت: مجیدی هم می‌تواند مثل استراماچونی موفق باشد. او مربی جوان و در عین حال باتجربه بین‌المللی است. این که حالا استراماچونی رفته و استقلال افت خواهد کرد را قبول ندارم و معتقدم استقلال هرگز در طول تاریخ متکی به فرد نبوده است. با وجود این که استراماچونی مربی خوبی بود و فاکتور‌های حرفه‌ای زیادی داشت، ولی استقلال به خوبی به حیات خودش ادامه خواهد داد و باز هم قهرمانی‌های زیادی را کسب خواهد کرد.
بیژن ذوالفقارنسب: لیگ برتر افت نمی‌کند
مربی اسبق تیم ملی در این خصوص گفت: این که فکر کنیم با جدایی چند مربی خارجی از لیگ برتر ما دچار افت می‌شویم را قبول ندارم. الان گل‌محمدی به پرسپولیس آمده و مجیدی هم سرمربی استقلال شده و قطعاً این دو مربی می‌توانند در تیم‌های خود موفق باشند و نتایج مطلوبی هم کسب کنند. اگر چه حضور مربیان درجه یک می‌تواند به ارتقای سطح فنی فوتبال ما کمک کند، ولی این بدین معنی نیست که اگر نباشند فوتبال ما روند نزولی را طی می‌کند و این‌طور نیست.
ناصر ابراهیمی: اتفاق خاصی نمی‌افتد
سرمربی اسبق تیم ملی در این خصوص گفت: به اعتقاد من با رفتن کالدرون، استراماچونی و دنیزلی اتفاق خاصی در فوتبال ما رخ نخواهد داد و مربیان جوان و تحصیلکرده خوبی داریم که با علم روز فوتبال آشنا هستند و می‌توانند به خوبی از پس هدایت تیم‌های بزرگ برآیند و موفق هم باشند. من منکر توانمندی مربیان خارجی نیستم، ولی کاری که کالدرون، استراماچونی و دنیزلی کردند را قطعاً مربیان ایرانی هم می‌توانند انجام بدهند و لیگ برتر دچار افت نخواهد شد.
رحیم یوسفی: لیگ با مربیان بومی هیجان بیشتری خواهد داشت
هافبک اسبق پرسپولیس در این خصوص گفت: کالدرون مربی خوبی بود و زحمت خودش را کشید و تیم را صدرنشین لیگ کرد، ولی باید قبول کرد اگر چه مربیان خوبی، چون برانکو و کالدرون از پرسپولیس می‌روند، ولی سرخپوشان به راه خودشان ادامه خواهند داد. هرگز با رفتن کالدرون، دنیزلی و... لیگ ما دچار مشکل نخواهد شد و در عوض شاید با حضور مربیان بومی هیجان بیشتری هم پیدا کند. به نظر من پرسپولیس با یحیی گل‌محمدی هم موفق خواهد شد و می‌توانیم به صدرنشینی خودمان در لیگ برتر ادامه دهیم.
ابراهیم قاسم‌پور: چرا باید لیگ برتر افت فنی داشته باشد؟
سرمربی اسبق تیم امید در این خصوص گفت: من مخالف کسانی هستم که می‌گویند با رفتن استراماچونی، دنیزلی، کالدرون و... لیگ برتر دچار افت خواهد شد. مگر مربیان خارجی چه گلی به سر ما زده‌اند که حالا اگر نباشند فوتبال ما متزلزل شود؟ هم پرسپولیس، هم استقلال و هم سایر تیم‌های لیگی در غیاب مربیان خارجی راه خودشان را ادامه خواهند داد و چه بسا نتایج مطلوبی هم کسب خواهند کرد. ما مربیان جوان خوبی داریم که به قدر کافی با تجربه و آبدیده هستند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نظر شما درباره برکناری علی خطیر؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی