۰
یکشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۸
۰ |
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

لوسیو مدافع سابق اینتر در آستانه دربی میلان گفت: من شک ندارم که برنده این دربی اینتر خواهد بود.

لوسیو: اینتر ۳ بر یک می‌برد، شک ندارم! به گزارش خبرورزشی، در آستانه شهرآورد میلان، روزنامه ایتالیایی «گاتزتا‌دلواسپورت» به‌سراغ لوسیو ستاره برزیلی سابق باشگاه اینتر رفته و با او گفتگو کرده است. لوسیو مدافع سابق اینتر در قهرمانی سه‌گانه این تیم همراه با ژوزه مورینیو یکی از بازیکنان تأثیر‌گذار بود. خلاصه‌ای از این گفت‌وگو را در ادامه می‌خوانید.

لوسیو پیشکسوت بودن چه حسی دارد؟
من بابت همه چیز‌هایی که در طول دوران فعالیتم تجربه کرده‌ام خوشحالم، حالا خودم را بیشتر در اختیار خانواده قرار می‌دهم. امسال در برزیل کنار آن‌ها هستم، اما در ذهنم این است که برای گرفتن مدارک مربیگری و حضور در فوتبال به اروپا بیایم. بازی کردن یک چیز است، مربیگری چیزی دیگر.

دوباره بازی اینتر - میلان از راه رسیده.
یک بازی خاص بین دو تیم بزرگ است. شهرآورد‌ها را به خوبی یادم است، من پنج بازی بودم و چهار بار برنده شدیم. شاید خوش‌شانس بودم. فضای مه‌آتزا واقعاً زیباست، رفتار هواداران هم فوق العاده است، احترام زیادی بین مردم بود. برای من بازی اینتر - میلان، مهمترین کلاسیکوی جهان است.

یکی از معروف‌ترین شهرآورد‌ها برد ۴ برصفر اینتر در همان سالی بود که سه‌گانه قهرمانی را به دست آوردید.
بله، واقعاً بازی دیوانه‌کننده‌ای بود. اسنایدر آمد و نتیجه را تغییر داد. مایکون و تیاگو هم گل زدند و همه ما عالی بازی کردیم. فقط نتیجه شهرآورد مهم نبود، بلکه این مهم بود که ثابت کردیم ما از همه نظر قوی‌تریم.

بعد از ۱۰ سال چه چیزی از آن تیم خوب برایت جذاب است.
من به مورینیو فکر می‌کنم. او شخصیتی قوی داشت و به خود من خیلی کمک کرد. بهترین مربی من بود. یادم است وقتی به فینال رسیدیم طرفداران چه شور و اشتیاقی داشتند. چند ساعت قبل از بازی فینال لیگ قهرمانان در مادرید، زمانی که سوت پایان بازی زده شد، و زمانی که با پسرم درون زمین جشن گرفتم، همه این لحظات را به یاد می‌آورم؛ و در نهایت هم رئیس موراتی. یک جنتلمن واقعی. انرژی او به کل تیم تزریق می‌شد.

در این فصل آنتونیو کونته ثابت کرده یک چهره تأثیرگذار در اینتر است. نظرت چیست؟
بله، بالاخره روزی رسید که اینتر برای قهرمانی با یوونتوس مبارزه کند. اینجا در برزیل گفته می‌شود که اصلاً خوب نیست که یوونتوس همیشه قهرمان ایتالیا می‌شود، اما امسال خوب است که در کشوری مثل ایتالیا با این همه تیم خوب، چنین دوئلی برای قهرمانی ادامه دارد.

یکی از نقاط قوت اینتر در زمان شما این بود که دفاع قدرتمندی داشتید، امسال هم همین‌طور است؟
در سری A، خط دفاع نقشی کلیدی دارد. من این را زمان خودم یاد گرفتم. اولین چیزی که برای برنده شدن لازم دارید، گل زدن نیست. ما در سال ۲۰۱۰ به این دلیل قهرمان شدیم که اجازه ندادیم دروازه‌مان باز شود، یادتان باشد که ما با حریفانی مثل بارسلونا و چلسی روبه‌رو شدیم.

البته اینتر بازیکنی مثل لوکاکو را هم در خط حمله دارد.
واقعاً از او خوشم می‌آید. در ایتالیا به مهاجم قوی‌ای مثل او نیاز دارید. بازیکن باید قدرت دفاعی خوبی داشته باشد که بتواند از مدافعان حریف رد شود و لوکاکو این ویژگی را دارد. او بهترین شماره ۹ برای اینتر است، ویژگی‌های فوق العاده‌ای دارد.

میلان هم زلاتان را دارد. درست است که رابطه خوبی با او نداشتی؟
او یک مهاجم قدرتمند است که خیلی‌ها می‌گویند مغرور است، اما من شناخت کافی از او ندارم که این حرف را تأیید کنم. در اینتر ما فقط یک هفته با هم بودیم. وقتی من آمدم او به بارسلونا رفت. گرفتن او در بازی کار سختی است. درگیر شدن با او سخت است، چون قدرتمند است. زمانی که با او روبه‌رو می‌شدم به توپ فکر می‌کردم نه به بدن او.

نتیجه شهرآورد امروز را چطور پیش‌بینی می‌کنی؟
اینتر ۳ بر یک می‌برد. شک ندارم!

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی