نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

پاترک ویرا در یک مصاحبه جالب درباره مسائل مربوط به شغل جدیدش یعنی سرمربیگری صحبت کرده است.

ویرا: نمی‌خواهم از گواردیولا تقلید کنم به گزارش خبرورزشی، پاترک ویرا این روز‌ها هدایت نیس فرانسه را بر‌عهده دارد. چندی پیش، اما بعد از برکناری اونای امری از آرسنال، زمزمه‌هایی درباره حضور این فرانسوی روی نیمکت توپچی‌ها به گوش رسید؛ اتفاقی که البته هیچ‌گاه رنگ واقعیت به خود نگرفت و این میکل آرتتا بود که به عنوان سرمربی جدید آرسنال انتخاب شد. ویرا حالا در یک مصاحبه جالب درباره مسائل مربوط به شغل جدیدش یعنی سرمربیگری صحبت کرده است.

من مربی‌ام، نه بازیکن
مردم از شما انتظار دارند که به بهترین نحو عمل کنید چراکه شما قهرمان جام جهانی هستید، اما این موضوع تنها یک یا دو هفته به شما کمک می‌کند. میراث من برای باشگاه و هواداران آن چیزی خواهد بود که تیمم درون زمین به نمایش می‌گذارد. می‌خواهم که مردم به عنوان یک مربی درباره من صحبت کنند نه بازیکن. قبلاً بازیکن بوده‌ام و به افتخارات زیادی نیز دست یافته‌ام. واقعاً به آن‌ها افتخار می‌کنم، اما حالا همه چیز‌های مربوط به دوران بازی را کنار گذاشته‌ام. من از تجربیاتم برای کمک به بازیکنان یا توصیه به آن‌ها استفاده می‌کنم، اما از مردم باز هم می‌خواهم که به عنوان یک مربی به من نگاه کنند.

جام‌های فراوان
هر مرحله از زندگی که پشت‌سر می‌گذارم در آینده به من کمک می‌کند. می‌خواهم بهترین خود را ارائه دهم و به موفقیت‌های زیادی دست پیدا کنم. من می‌خواهم جام‌های زیادی ببرم. در منچسترسیتی زمان زیادی را در تیم‌های پایه گذراندم بنابراین می‌دانم که یک باشگاه چگونه اداره می‌شود. با رفتن به نیویورک فشار زیاد نتایج و کار با بازیکنان بزرگ را احساس کردم. این یک تجربه فوق العاده بود.

جایی برای پیشرفت
به نیس آمدم چراکه این باشگاه هنوز هم در حال رشد و ترقی است و می‌تواند به پیشرفت من کمک کند. همچنین پیشرفت و رشد سیتی را از نزدیک دیده‌ام و فکر می‌کنم که در این جا نیز همین اتفاق در حال رخ دادن است. فلسفه باشگاه ساخت بازیکنان جوان و جاه‌طلبی زیاد است. آن‌ها در حال ایجاد ساختاری برای درخشش در فوتبال اروپا هستند. می‌خواهم وقتی نیس را ترک کردم، مردم بگویند که پاتریک چیز‌های زیادی را به باشگاه اضافه کرد.

ویرا: نمی‌خواهم از گواردیولا تقلید کنم

فریاد
وقتی یک بازیکن به دستورات من احترام نمی‌گذارد، به او تذکر می‌دهم. البته که من می‌توانم فریاد هم بزنم. وقتی خوشحال نباشم قطعاً فریاد می‌زنم چراکه بازیکنان باید بدانند که برخی چیز‌ها وجود دارد که من نمی‌توانم آن‌ها را تحمل کنم.

کار با بالوتلی
فلسفه من با هم بودن و حفظ اخلاق کاری است. کار با بازیکنی مثل ماریو برایم دشوار بود. واقعاً برای هر دو ما کار با یکدیگر بسیار سخت بود بنابراین تصمیم گرفتیم که هر کدام راه متفاوتی را تجربه کنیم.

آرامش ونگر
مهم‌ترین ویژگی آرسن ونگر آرامش او بود. ونگر حتی زمانی که آرسنال در دوره سختی بود، آرامش خود را حفظ می‌کرد. این‌گونه نبود که هنگام پیروزی هیجان زده شود و موقع شکست‌ها ناراحت باشد.

تقلید از گواردیولا
پپ در مورد جزئیات با بازیکنان صحبت می‌کند. نحوه تحلیل بازی او برای بازیکنان مشخص است بنابراین تیم‌های او به خوبی می‌دانند که در برابر حریفان دقیقاً چه کاری باید انجام بدهند. او تیمش را به روش شطرنجی اداره می‌کند. با این وجود نمی‌خواهم از گواردیولا تقلید کنم چراکه ابزار ما متفاوت است.

سرمربیگری آرسنال
این شایعات باعث آزار و اذیت من نمی‌شود. نمی‌دانم که در آینده چه اتفاقی رخ خواهد داد به همین دلیل نمی‌خواهم فکرم را به چیزی که وجود ندارد معطوف کنم. نیس می‌داند که در حال حاضر من می‌خواهم ۱۰۰ درصد در اینجا بمانم.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی