نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
۰
یکشنبه ۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۵
۰ |
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

قهرمان پرتاب دیسک آسیا به خبرورزشی گفت: من قبلاً هم به وزیر ورزش گفته بودم که افراد باتجربه برای موفقیت ورزشکاران کمک بزرگی می‌کنند، ولی متأسفانه همیشه در ورزش ایران این مسائل را قبول نمی‌کنند.

خبرورزشی/ مهری رنجبر؛ ۳۵ سالگی برای احسان حدادی پرتابگر دیسک المپیکی جور دیگری است. سالی شیرین‌تر و لذت‌بخش‌تر، به شرط اینکه در توکیو ۲۰۲۰ پرتابش طلایی شود. او حالا با موافقت فدراسیون برای ماندن حسین توکلی کنارش با انگیزه‌تر در کیش تمرین می‌کند. البته انتخابات فدراسیون این روز‌ها دغدغه پرتابگر دیسک است.

انگار جلسه با فدراسیون به حدی خوب پیش رفت که حسین توکلی مربی بدنسازت شد.
دقیقاً. بالاخره بعد از چند سال، فدراسیون با حسین توکلی قرارداد بست. اتفاقی که انگیزه‌ام را برای تمرین بیشتر کرد. او قبلاً به من خیلی کمک کرد و از حالا تا المپیک هم وجودش روحیه‌ام را برای تمرین بهتر چند برابر می‌کند. در مدتی که فدراسیون با حسین‌آقا قرارداد امضا نکرده بود، من هزینه‌هایش را از جیب می‌دادم، اما خوشحالم که سرپرست و دبیر فدراسیون به این نتیجه رسیدند که توکلی می‌تواند کمک حالم باشد.

این همه اصرار برای حضور توکلی کنارت برای چیست؟
من قبلاً هم به وزیر ورزش گفته بودم که افراد باتجربه برای موفقیت ورزشکاران کمک بزرگی می‌کنند، ولی متأسفانه همیشه در ورزش ایران این مسائل را قبول نمی‌کنند. فکر می‌کنند ورزشکاران همه مسائل را می‌دانند و نیاز به علم و تجربه کسی ندارند. در حالی که من با سنت‌شکنی ثابت کردم، اتفاق خوبی است. هرچند خیلی‌ها انتقاد می‌کردند که ما دوومیدانی‌کاران به رشته‌های دیگر کمک می‌کنیم و احسان برعکس کار می‌کند، آن هم به خاطر اینکه دیگر تمام شده و نمی‌تواند ادامه دهد، اما من نشان دادم باید از خودمان بگذریم. باید برای موفقیت از بقیه هم کمک بگیریم حتی اگر آن‌فرد کوچکتر از ورزشکار و قهرمان باشد.

تمرین در اردوی آمریکا لغو شد؟
طبق گفته مک برای اردوی آمریکا باید یک هفته پیش می‌رفتم، اما من از مربی‌ام خواهش کردم یک ماه دیگر در ایران و جزیره کیش تمرین کنم و بعد به آمریکا بروم. چراکه اگر از هفته پیش به آمریکا می‌رفتم زمان زیادی در آنجا می‌ماندم که برایم خوب نیست. من بعد از اردوی یک ماهه به آمریکا می‌روم تا تمرینات تکنیکی را زیر نظر او انجام دهم و اگر ایراد تکنیکی دارم او برطرف کند.

در این مدت هم با برنامه مک تمرین می‌کردی؟
مک از دو، سه ماه پیش برنامه تمریناتم را داده که خیلی خوب هم پیش رفت. هرچند در تهران به خاطر سرما خیلی پرتاب نداشتم و تنها به چند جلسه پرتاب ختم شد. به هر حال مجبور بودم در برف و باران هم تمرین کنم تا عقب نمانم. هر روز هم از تمرین ۱۰ ویدئو می‌گیرم و برای مک می‌فرستم تا او در جریان تمرین باشد. هر چند حضور فیزیکی مربی کنارم تأثیرگذار‌تر است تا اینکه فیلم تمرینم را ببیند، اما چون دوست داشتم بیشتر در ایران تمرین کنم، مربی‌ام از فیلم وضعیتم را چک می‌کند.

انگار خبری از انتخابات نیست. این اذیت نمی‌کند؟
حالا با سرپرست عرب، فدراسیون آرامشی دارد که این چند سال نداشت. دوومیدانی خیلی عقبگرد داشته است. نمونه بارزش تعداد سهمیه‌ها بود که ما قبلاً ۱۰ سهمیه المپیک داشتیم و حالا دو سهمیه، آن هم به زور. امیدوارم انتخابات قبل از سال جدید برگزار شود. چراکه فدراسیون المپیکی است و مدال دارد اگر قرار باشد بعداز عید انتخابات باشد، بماند بعداز المپیک بهتر است، چراکه آرامش ما بهم می‌خورد و جابه جایی لطمه می‌زند. امیدوارم اتفاق خوبی بیفتد.

تو تازه پا به ۳۵ سالگی گذاشته‌ای، به نظرت اتفاقات خوب رقم می‌خورد؟
در ۳۵ سالگی‌ام باید اتفاقات خوب بیفتد. چراکه خیلی از قهرمانان دنیا مدال المپیک را در این سن گرفته‌اند و من هم امیدوارم در توکیو دوباره مدال المپیک بگیرم و این بار طلا. فکر می‌کنم بعداز سختی‌هایی که تحمل کردم این مدال لذت و شیرینی بیشتری از مدال نقره‌ام در ۲۸ سالگی‌ام داشته باشد. چراکه حالا بیشتر متوجه می‌شوم، به ویژه اگر طلا باشد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی