نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
۰
پنجشنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۷
۰ |
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

یک بازى بى‌عیب و اشکال، یک بازى صاحب فکر و یک بازى نزدیک به بازى مدرن! قلعه‌نویى، با همین پیروزى، براى سپاهان سنگ‌تمام گذاشت.

خبرورزشی/ اردشیر لارودی؛ سپاهان چگونه قهرمان روز اول لیگ آسیا شد؟ پرسپولیس چگونه با خود آن کرد که الدوحیل هم انتظارش را نداشت؟ و توانش را هم!
 امیر قلعه‌نویى، نشان داد که بهترین مربى در حال حاضر لیگ برتر، همچنان سکاندار تیم سپاهان است! قلعه‌نویى و تیمش، یک پارچگى حداکثرى ذهنى و یک پارچگى کم‌نظیرى در دایره حرکت تیمى بروز دادند!
شاهکار امیر در این بود که تیمش را به خوبى توجیه کرده بود که چه باید کرد و چه نباید کرد! سپاهان، یک نیمه توپ را در تمام عرض و طول زمین دواند و در نیمه دوم، ٤٥ دقیقه با حداکثر فشار بازى کرد! مردان امیر که خوب هم چیده شده بودند، از هر جا که توپ را لو مى‌دادند و از هر لحظه که توپ به العین مى‌رسید، یارکوبى و پرسینگ پرفشارى را اعمال مى‌کردند! مستقیم رو به هدف، مستقیم رو به جلو، اما نه آنکه به بهانه بازى مستقیم، به پاس‌هاى بى‌ربط رو بیاورند و نه آنکه براى دقت در پاس‌هاى کوتاه و پى در پى به اتلاف وقت دچار شوند!
سپاهان و مسعود تابش- مدیر فوتبال‌بلد تیم اول، بلکه تنها تیم «مردمدار» اصفهان- مزد مقاومتشان را در حفظ سرمربى خود گرفتند! یک بازى بى‌عیب و اشکال، یک بازى صاحب فکر و یک بازى نزدیک به بازى مدرن! قلعه‌نویى، با همین پیروزى، براى سپاهان سنگ‌تمام گذاشت!
بنایى درخور فیل
 و، اما پرسپولیس! تیم یحیى، به شکلى که همه‌فهم باشد و همگان متوجه شوند، فیلش یاد هندوستان کرد! و یحیى، باید آن کند که آن باید! یعنى نخواهد کرد؟ بشنوید و باور نکنید! پاس‌هاى پرشمار، اما بى‌هدف! پاس براى پاس! وقت تلف کردن، به سود حریف که خوب جمع شود! مثل الدوحیل، در نیمه اول و مثل ۲۷، ۲۸ دقیقه اول نیمه دوم! بازى را از حرکت انداختن! به صاحبخانه مجال تمرکز دادن! پرسپولیس با «توپدارى» اش دنبال چه بود؟ ضد حمله‌هاى الدوحیل که فرار از فضاى خالى مانده دفاع چپ و دفاع وسط چپ پرسپولیس را هدف قرار مى‌داد، چگونه باید خنثى مى‌شد؟
یک کلام، ختم کلام: ... خواسته‌ها و اهداف گل‌محمدى، درست بجا نمى‌آمد و درست پیاده نمى‌شد! هر دو گل بازى، نتیجه و محصول «مس-مس» کردن در منطقه سرعت بود! بیرانوند که گویا هنوز درگیر است با گل ژاپنى‌ها در جام ملت‌ها، گل اول بدى خورد! حالا روى گل دوم، بیشتر رد پاى دفاع سرنزن و پاسور پرسپولیس را مى‌یابیم که... دیگر اشتباه نمى‌کند! البته اگر یحیى، قائل به «بار دیگرى» باشد!
پرسپولیس در نیمه دوم، دست به کار تغییر ترکیبش شد و این مرمت زیاد طول کشید، اما وقتى اوساگونا آمد و استوکس هم اضافه شد و عالیشاه بر وزن تکنیکى و تهاجمى خط هافبک افزود، فوتبال حالا بى‌غلط پرسپولیس، روى دیگر خود را نشان داد! خوش‌بیارى‌هاى الدوحیل، بداقبالى‌هاى مردان یحیى! دست‌کم دو گل که به ثمر نرسید! الدوحیل، با همه وجودش، ١٥ دقیقه جنگید تا برد! پرسپولیس در این ١٥ دقیقه، نشان داد که چه تیمى دارد و چه ترکیبى!
پرسپولیس با استوکس، هافبک پاسورترى لازم دارد که ترابى اگر بتواند در این نقش ظاهر شود... عالیشاه مى‌تواند جناح چپ را منطقه شروع، براى آتش باریدن کند! آتش بر سر تیمى که مانژوکیچ را دارد، بن عطیه را و ادمیلسون را!
براى یحیى این باخت، کلى درس‌هاى مفید و به درد بخور داشت! در آینده خواهیم دید!
آتش بازى یا بازى با آتش
پرسپولیس، باخت، اما خودش را بجا آورد و از یک اشتباه محاسبه دور شد! بازى گرفتن از نفرات پرمایه‌تر و پرفایده‌تر! یحیى هم از یک سوراخ دو بار گزیده نمى‌شود و الا که یحیى نمى‌شد! خط حمله و خط دفاع پرسپولیس- در مرکزى‌ترین منطقه- سر و شکلى شکیل‌تر مى‌یابد!
روز یک‌شنبه ٤ اسفند، خواهیم دید که یحیى از بازى با الدوحیل، چه سود‌ها برده است! روز یک‌شنبه ٤ اسفند، سپاهان، در اصفهان و در نقش جهان، صاحبخانه است! خواهیم دید که امیر و یحیى، براى این دیدار، چند مرده حلاجند! و چقدر اهل پیکارند! پیکارى تمام‌عیار، از همه جهت! یا ترس فائق مى‌آید!
همان روز- یک‌شنبه چهار اسفند- شهرخودرو با نفت مسجدسلیمان باید برزمد و راه دیگرى ندارد! ساعت ۱۸:۳۰ روز چهارم اسفند، استقلال در آزادى، ذوب‌آهن را گیر مى‌آورد: نوعى فینال براى فرهاد مجیدى که فقط باید ببرد! فقط برد!
***
سپاهان، نسق گرفت! ... نسق پرسپولیس را گرفتند! ... استقلال و دومین اشتباه یک شکل!

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی