۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

پیشکسوت تیم استقلال گفت: خدا فرهاد مجیدی را دوست داشت که شرایطی بوجود آمد تا او از تیم فوتبال امید کنار برود وگرنه الان در این شرایط او مقصر قلمداد می‌شد.

به گزارش خبرورزشی، با حذف تیم فوتبال امید از مقدماتی المپیک ۲۰۲۰ توکیو موضوع سرمربیگری زلاتکو کرانچار، فرهاد مجیدی و در نهایت حمید استیلی برای یک تیم طی چند ماه پیش آمد. در این میان وقتی با سرمربی تیم امیدهای استقلال که به تازگی با تیم بزرگسالان این باشگاه دیداری دوستانه داشتند در این باره حرف زدیم موضوع تیم فوتبال امید و سرمربیگری کوتاه مدت فرهاد مجیدی در آن تیم پیش آمد. رضا حسن زاده، پیکشسوت تیم استقلال درباره تیم امید، بازی اخیر استقلال برابر امیدهایش و رویارویی شاگردان مجیدی با الکویت کویت در پلی‌آف روز اول بهمن حرف زد.

باز هم از راهیابی به المپیک بازماندیم. فکر می‌کنید بالاخره تیم فوتبال ما دوباره می‌تواند رنگ المپیک را ببیند؟
با تمدید حضور فوتبال بین رشته های المپیکی برای یکی دو دوره دیگر مشخص است که کمیته بین المللی المپیک تا وقتی ما دوباره سهمیه نگیریم بی خیال فوتبال نمی شود.(باخنده)

چه دلایلی را می توان باعث بروز این توقف مجدد دانست؟
همیشه به یک موضوع در تیم امید اعتراض داشتم. حتی آن زمان که فرهاد مجیدی هم سرمربی تیم امید بود و خودش هم رفیقم است آن را بازگو کردم.

چه اعتراضی؟
اینکه بازیکن تیم امید را نمی توان از روی تلویزیون دید و انتخاب کرد. باید رفت و بازی اش را از نزدیک دید. کاری که کی روش در تیم ملی می کرد. خودش یا دستیارانش به همه جهان سرکشی می کردند و فوتبال بازیکنان ایرانی را می دیدند. در ایران خودمان هم مارکار آقاجانیان و بقیه دستیارانش هر هفته این شهر و آن شهر بودند تا بهترین ها را به کی روش معرفی کنند.

یعنی اگر انتخاب ها بهتر بود نتایج بهتر می شد؟
قطعا! هر چند که تیم ما تاکتیک درست و حسابی هم نداشت و مثلا قائدی بد استفاده می شد. فرق مربی با مربی اینجا مشخص می شود. قائدی در استقلال در شکافها، کانالها و مسیرهایی حرکت می کرد که توانست در نیم فصل ۸ گل بزند ولی در تیم امید او سردرگم بود. همه اینگونه بودند. الان سطح لیگ ما بالاست ولی در همین سطح بالا هم تیم های مانند گل گهر، شاهین شهرداری بوشهر یا نفت مسجد سلیمان را نمی توان در سطح اول محسوب کرد. اما بازیکنی که در استقلال توپ می زند و در رده امید است مفهومی دیگر پیدا می کند.

 مثال می زنید؟
بازیکنی که در استقلال توپ می زند و ۱۹، ۲۰ سال هم بیشتر ندارد یعنی فوق العاده است. ما مدافع فیکس استقلال را از تیم امید خط می زنیم که امید نورافکن را به جایش در دل خط دفاعی بازی بدهیم؟ صرف اینکه امید رفته به سرمربی تیم گفته می تواند در پست دفاع مرکزی هم بازی کند؟ یک تیم باید روی حرف یک بازیکن ارنج شود.

 اما مشکل غلامی و خط خوردنش ظاهرا انضباطی بوده است؟
من هیچ یک از اتفاقات را تأیید نمی کنم. معتقدم مربی باید مشکل بازیکن را در خلوت به او بگوید و در جمع حرمت بازیکن را حفظ کند ودر نقطه مقابل هم می گویم بازیکن هم باید این مسایل را رعایت کند ولی این تصور که بازیکن به ویژه بازیکن جوان چون کم سن و سال است شخصیت اجتماعی اش این اجازه را می دهد که به او توهین شود را هم قبول ندارم. به هر حال تیم امید نرفت و حسرت ما ۴۷ ساله شد.

 اگر فرهاد مجیدی را در این تیم حفظ می کردند نمی تونست تیم امید را با یک برد، یک تساوی و یک باخت حذف کند؟
به نظرم خدا کرانچار و فرهاد مجیدی را دوست داشت که باعث شد از این تیم کنار بروند. وگرنه الان همه تقصیرها را گردن آنها می انداختند و همه هجمه ها را روی او می بردند که چون تجربه لازم را نداشت تیم را از المپیکی شدن بازداشت.

بازی با تیم امیدهای استقلال روبروی تیم بزرگسالان چطور بود؟
یک تیم خوب و کامل را دیدم و به استقلال فرهاد امیدوار شدم.

 استقلال با چه روشی بازی می‌کرد؟
با همان سیستم ۲-۵-۳ استراماچونی. فرهاد هم خوب سوار کار بود و وظایف تک تک شاگردانش را به درستی به آنها گوشزد می کرد و مشخص بود با این روش بازی آشنایی لازم را دارد.

 استقلال امیدوارتان کرد؟
البته! چون از طرفی بازیکنان هم خیلی فرهاد را دوست دارند.

 چطور؟
مجیدی پیش از پذیرش سرمربیگری تیم هوای بازیکنش را داشت و گفت باید پول آنها را بدهند. وقتی باشگاه پول بازیکنان تیم را داد و شاگرد فرهاد دید سرمربی اش خودش را سپر آنها کرده هر کاری برایش می کند. حتم دارم تیم در دور برگشت موفق عمل می کند.

 شما در الکویت بازی کرده‌اید؟
بله! سالها پیش بود که به الکویت رفتم.

 از این باشگاه شناخت دارید؟
تاحدودی! تیمی که بیشترین قهرمانی ها را دارد. مدیرانش خیلی پولدار هستند و فوتبالیست های خارجی زیادی دارند.

 پس بازی سختی در انتظار استقلال است؟
قطعا! هرگز نباید این تیم را دست کم گرفت و به استقلالی ها توصیه می کنم با قدرت و حمایت هواداران شان از دقیقه یک با قدرت به دیدار این تیم بروند. چون شنیدم برخی معتقدند تیم کویتی ضعیف است که اصلا اینطور نیست.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی