۰
یکشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۱
۰ |
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

اسطوره باشگاه میلان در آستانه دربی دلامادونینا گفت: در حال حاضر از اینکه دربی را از دور ببینم خوشحال‌ترم.

به گزارش خبرورزشی، ریکاردو کاکا، اسطوره باشگاه میلان، در آستانه دربی دلامادونینا به سوالات خاصی در خصوص شرایط باشگاه محبوبش جواب داد. مصاحبه کامل کاکا را می‌خوانید.

در اولین شهرآورد دلامادونینا که بازی کردی گل زدی. در حالی که کسی تو را نمی‌شناخت.
بله، گتوسو سانتر کرد و من با سر توپ را گل کردم. یکی از معدود دفعاتی که با سر گل زدم.

می‌دانیم که الان در حال کلاس رفتن و گذراندن دوره‌های ویژه یوفا که در رابطه با مدیریت دوران پس از فوتبال بازیکنان بزرگ است، هستی.
بله، این رشته دید وسیع‌تری از صنعت فوتبال و به طور کلی صنعت ورزش به من داده است. در این دوره با ستاره‌هایی مثل دروپبا، آرشاوین، مالودا، بازارتی و جولیو سزار هم‌کلاس هستم. کلاس خوبی است.

زمان شما، برزیلی‌های زیادی در میلان بودند. الان فقط پاکتا در تیم فعلی است و خیلی‌ها می‌گویند او بابت اینکه ستاره‌های برزیلی قبلی درخشش زیادی داشتند، تحت فشار است.
آن موقع هفت برزیلی در تیم داشتیم و البته خیلی‌های دیگر که به من کمک می‌کردند. گالیانی و برایدا مدیران تیم و برلوسکنی که به من این فرصت را دادند که بهترین روز‌های دوران فوتبالم را در میلان رقم بزنم. کاستاکورتا هم خیلی به من کمک کرد که زبان ایتالیایی را بهتر یاد بگیرم. بوریلو همسن خودم بود و بنابراین خیلی حرف مشترک با هم داشتیم. همه به نوعی کمکم کردند.

برگردیم سر موضوع پاکتا. در مورد او بحث زیاد است. به نظرت به چه چیزی نیاز دارد؟
باید اعتمادبه‌نفس پیدا کند. سال گذشته خوب کار کرد، اما سال دوم سخت‌تر است و من این را از روی تجربه خودم می‌گویم. وقتی شناخت از تو بیشتر می‌شود، کار سخت‌تر می‌شود. او باید کیفیت خودش را بشناسد و بداند که می‌تواند یک بازیکن هم در یک تیم قدرتمند باشد.

می‌گویند او زیادی برزیلی است.
ببینید اگر کسی بازیکنی برزیلی می‌خرد باید بداند که او چطور بازیکنی است. پاکتا هم باید خودش را با فوتبال ایتالیا تطبیق دهد، اما نباید هویت فوتبالی خودش را هم از دست بدهد. او باید خلاق باقی بماند، چون این ماهیت فوتبال ما است، اما باید از نظر قدرت بدنی هم خوب باشد. اگر سعی بر دریبل زدن دارد، باید مفید باشد و در خدمت تیم. حرکات انفرادی در فوتبال ایتالیا جواب نمی‌دهد.

برای بعد از فوتبالت برنامه‌ای داری؟ می‌خواهی مربیگری کنی؟
نه به‌عنوان مربی نمی‌خواهم کار کنم. دوره مربیگری را در برزیل تمام کرده‌ام حالا به‌دنبال این هستم که دانشم را بیشتر کنم. دوست دارم مدیر شوم، شاید هم در سال‌های آینده بتوانم رئیس یک باشگاه شوم. مدیر ورزشی را هم دوست دارم، اما زندگی مربیان خیلی سخت و پیچیده است. در حال حاضر به بچه‌ها و خانواده‌ام نزدیکم و این از همه چیز برایم مهمتر است. بعد از آن را کسی نمی‌داند جز خدا. شاید در پنج یا ۱۰ سال آینده ذهنیتم را عوض کنم.

چند وقت پیش صحبت از بازگشت تو به میلان به عنوان یکی از اعضای کادر فنی یا مدیریت بود، نظر خودت چیست؟
تمایلم به بازگشت به میلان خیلی زیاد است، اما الان زمان مناسبی نیست. دوست دارم با مالدینی و بوبان کار کنم و به باشگاه کمک کنم، و از همه مهمتر اینکه از آن‌ها کار یاد بگیرم، اما الان نمی‌توانم برزیل را ترک کنم. در حال حاضر از اینکه شهرآورد را از دور ببینم خوشحال‌ترم! چون در کنار خانواده‌ام هستم و اوضاع این‌طور برایم بهتر پیش می‌رود.

پیش‌بینی شهرآورد؟
توپ را به ایبرا برسانید و تمام... امیدوارم این‌طور شود.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی