۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

نایب رئیس هیئت مدیره باشگاه استقلال گفت: سال ۹۲ به یکی از مربیان وقت باشگاه استقلال چکی داده می‌شود که برگشت می‌خورد و با شکایت یک خانم لوگوی باشگاه توقیف می‌شود.

به گزارش خبرورزشی، کامران منزوی نایب رئیس هیئت مدیره باشگاه استقلال  در خصوص بدون تماشاگر برگزار شدن مسابقات لیگ برتر فوتبال اظهار داشت: در این باره گلایه هایم را به صورت رسمی اعلام کردم. ظاهرا همه چیز باید دست به دست هم دهند تا شعار استقلال پاک شود. دلیل این همه اصرار برای برگزار شدن مسابقات در این شرایط را نمی‌دانم. اگر این برنامه‌ای که دارند عملی نشود، چه اتفاقی می‌افتد؟ نباید با برگزاری مسابقات سلامت بازیکنان را به خطر می‌انداختیم. با این اصرارها، یک فصل سرمایه گذاری و تلاش باشگاه‌ها را هدر می‌دهیم. تاوان غیبت هواداران در ورزشگاه و مشکلات روحی و روانی که بازیکنان با آن مواجه شدند را چه کسی می‌دهد؟ مسلما هیچ کسی تاوانش را نمی‌دهد و برای آن‌هایی که باید مهم باشد هم مهم نیست، زیرا سرنوشت استقلال برایشان اهمیتی ندارد. گلایه‌های ما هم به جایی نمی‌رسد.

تا پایان اسفند ۷، ۸ بازی سنگین داریم
او درباره شرایط استقلال گفت: خیلی در امور اجرایی باشگاه دخالتی ندارم و در این باره نمی‌توانم اظهار نظری کنم، اما از اکنون تا پایان اسفند ۷، ۸ بازی سنگین داریم. به جز شیخ دیاباته سایر بازیکنان مصدوم کم کم به تیم اضافه می‌شوند که امیدوارم او هم به زودی به تیم اضافه شود و دیگر اتفاقاتی مانند سرماخوردگی و مصدومیت گریبان گیر بازیکنان نشود. در مجموع تیم شرایط خوبی دارد.

رسید‌هایی که موسوی برای باشگاه فرستاد را ندیدم
منزوی درباره حضور یکی از اعضای هیئت مدیره باشگاه استقلال در اردو‌های استقلال و کمک‌های مالی او به باشگاه و این که در ادامه خواهان بازپرداخت مطالباتش می‌شود و فاکتور آن را هم برای باشگاه ارسال می‌کند گفت: فاکتور‌ها را ندیده ام. خلیل زاده امور اجرایی باشگاه را بررسی و اداره می‌کند و من نقشی در این مسائل ندارم.

فسخ قرارداد یک طرفه بازیکنان خارجی با باشگاه، به راحتی انجام نمی‌شود
نایب رئیس هیئت مدیره باشگاه استقلال در خصوص تاخیر در پرداخت مطالبات دیاباته و میلیچ و شایعاتی که مبنی بر پیشنهاد‌های خارجی به این بازیکنان و جدایی آن‌ها در پایان فصل به گوش می‌رسد گفت: فسخ قرارداد یک طرفه بازیکنان به این راحتی نیست و باید برخی مراحل طی شود که هنوز هیچ مرحله‌ای از آن آغاز نشده است. میلیچ هفته گذشته مطالباتش را دریافت کرد و دستمزد دیاباته هم در این هفته یا هفته آینده پرداخت می‌شود.

در ایران غریبه هستیم، AFC دیگر جای خود دارد
او درباره اعتراض مسئولان باشگاه استقلال به عملکرد داوری در دیدار با الاهلی و این که گفته می‌شود ممکن است میزبانی باشگاه‌های ایرانی در لیگ قهرمانان به دلیل شیوع ویروس کرونا لغو شود گفت: نامه بلند بالایی برای AFC فرستادیم که هنوز پاسخی به نامه ما نداده است و وقتی هم که پاسخ نامه را بدهند، حق را به داور می‌دهند، زیرا از ابتدا رسم آن‌ها همین بوده است. AFC هیچ وقت هوای ما را نداشته است و حتما این بار هم همین اتفاق تکرار می‌شود. درباره کرونا هنوز نامه‌ای به ما نزدند. ما در ایران هم غریبه هستیم، کنفدراسیون فوتبال آسیا که دیگر جای خود دارد. وقتی آن‌ها بفهمند در ایران به ما توجهی نمی‌شود، دیگر هر کاری بخواهند می‌کنند.

اگر کسی بتواند با مشکلات باشگاه سر و کله بزند، باید به او اسکار ورزشی بدهند
منزوی درباره قرارداد‌های باشگاه استقلال با شفر، استراماچونی و بازیکنان خارجی که ممکن است با شکایت از استقلال برای این باشگاه دردسر ساز شوند و ۱۲۵ هزار دلاری که باشگاه پاختاکور ازبکستان از استقلال طلب کرده گفت: به هر حال این مشکلات، طبیعت فوتبال ما است. پاختاکور هم از استقلال درخواست پول کرده است و ما به عنوان اعضای هیئت مدیره، کارمان همین است که بنشینیم و راهکار‌هایی برای تامین منابع مالی پیدا کنیم تا به تدریج بدهی‌ها را پرداخت کنیم. مشکلات استقلال یکی، ۲ تا نیست و کسانی که برای ما حرف در می‌آورند، بیایند و یک ساعت جای ما بنشینند و اگر توانستند با این مشکلات سر و کله بزنند و آن‌ها را تحمل کنند، باید به آن‌ها اسکار ورزشی داد.

فرهاد باهوش است و وارد جنگ‌های روانی نمی‌شود
عضو هیئت مدیره باشگاه استقلال درباره انتقاد‌هایی که از فرهاد مجیدی می‌شود گفت: جنگ روانی بر علیه سرمربی تیم وجود دارد، اما فرهاد باهوش‌تر از این حرف‌ها است و بلد است که وارد این قضایا نشود. فرهاد امروز و دیروز به استقلال نیامده و سعی می‌کند روی کارش تمرکز دارد.

دیاباته به دلیل تعهد و اخلاقش در میان بازیکنان استقلال محبوب است
منزوی درباره مصدومیت مهاجم استقلال تا پایان سال جاری و این که گفته می‌شود برخی بازیکنان سرماخوردگی را بهانه کردند تا از این راه به باشگاه فشار بیاورند و مطالباتشان را دریافت کنند تصریح کرد: شیخ یکی از بازیکنانی است که می‌توان روی اخلاقش حساب کرد و بازیکن متعهدی است. او به خاطر تعهد و شیوه رفتاری اش، در میان بازیکنان هم محبوبیت زیادی دارد. ما کادرپزشکی خوبی داریم و امیدوارم همانطور که کسی تصور نمی‌کرد شیخ به بازی با شهرخوردو برسد، این بار هم با برگشتن دکتر نوروزی از ماموریت، روند درمانی شیخ هر چه زودتر طی شود تا او به ترکیب بازگردد و با ایفا کردن نقشش در تیم، باعث خشنودی هواداران شود.

من هم مانند موسوی و فتح‌الله‌زاده شرایط مدیرعاملی استقلال را ندارم
او درباره انتخاب مدیرعامل جدید باشگاه استقلال و حدس و گمان‌ها و شایعاتی که درباره آن مطرح می‌شود و این که گفته می‌شود علی فتح‌الله‌زاده و موسوی به دلیل اشتغال در ادارات دیگر امکان مدیرعاملی استقلال را ندارند و ممکن است خود منزوی گزینه مدیرعاملی باشگاه باشد گفت: من هم مانند موسوی و فتح‌الله‌زاده، شرایط مدیرعاملی در استقلال را ندارم و خودم را در چنین جایگاهی نمی‌بینم. دستور جلسه مجمع باشگاه مشخص است و هنگامی که در مجامع عمومی دستور جلسه اش مشخص باشد، نمی‌توان در آن تغییری ایجاد کرد، مگر با تصویب اعضا. بررسی صورت‌های مالی، گزارش مدیران اجرایی باشگاه درباره تصویب یا رد صورت‌های مالی و قرائت گزارش حسابرس قانونی باشگاه در دستور کار مجمع است.

ممکن است در مجمع درباره انتخاب مدیرعامل جدید تصمیم گیری شود
او افزود: در ۲ مجمع حضور داشتم و سلطانی فر پس از مجمع جلسه‌ای برگزار می‌کند و اعضای هیئت مدیره هم همراه با مسئولان وزارت ورزش و جوانان در این جلسه شرکت می‌کنند. امکان دارد در مجمع درباره انتخاب مدیرعامل جدید تصمیم گیری شود، اما ابتدا باید هیئت مدیره تشکیل شود و زمانی که اعضای هیئت مدیره به حد نصاب رسیدند، این موضوع بررسی می‌شود.

موسوی و فتح‌الله‌زاده گفته اند تمایلی برای مدیرعاملی در استقلال ندارند
نایب رئیس هیئت مدیره باشگاه استقلال درباره تمایل گزینه‌های مدیرعاملی باشگاه برای تصدی این پُست گفت: تا جایی که من اطلاع دارم و در صحبت‌هایی که مطرح شده، متوجه شدم که فتح‌الله‌زاده و موسوی تمایلی برای مدیرعامل شدن ندارند و برای جلسه روز گذشته که در وزارت ورزش بودم، صحبتی درباره گزینه‌های مدیرعاملی نشد. در حال حاضر چرخ باشگاه به صورت موقت می‌چرخد، اما با این رویه نمی‌توان ادامه داد. خلیل زاده خیلی برای حل مشکلات باشگاه تلاش می‌کند، اما بالاخره یک نفر باید باشد که به صورت تمام وقت برای باشگاه کار کند. در حال نزدیک شدن به پایان سال هستیم و پس از پایان فصل، آغاز فصل نقل و انتقالات را در پیش داریم و باید قرارداد بازیکنان تمدید شود و تیم تقویت شود. این کار‌ها باید با هماهنگی بیشتری صورت بگیرد؛ بنابراین من اعتقاد دارم که انتخاب مدیرعامل برای باشگاه ضروری است.

شخصی به نام شریفی را نمی‌شناسم و سعادت آشنایی با او را ندارم
منزوی درباره عضویت مهدی شریفی در هیئت مدیره استقلال گفت: این شخص عضو هیئت مدیره باشگاه نیست و ما تاکنون او را در جمع خودمان ندیدم و من هم چنین شخصی را نمی‌شناسم. با وزارت ورزش و ناظمی هم درباره این موضوع صحبت کردم، زیرا بالاخره ما عضو هیئت مدیره هستیم و اگر قرار باشد کسی به هیئت اضافه شود، ما باید در جریان باشیم. باز هم تاکید می‌کنم چنین شخصی را نمی‌شناسم و سعادت آشنایی با او را ندارم.

نامه‌ای درباره عضویت شریفی در هیئت مدیره به دست ما نرسید و او عضو هیئت مدیره نیست
نایب رئیس هیئت مدیره باشگاه استقلال درباره صحبت‌های ناظمی مبنی بر این که گفته بود شریفی برای عضویت در هیئت مدیره باشگاه استقلال در نظر گرفته شده بود، اما از آن جایی که نامش به عنوان مفسد اقتصادی بر سر زبان‌ها افتاده حکمی برای او صادر نشده است گفت: من در مقام قضاوت نیستم. هر فردی می‌تواند متهم باشد تا لحظه‌ای که برائتش ثابت شود. من ایشان را نمی‌شناسم و نامه‌ای هم درباره او به هیئت مدیره نیامده است، زیرا چنین نامه‌ای باید برای خلیل زاده یا من به عنوان نایب رئیس هیئت مدیره ارسال می‌شد، اما هیچ کدام از ما چنین نامه‌ای دریافت نکردیم؛ بنابراین ما نمی‌توانیم درباره این موضوع به صورت رسمی اظهار نظر کنیم. شاید مذاکراتی اتفاق افتاده باشد، اما معرفی رسمی به هیئت مدیره صورت نگرفت.

امیدوارم مدیرعامل جدید زودتر انتخاب شود تا حواشی دست از سر استقلال بردارد
منزوی درباره شانس فتح‌الله‌زاده برای مدیرعاملی در استقلال گفت: استقلال باشگاه بزرگی است و بنا به برخی مسائل صدور حکم برای مناصب آن به راحتی انجام نمی‌شود. انشالله با تلاش‌هایی که خلیل زاده می‌کند، این موضوع ظرف روز‌های آینده به سرانجام برسد و این حاشیه بزرگ از باشگاه برود.

وقتی برای ثبت شرکت‌ها رفتیم، متوجه شدیم لوگوی باشگاه به دلیل صدور چک بلامحل باطل شده است
او در خصوص توقیف لوگوی باشگاه استقلال گفت: چنین مسائلی زیاد است و اگر من مدارکم را نشان دهم، بیش از ۲۰ مورد از چنین مواردی به دلیل ادا نشدن دیون باشگاه در سنوات گذشته وجود دارد که باشگاه نتوانسته تعهدات مالی اش را عملی کند و برخی اتفاقات مانند توقیف لوگو و پرونده پروپیچ رخ می‌دهد. در سال ۹۲ به یکی از مربیان وقت استقلال چکی داده می‌شود که بلا محل بوده و برگشت می‌خورد تا این که رای دادگاه صادر می‌شود و باشگاه وارد مذاکره می‌شود. برای خصوصی سازی باشگاه به منظور ثبت شرکت‌ها رفتیم و در آن جا متوجه شدیم که لوگوی باشگاه را یک خانم توقیف کرده است.

فتحی و ذی‌حساب باشگاه می‌گویند بدهی شخصی که لوگو را توقیف کرد، پرداخت شده بود
نایب رئیس هیئت مدیره باشگاه استقلال در ادامه عنوان کرد‌: روز چهارشنبه مباشری با من تماس گرفت و اعلام کرد شنبه مزایده لوگو باشگاه برگزار می‌شود. از او خواستم مدارک را برایم بفرستد و طی تصمیمی که گرفتیم قرار شد مبلغ را به حساب اداره ثبت واریز و شکایت کنیم، زیرا مدارکی که فتحی و ذی حساب ارائه می‌کنند، نشان می‌دهد که ما بدهی شخصی که لوگو را توقیف کرده بود، پرداختیم و دیگر دینی بر گردن باشگاه نیست. اکنون باید ببینیم تشخیص دادگاه درباره این موضوع چیست.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی