نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

بوندس‌لیگا مثل همیشه جوان‌هایی را پرورش داده که باشگاه‌های بزرگی خواهان آن‌ها هستند، به‌خصوص در لیگ برتر انگلیس.

به گزارش خبرورزشی، پنجره نقل‌وانتقالات زمستانی باز شده و رسانه‌ها مانور بیشتری در اخبار روی نام‌های مختلف می‌دهند. هر بازیکنی که خودش را پیش از این نشان داده باشد پیشنهادهای زیاد و بزرگی دارد. اما بازیکنان جوانی که در بوندس‌لیگای آلمان چهره می‌شوند اعتبار خاصی نزد باشگاه‌های لیگ برتری دارند. در واقع بوندس‌لیگایی‌ها خوب به جوان‌ها میدان می‌دهند و آن‌ها را از همان ابتدای راه تبدیل به بازیکنی کامل و باتجربه می‌کنند. لیگ برتری‌ها این زمستان (و شاید هم تابستان آینده) به طور جدی خواهان چند ستاره بوندس‌لیگایی هستند.

جیدن سانچو (دورتموند)
حدود قیمت: 170 میلیون یورو
وینگر انگلیسی دورتموند در اخبار نقل‌وانتقالاتی دیگر یک پیشکسوت شده است! جیدن سانچو یکی از درخشان‌ترین استعداد‌های نسل خودش است. بازیکنی که در در آکادمی منچسترسیتی پرورش‌یافته و هر پنجره نقل‌وانتقالاتی در صدر اخبار است، اما باشگاه دورتموند تمایلی به فروش او از خودش نشان نداده است. سانچو هم سرعت دارد، هم تکنیکی است و خوب دریبل می‌زند و هم برای موقیعت‌سازی دید خوبی دارد. پیش از این گفته می‌شد هردو باشگاه شهر منچستر او را می‌خواهند و حالا هم چلسی مشتری‌اش شده. در زمستان شانس کمی برای خرید سانچو دارند، اما به این معنی نخواهد بود که دست از تلاش برای جذب او می‌زنند. حداقل 140 میلیون یورو مبلغ فروش سانچو است، اگرچه ارزش واقعی این بازیکن 19 ساله بیشتر هم خواهد بود.

ساخت آلمان، بهره‌برداری در انگلیس

ووت وِخورست (ولفسبورگ)
حدود قیمت: 40 میلیون یورو
در آلکمار کنار دستِ علیرضا جهانبخش بازی می‌کرد و همزمان از این تیم جدا شدند، لژیونر ایرانی به برایتون رفت و مهاجم هلندی به ولفسبورگ پیوست. ووت وخورست در حال حاضر یکی از بهترین مهاجمان اروپا محسوب می‌شود. او 197 سانتی‌متر قد دارد و در هوا عالی است. وخورست یک شکارچی عالی درون محوطه جریمه محسوب می‌شود و قدرت حمل توپ خوبی هم دارد. او معمولاً در خط حمله برای هم‌تیمی‌هایش فضای خوبی فراهم می‌کند. در دو فصلی که بازیکن ولفسبورگ است موفق شده 29 گل در تمامی رقابت‌ها بزند. با توجه به اینکه وخورست 27 ساله است با قیمت مناسب در دسترس خواهد بود. احتمال دارد تاتنهام او را به خدمت بگیرد و لسترسیتی هم مشتری اوست.

ساخت آلمان، بهره‌برداری در انگلیس

لئون بایلی (بایرلورکوزن)
حدود قیمت: 50 میلیون یورو
فصل 2018-2017 لئون بایلی یکی از بهترین‌های بوندس‌لیگا بود، اما اخیراً پیشرفت این ستاره جامائیکایی متوق شده است. آسیب‌دیدگی در این روند بی‌تأثیر نبوده، ولی باز هم بایلی را یکی از بهترین استعدادهای بوندس‌لیگا می‌دانند. او تکنیک و سرعت دارد و ضربات ایستگاهی بی‌نظیری می‌زند. بایلی فقط 22 سال سن دارد و اگر کارش را زیر نظر یک مربی مطرح دیگر ادامه دهد حتماً ارزش بیشتری هم پیدا خواهد کرد. شاید پیشنهادهای او در حال حاضر چندان جدی نباشند، اما بعید نیست در لیگ برتر پیراهن چلسی یا لیورپول را برتن کند.

ساخت آلمان، بهره‌برداری در انگلیس

رابین کوخ (فرایبورگ)
حدود قیمت: 30 میلیون یورو
زمانی دنبال‌کننده‌های بوندس‌لیگا عاشق مدل موهای فرفری هری کوخ مدافع کایزرسلاترنِ قهرمان شده بودند، حالا شیفته بازی پسرش در خط دفاعی فرایبورگ هستند. رابین کوخ یک مدافع پابه‌توپ است که خوب فضاها را پر می‌کند. او زیر نظر کریستین اشترایش شکوفا شده و حالا یواخیم لو هم به چشم جانشین متس هوملس به کوخ نگاه می‌کند. در ماه نوامبر گذشته رابین اولین بازی ملی‌اش را برای مانشافت انجام داد. مدت زیادی نیست کوخ مطرح شده ولی در همین مدت در رادار آرسنال، لسترسیتی، لیورپول و منچسترسیتی قرار گرفته است. کوخ را انگلیسی‌ها می‌توانند با مبلغ مناسب به خدمت بگیرند.

ساخت آلمان، بهره‌برداری در انگلیس

کان آیهان (دوسلدورف)
حدود قیمت: 20 میلیون یورو
به لطف گل‌هایی که برای تیم ملی ترکیه در هردو بازی انتخابی یورو 2020 برابر فرانسه زد، معروف شد. کان آیهان هم از آن دسته ترک‌تبارهای متولد آلمان است. او در گلزن‌کرشن به دنیا آمد و به آکادمی شالکه رفت، درست مثل مسعود اوزیل. کان آیهان هم در دفاع بازی می‌کند و هم می‌تواند یک هافبک دفاعی باشد و هم در دفاع راست سابقه بازی داشته. او در رده‌های پایه برای تیم ملی آلمان بازی کرد، اما تصمیم گرفت در رده بزرگسالان پیراهن تیم زادگاه پدری‌اش ترکیه را بپوشد. در شالکه هم عملکرد خوبی داشت اما مصدومیت کار دستش داد. از سال 2016 که به دوسلدورف رفت یکی از بهترین‌های تیمش بوده. او توپ‌پخش‌کنی خوبی است. آرسنال، منچستریونایتد و نوریچ‌ستیی مشتریان کان هستند.

ساخت آلمان، بهره‌برداری در انگلیس

رابین کوایسون (ماینتس)
حدود قیمت: 15 میلیون یورو
یک بازیکن ایده‌آل برای همه مربیان. رابین کوایسون که پدری غنایی و مادری سوئدی دارد و برای تیم ملی سوئد بازی می‌کند، سرسخت و تاکتیک‌پذیر است. این بازیکن 26 ساله به یک‌باره پیشرفت کرد. در حالی که از انتخاب‌های تیم ملی سوئد برای جام‌جهانی 2018 نبود، حالا برای یورو 2020 روی او حساب می‌کنند. در پست‌های هافبک تهاجمی، وینگر و نوک حمله توانایی بازی کردن دارد. به‌عنوان یک وینگر گزینه‌ای خوب و ارزان‌قیمت برای تیم‌های لیگ برتر است. چندین باشگاه متوسط از جمله اورتون، بورنموث، ساوتهمپتون، نیوکاسل و واتفورد او را می‌خواهند. کوایسون با حضور در یکی از این تیم‌ها می‌تواند مسیر خوبش را ادامه دهد.

ساخت آلمان، بهره‌برداری در انگلیس

فیلیپ مکس (آگزبورگ)
حدود قیمت: 15 میلیون یورو
یک مدافع چپ خوب که توانایی بازی به‌عنوان هافبک چپ یا وینگر چپ را هم دارد. مکس در طول فصل 2018-2017 به لطف پای‌چپ توانمندش 12 پاس‌گل ارسال کرده بود. این بازیکن 26 ساله گزینه حضور در تیم ملی آلمان هم هست. خیلی اوقات فیلیپ مکس از توپ‌های مرده یک موقعیت خوب می‌سازد. مکس ما را یاد لیتون بینس در روزهای اوج خودش می‌اندازد. این بازیکن 6 گل و 4 پاس‌گل در فصل جاری داشته. می‌تواند با وجود بازی در دفاع چپ در فاز حمله هم به کمک تیمش بیاید. ولورهمپتون، بورنموث و نوریچ‌سیتی مشتریان او هستند.

ساخت آلمان، بهره‌برداری در انگلیس

میلوت راشیتسا (وردربرمن)
حدود قیمت: 40 میلیون یورو
بازیکنان‌های نادری هستند که با وجود حضور تیم‌شان در انتهای جدول و منطقه خطر از بهترین‌های فصل باشند. در واقع عملکرد ضعیف تیم‌شان هم روی‌شان تأثیر نمی‌گذارد. میلوت راشیتسا با وجود عملکرد بد وردربرمن یکی از بهترین‌های فصل جاری بوده است. این جوان کوزوویی در بهترین فرم خودش به سر می‌برد. در 13 بازی موفق شده 7 گل بزند و شاید او بتواند وردربرمن را از منطقه خطر نجات دهد. این بهترین زمان برای میلوت است که بتواند در لیگ برتر بازی کند. شاید همین زمستان قید کمک به برمن را بزند و به لیگ برتر برود. استون‌ویلا، کریستال‌پالاس و یا بورنموث می‌توانند او را برای لیگ برتری شدن وسوسه کنند.

ساخت آلمان، بهره‌برداری در انگلیس

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی