نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

رئیس کمیته فنی و توسعه فدراسیون فوتبال با دفاع از انتخاب حمید استیلی به عنوان سرمربی تیم ملی امید گفت: بدون شک این یک تصمیم کاملا درست بود.

به گزارش خبرورزشی، مرتضی محصص پس از ناکامی تیم امید در صعود به مرحله بعدی رقابت‌های قهرمانی زیر ۲۳ سال آسیا گفت: من هم مثل همه اعضای تیم و میلیون‌ها نفر از مردم فوتبال دوست ایران از حذف تیممان متاسف و ناراحت هستم. لیاقت این تیم قطعا بیش از این‌ها بود، اما وقت آن است که در مورد واقعیت‌ها صحبت کنیم.

رئیس کمیته فنی و توسعه فدراسیون فوتبال گفت: واقعیت اول این است که حمید استیلی هیچ وقت به دنبال سرمربی شدن در تیم امید نبود. من در فوتبال چهره شناخته شده‌ای هستم و دلیلی ندارد که خلاف واقعیت صحبت کنم. می‌توانید از سایر اعضای کمیته فنی و دوستان من هم بپرسید. ما بعد از کرانچار به استیلی پیشنهاد دادیم سرمربی شود، اما به هیچ وجه قبول نکرد و سراغ بررسی شرایط گزینه‌های دیگر رفتیم. بعد از فرهاد مجیدی باز هم این پیشنهاد را به استیلی دادیم که قبول نکرد و باز هم گزینه‌های متعددی مطرح شدند که به هر دلیل نشد. اما حمید استیلی بالاخره با اصرار اعضا قبول کرد به این دلیل که بهترین گزینه در آن مقطع بود. هیچ گزینه‌ای وجود نداشت که هم مدارج لازم را طی کرده باشد، پرولایسنس داشته باشد و در آن مقطع کوتاه باقیمانده با همه نفرات این نسل به خوبی آشنا باشد. استیلی کامل‌ترین اطلاعات ممکن را در این زمینه داشت و با شناخت خودش نفرات مورد نظر را از بین بازیکنان قبلی تیم و مهره‌های شایسته لیگ انتخاب کرد. قبول دارم که چند سال بود استیلی کار مربیگری نمی‌کرد، اما در این مقطع با قاطعیت می‌گویم که بهترین تصمیم را گرفتیم و بهترین انتخاب را انجام دادیم. البته می‌توانستیم به سراغ مربی گرانقیمت خارجی برویم، اما این مسئله هم برای فدراسیون مشکل ساز بود هم کدام مربی خارجی در مدت دو ماه می‌توانست چنین شناختی از این تیم پیدا کند؟ مسئله مهم این بود که زمان کافی در اختیار نداشتیم. در این بین صحبت هاى غیر منصفانه زیادى مطرح شد. از این قبیل که من یا آقاى معینى مى خواستیم وارد کادر فنى این تیم‌ها شویم. واقعا اینگونه ادعا‌ها و صحبت‌ها در شان فوتبال ما نیست. سابقه من و آقاى معینى روشن است. در زمان کدام مربى چنین خواسته اى داشتیم یا چنین هدفى را دنبال کردیم؟ آیا در نهایت ما دستیار حمید استیلى در این مسابقات شدیم؟ فکر مى کنم براى همه روشن است که این صحبت‌ها دروغ بود. حوزه کار و وظایف من به عنوان کمیته فنى و عضو کمیته فنى AFC کاملا مشخص است؛ و همین حالا به عنوان یکى از نمایندگان AFC در بانکوک حضور دارم. واقعا در قبال چنین دروغ هایى چه باید گفت؟

محصص اضافه کرد: متاسفانه ما بازنده‌های خوبی هم نیستیم. نمی‌دانم چرا در زمان شکست همه چیز را فراموش می‌کنیم. حمید استیلی از سرمایه‌های ماست، بار‌ها و بار‌ها همه ما را خوشحال کرده، اتفاقات تاریخی برای ما رقم زده، در این ماجرای تیم امید هم به جز تلاش برای موفقیت این تیم هیچ کاری نکرد. استیلی سرمایه ماست که امروز بعضی‌ها برای او شمشیر از رو بسته اند. نمی‌دانم چرا قدر این سرمایه‌ها را نمی‌دانیم. من معتقدم این تیم با این بازیکنان و این کادر باید حفظ شوند و تیم ب فوتبال ما را بسازند.
وی همچنین گفت: به جای زانوی غم بغل کردن باید به فکر فردا باشیم و ببینیم تیم‌هایی که موفق شدند چه الگویی دارند. ژاپن هم حذف شد، عراق هم کنار رفت تیم‌های دیگری هم به این سرنوشت دچار می‌شوند، اما مشکل ما این است که زمان ناکامی‌ها به دنبال تسویه حساب می‌رویم. به اعتقاد من می‌شود به این تیم امیدوار بود و می‌توان فردای بهتری داشت. یادمان نرود استیلی زمان کمی داشت و فقط دو اردو در قطر و اندونزی کنار این تیم بود که برای ایجاد تحول تاکتیکی در تیم و اجرای برنامه‌های مورد نظر کافی نیست. نباید زود ناامید شویم و اینهمه تلاش و دلسوزی و زحمات سرمایه‌های فوتبال کشورمان را نادیده بگیریم. من به عنوان مسئول کمیته فنی از حمید استیلی، دستیاران و همه همکارانش تشکر می‌کنم و امیدوارم این تیم با همه ارکان و بخش‌های خودش حفظ شود.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی