نظرسنجی

نظر شما درباره برکناری علی خطیر؟
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

کیکه ستین، مردی که ناگهان جانشین ارنستو والورده شد و سرمربیگری بارسلونا را برعهده گرفت، وظیفه دارد این تیم را در سه جبهه در این فصل به موفقیت برساند.

خبرورزشی/ فرخ حسابی؛ بارسا در پایان نیم‌فصل اول لالیگا در صدر جدول قرار دارد، در لیگ قهرمانان بدون شکست به مرحله یک‌هشتم نهایی صعود کرده است و در جام‌حذفی هم قرار است هفته آینده مقابل ایبیسا قرار بگیرد و کار خود را شروع کند. بارتومئو رئیس باشگاه بارسلونا در کنفرانس مطبوعاتی مربوط به معرفی کیکه ستین گفت این مربی را آورده‌اند که در نیم‌فصل دوم اوضاع تیم را بهتر کند و حالا این مربی وظیفه دارد برای پیشرفت بارسا، برخی اشکالات را در این تیم برطرف کند.

تقویت خط دفاع
بارسا تا اینجای فصل ۲۳ گل دریافت کرده است که این آمار مثل آمار گل‌های خورده تیم رئال وایادولید است که در رتبه چهاردهم لیگ قرار دارد و تقریباً دو برابر تعداد گل‌های خورده رئال‌مادرید و اتلتیکو مادرید است. مشکل اصلی آن‌ها در خط دفاع این بار به اشتباهات فردی مربوط نمی‌شود یا دست‌کم بخش کمتری از این مشکلات به دلیل اشتباهات انفرادی است، چراکه اصلی‌ترین دلیل گل‌های خورده پرشمار بارسلونا ضعفی است که این تیم مقابل ضد‌حملات حریفان دارد. بسیاری از تیم‌ها توانسته‌اند سد خط دفاعی بارسلونا را به راحتی بشکنند و سرخیو بوسکتس به عنوان هافبک دفاعی در بسیاری از موارد جلوی خط دفاعی تیم تنها بوده است. جرارد پیکه مدافع باتجربه تیم حالا در آستانه ۳۳ سالگی قرار دارد و ساموئل اومتیتی هنوز به مرز آمادگی نرسیده است و به همین دلیل این تیم برای تقویت خط دفاعی خود نیاز به خرید بازیکن جدید دارد که البته این اتفاق شاید در تابستان بیفتد. ستین مشهور است به مربی‌ای که روی کار‌های هجومی تمرکز دارد، اما او باید فکری جدید برای استحکام خط دفاعی بارسلونا نیز داشته باشد.

بهترین استفاده از گریزمن
بعد از انتقال ۱۲۰ میلیون یورویی در تابستان گذشته از اتلتیکو مادرید به بارسا، انتظارات از آنتوان گریزمن مهاجم فرانسوی کاتالان‌ها زیاد بود به ویژه که این تیم در خرید نیمار ناکام ماند، اما ستاره فرانسوی تا اینجا فقط اندکی از درخششی که در اتلتیکو داشت را تکرار کرده است، که شاید بخشی از آن به این دلیل باشد که او هنوز به طور مداوم در پست مورد علاقه اش بازی نکرده است. والورده برای اینکه گریزمن را در کنار مسی و سوارس در مثلث خط حمله قرار دهد او را در سمت چپ به کار گرفت و با توجه به اینکه این بازیکن کم‌کم در حال جا افتادن در این پست است، شاید کار کیکه ستین از این نظر کمی راحت‌تر باشد. مصدومیت سوارس و غیبت ۴ ماهه او به این معنی است که گریزمن بالاخره می‌تواند به آرزویش که بازی در نوک خط حمله بارسلوناست برسد.

سایه شوم آنفیلد و رم
والورده و تیمش به نظر می‌رسید که هیچ وقت نتوانستند از سایه دو شکست فاجعه بار در لیگ قهرمانان مقابل رم و لیورپول در دو سال متوالی رهایی یابند. در آنفیلد، بازیکنان بارسا در حالی که بازی رفت را ۳-۰ برده بودند باز هم با ترس از تکرار شکستی که سال قبل از آن مقابل رم تجربه کرده بودند، رو در روی لیورپول قرار گرفتند و همین سایه شوم ترس، یک فاجعه دیگر (شکست ۴-۰) را برای این تیم رقم زد. همان نقاط ضعف به ویژه در مورد از دست دادن برتری در جریان بازی و ضعف در مقابل فشار حریفان، همچنان در بازی‌های بارسا در این فصل نیز دیده می‌شود. در ماه نوامبر، بارسلونا طی هفته دقیقه در نیمه دوم بازی مقابل لوانته سه گل خورد و مغلوب این تیم شد. هفته گذشته در سوپرجام اسپانیا نیز آن‌ها برد ۲-۱ را با شکست ۳-۲ عوض کردند، نتیجه‌ای که حکم تیر خلاص را برای والورده داشت. ستین موظف است بازیکنانش را بالاخره از این مشکل ذهنی خلاص کند و چاره‌ای برای آن بیابد.

کمی هجومی‌تر
ستین شیفته بازی هجومی است و آمدن او به بارسا می‌توان خیال آن دسته از هواداران و حتی بازیکنان بارسا که از عملکرد و سبک بازی تیم زیر نظر والورده خسته شده بودند را راحت کند. نوستالژی بازی زیبا و تهاجمی‌ای که در زمان پپ گواردیولا به نمایش در می‌آمد حالا برای هواداران بارسا زنده شده است. حضور بازیکنانی مثل مسی، گریزمن، عثمان دمبله، فرنکی دی یونگ، آرتور ملو و جوردی آلبا به این معنی است که کیکه ستین از نظر نیرو‌های هجومی کارآمد، کمبودی ندارد و می‌تواند فلسفه هجومی خود را به راحتی با این بازیکنان پیاده کند. سال گذشته او در یکی از مصاحبه‌های خود گفت: «بازیکنان از اینکه توپ را زیر پایشان داشته باشند بیشتر لذت می‌برند تا اینکه بخواهند دنبال آن بدوند.»

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نظر شما درباره برکناری علی خطیر؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی