۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

در بازی‌های دیروز نتایج به سود مس رفسنجان شد چرا که گل ریحان، خوشه طلایی ساوه و فجرسپاسی شیراز باختند و نود ارومیه و مس کرمان به تساوی رسیدند.

خبرورزشی/ سیدحامد اردهالی؛ هفته بیست و یکم لیگ دسته اول با برگزاری ۸ دیدار پیگیری شد و وضعیت یک بازی نیز در هاله‌ای از ابهام است. در بازی‌های دیروز نتایج به سود مس رفسنجان شد چرا که گل ریحان، خوشه طلایی ساوه و فجرسپاسی شیراز باختند و نود ارومیه و مس کرمان به تساوی رسیدند.
مس فاصله گرفت
مس که در بازی رفت مقابل نیروی زمینی ۳ بر صفر به پیروزی رسیده بود، در بازی برگشت هم ۳ گل به این تیم زد، با این تفاوت که به زحمت موفق به کسب پیروزی شد. شاگردان ربیعی که هفته قبل شکستی غیرمنتظره مقابل قشقایی شیراز در رفسنجان داشتند، برای جبران آن شکست به آب و آتش زدند و در نهایت با گلی که در دقیقه پایانی به ثمر رساندند، طعم یک پیروزی شیرین در پایتخت را چشیدند تا از بقیه مدعیان فاصله بگیرند.
اولین شکست گل ریحان.
اما غافلگیری بزرگ برای گل ریحان رقم خورد که تصور نمی‌کرد از قشقایی شکست بخورد. تیم بدون باخت محمد نصرتی پس از ۲۰ هفته در ایستگاه بیست و یکم طعم تلخ شکست را چشید. آن‌ها فکر نمی‌کردند قشقایی بعد از شکست مس صدرنشین در رفسنجان، یقه آن‌ها را هم بگیرد، اما گل ریحان بدموقع باخت تا اختلافش با صدرنشین به عدد ۴ برسد. گل ریحان در بازی رفت قشقایی را با یک گل شکست داده بود.
نود در حسرت برد
نود ارومیه که در نیم‌فصل دوم پرفراز و نشیب بود، می‌توانست با شکست رایکای فانوس‌به‌دست به رده دوم جدول صعود کند، اما شاگردان وحید بیاتلو فرصت‌سوزی کرده و در حسرت برد ماندند. رایکا که با نظرمحمدی روند بهتری پیدا کرده، نتوانست شکست یک بر صفر دور رفت مقابل این تیم را جبران کند و به تساوی خانگی بسنده کرد.
فجر از جمع مدعیان دور شد
روند دور از انتظار فجری‌ها در نیم‌فصل دوم و کسب تنها یک امتیاز از ۴ بازی تیم داود مهابادی را از کورس عقب انداخته است. زردپوشان شیرازی این هفته هم شکست را تجربه کرده و این بار مغلوب قوی سپید انزلی شدند. ملوان که از روز‌های بد نیم‌فصل اول فاصله گرفته، برد شیرین و ارزشمندی کسب کرد، با این حال هنوز در لب مرز نزدیکی به فانوس‌به‌دستان است و کار دشواری در ادامه مسیر لیگ یک دارد. فجری‌ها در بازی رفت ۴ گل به ملوان زده بودند.
باخت بدموقع فکری
محمود فکری که سه بازی پیاپی نیم‌فصل دوم روی نیمکت خوشه طلایی را با پیروزی پشت سر گذاشته و این تیم را در حد یک مدعی مطرح کرده بود، در بازی مقابل تیم سابقش بی‌گدار به آب زد و شکست بدموقعی خورد؛ هم از این حیث که با ناکامی اکثر مربیان فرصت نزدیک شدن به صدر را از دست داد، هم نوار پیروزی‌های خوشه طلایی با فکری پاره شد و هم اینکه او بازی حیثیتی را به تیم سابقش باخت. در عوض آلومینیوم نشان داد در انتخاب خطیبی اشتباه نکرده و می‌تواند با این مربی سیمای یک مدعی را به خود بگیرد. بازی رفت دو تیم برنده نداشت و حالا خوشه طلایی باز هم در شکست آلومینیوم ناکام بود.
بهترین برد هفته
آرمان‌گهر سیرجان رقم‌زننده بهترین و قاطع‌ترین پیروزی هفته بود. شاگردان قاسم شهبا که برای رسیدن به موقعیت بهتر در جدول و دور شدن از فانوس به‌دستان باید برنده این بازی می‌شدند، برد قاطعی را مقابل داماش کسب کردند تا شکست دور رفت را جبران کنند. داماش هنوز با مازیار ربیعی‌فر انتظارات را برآورده نکرده و البته نباید از مشکلات مالی این تیم هم گذشت.
۳۰ دقیقه توفانی
بازی سرخپوشان پاکدشت با مس کرمان تا دقیقه ۶۰ آرام و بدون گل پیگیری می‌شد، اما ۳۰ دقیقه پایانی این بازی توفانی و پرگل شد. ابتدا مسی‌ها موفق به باز کردن دروازه میزبان شدند، اما شاگردان رضا عنایتی در دو دقیقه دو گل زدند تا به پیروزی امیدوار شوند، اما مسی‌ها در دقیقه ۹۰ کار را به تساوی کشاندند تا این بازی جذاب برنده نداشته باشد. بازی رفت دو تیم در کرمان هم پرگل بود و سرخپوشان ۴ بر ۲ مس را شکست داده بود.
نیمه مربیان برای سهراب
استقلال خوزستان و سپیدرود پس از اینکه نیمه اول را بدون گل به پایان رساندند، در نیمه دوم با هدف رسیدن به گل به میدان رفتند، اما نیمه مربیان به کام سهراب بختیاری‌زاده و شاگردانش بود و آن‌ها تیم نادر دست‌نشان را با شکست بدرقه کردند. آبی‌های اهواز با دو گلی که زدند، فاصله خود با منطقه خطر را به عدد ۴ رساندند تا با حاشیه امنیت بیشتر در ادامه لیگ بازی کنند.
ابهام در وضعیت یک بازی
بازی شهرداری تبریز با بادران تهران هم به دلیل نامساعد بودن شرایط ورزشگاه تبریز لغو شد. نکته عجیب اینکه در ۷۲ ساعت قبل از شروع بازی بارش برف و باران در تبریز قطع شده و میزبان از سه روز قبل از بازی این فرصت را داشت تا زمین را آماده بازی کند، اما از ساعت ۱۱ روز بازی اقدام به این کار کرد که شرایط برای برگزاری بازی مهیا نشد تا بادرانی‌ها یک‌شنبه شب به تهران بازگردند و منتظر سرنوشت این بازی باشند.
تیم برتر هفته: ملوان انزلی
ملوانی‌ها تیم فجرسپاسی را شکست دادند. فجری‌ها با وجود عملکرد ضعیف در نیم‌فصل دوم، همچنان در کورس صعود هستند و به سه امتیاز این بازی چشم داشتند، اما ملوان با انگیزه و برنامه توانست یک برد شیرین را کسب کند.
مربی برتر هفته: رشید طهماسبی (قشقایی شیراز)
دستیار مهدی فروردین در قشقایی پس از جدایی این مربی هدایت شیرازی‌ها را برعهده گرفت، اما در دو هفته اخیر دو برد عجیب و شیرین را مقابل تیم‌های اول و دوم جدول کسب کرده تا شایسته انتخاب به عنوان مربی برتر هفته باشد.
بازیکن برتر هفته: اسماعیل کیانی (آرمان‌گهر سیرجان)
بازیکن تیم آرمان‌گهر سیرجان با دو گلی که برای تیمش به ثمر رساند، در ثبت پرگل‌ترین و قاطع‌ترین پیروزی این هفته لیگ دسته اول نقش مهمی ایفا کرد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی