۰
چهارشنبه ۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۰
۰ |
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

زمان دعوا کردن و کری خواندن را هم نمی‌دانیم دقیقاً عین مسئولان سیاسی و چپ‌ها و راست‌ها که درست سر بزنگاه به جای حل مشکلات مردم با هم دعوا می‌کنند آن هم با این نیت که طرف مقابل را تخریب کنند.

خبرورزشی/ فرهاد اشراقی؛ سال‌هاست هر اتفاقی در این فوتبال سیاسی می‌شود. سر همین ماجرای AFC و سلب امتیاز میزبانی از تیم‌های ایرانی ابتدا به مدت ۱۰، ۱۲ ساعت همه متحد شدند و گفتند ایران امن است و نباید زیر بار حرف زور برویم. بعد کم‌کم زمزمه‌هایی در فضای مجازی شروع شد و استقلالی‌ها گفتند اگر ما کنار بکشیم، پرسپولیس به آسیا می‌رود و پرسپولیسی‌ها هم گفتند چرا ما باید پاسوز استقلال شویم که در پلی‌آف است؟! یعنی به سرعت صوت، بین هواداران فوتبال در ایران اختلاف ایجاد شد و بعد هم طبق روال عادی برنامه ماجرا سیاسی شد. ماجرایی که کمی بعید است آخر و عاقبت خوشی هم داشته باشد. این‌طور وقت‌ها آنقدر که اختلافات داخلی و دعوا‌های سیاسی اعصاب آدم را به‌هم می‌ریزد، خود AFC و شیخ‌سلمان روی اعصاب نیستند. تکلیف آن‌ها که مشخص است تحت هر شرایطی تابع دلار‌های عربستان هستند، ولی ما گاهی خودمان هم نمی‌دانیم تابع چه چیزی هستیم.
اتفاقی که الان دارد در فضای مجازی می‌افتد، چیزی شبیه همان ماجرای بردن پرچم ژاپن به ورزشگاه‌هاست که به شدت دشمن‌شادکن بود. کسی نمی‌گوید استقلالی‌ها مثلاً از باخت پرسپولیس به نماینده کره جنوبی خوشحال نشوند، ولی انصافاً در این شرایط که کل AFC و عربستان و بحرین و کویت و... علیه ما هستند، اگر دو فردای دیگر استقلال یا پرسپولیس به یکی از تیم‌های آن‌ها ببازند، طرفداران تیم مقابل باید خوشحالی کنند؟ واقعاً این چه مدل لذت بردن از فوتبال است؟ اگر می‌خواهید کری بخوانید، خب شهرآورد ۱۷ بهمن نزدیک است، اما برای یک بار هم که شده مقابل تیم‌های عربی متحد باشید تا ببینیم در نهایت چه اتفاقی قرار است بیفتد. الان دنیا به همین اختلافات ما می‌خندد و آن را سوژه می‌کند. مثلاً دیروز رئیس فدراسیون فوتبال عربستان (یاسر المسحل) صراحتاً گفت مسئله ایران یک مسئله داخلی است و به ما ربطی ندارد، آن وقت ما اینجا هشتگ می‌زنیم که با هم دعوا کنیم. در واقع زمان دعوا کردن و کری خواندن را هم نمی‌دانیم دقیقاً عین مسئولان سیاسی و چپ‌ها و راست‌ها که درست سر بزنگاه به جای حل مشکلات مردم با هم دعوا می‌کنند آن هم با این نیت که طرف مقابل را تخریب کنند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی