۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

باخت لیورپول مقابل واتفورد به معنای پایان تلاش آن‌ها برای رسیدن به رکورد یک فصل شکست‌ناپذیری و کسب جام طلایی بود.

به گزارش خبرورزشی، چه کسی انتظار این را داشت؟ ۲۸ برای لیورپول عدد بدیمنی بود، چراکه به این هفته که رسیدیم سرخ‌ها سرانجام در لیگ برتر انگلیس شکست خوردند. هنوز هم اختلاف ۲۲ امتیازی پابرجاست و هنوز هم ۴ برد دیگر برای قهرمانی و شکستن طلسم ۳۰ ساله می‌خواهند، اما شکست مقابل واتفورد باعث شد با رکورد‌های متعدد و متفاوتی که می‌توانستند بزنند، خداحافظی کنند و تنها به فکر بالا بردن جام قهرمانی باشند.

پایان شکست‌ناپذیری و برد‌های متوالی
با مهم‌ترین رکوردی که از دست رفته شروع می‌کنیم. باخت لیورپول مقابل واتفورد به معنای پایان تلاش آن‌ها برای رسیدن به رکورد یک فصل شکست‌ناپذیری بود. این نخستین مرتبه از ژانویه ۲۰۱۹ به بعد دیدار مقابل منچسترسیتی بود که لیورپول در لیگ برتر طعم شکست را می‌چشید. ۴۴ بازی را بدون باخت پشت‌سر گذاشته بودند. از طرفی رکورد برد‌های متوالی‌شان هم در ۱۸ بازی متوقف شد. در این رکورد با منچسترسیتی شریک بودند.

کلین‌شیت
واتفورد اولین تیم از مارس ۲۰۱۹ بود که از لیورپول گل نخورد. اگر گل نخوری، طبیعتاً بازی را نمی‌بازی! واتفورد هم با همین ترفند قصد داشت هرطور شده از لیورپول امتیاز بگیرد که در نهایت به نتیجه‌ای فراتر از انتظار رسید و با ۳ گل هم پیروز شد. واتفورد اولین تیم بعد از اورتون است که مانع گلزنی سرخ‌ها می‌شود. این رکورد برای لیورپول ۳۶ بازی متوالی بود.

دور از لانه زنبور
لیورپولی‌ها نمی‌توانستند به لانه زنبور سرخ‌ها برسند. نکته کلیدی در شبی که واتفورد موفق شد مقابل لیورپول کلین‌شیت کند، این بود که نمی‌گذاشت لیورپول موقعیت خلق کند و به دروازه‌شان ضربه بزند. لیورپول مجموعاً ۷ ضربه به سمت دروازه واتفورد زد که تنها ۲ ضربه در چهارچوب بود. لیورپول هر نیمه فقط یک ضربه در چهارچوب زد. ژانویه ۲۰۱۷ آخرین مرتبه‌ای بود که تیم کلوپ چنین آمار ضعیفی ثبت کرد.

خدانگهدار رکورد‌های عزیز، خدانگهدار جام طلایی!

نشتی دفاع لیورپول
حتماً هواداران لیورپول متوجه اشتباهات عجیب در خط دفاعی تیم‌شان شده‌اند. آن‌ها خوش‌شانس بودند که با وجود دریافت ۲ گل از وستهم، موفق شدند به پیروزی برسند، اما اشتباهات در بازی با واتفورد هم ادامه‌دار بود و کمر تیم را شکست. این نخستین مرتبه از دسامبر ۲۰۱۶ به بعد بود که لیورپول در ۲ بازی متوالی لیگ برتری بیش از یک گل دریافت می‌کند. آن زمان به بورنموث ۴ بر ۳ باختند و سپس با وستهم به تساوی ۲-۲ رسیدند.

جبران فاصله
طبیعتاً برای هر تیمی در دنیا جبران فاصله ۲ گل خورده سخت است و برای لیورپول آماده هم این مسئله فرقی ندارد. تیم کلوپ برای نخستین مرتبه از مارس ۲۰۱۸ به بعد با ۲ گل از حریف عقب افتاد. آن بازی مقابل منچستریونایتد بود و شکست مقابل واتفورد نهمین بازی متوالی بود که لیورپول با ۲ گل عقب می‌افتد و در نهایت می‌بازد.

سنگین‌ترین شکست ویرجیل
ویرجیل فان‌دایک مثل دیگر بازیکنان لیورپول در ویکاریج‌رود شب بدی داشت. سهم او هم از این شکست از دست رفتن یک رکورد خاص بود. وقتی دسامبر ۲۰۱۷ در ترکیب ساوتهمپتون حضور داشت و به لسترسیتی ۴ بر یک باختند، فکر نمی‌کرد تا مدت‌ها خبری از چنین شکست سنگینی نباشد. این رکورد فان‌دایک هم از دست رفت. در مجموع شکست ۳ گله مقابل واتفورد، دومین باخت با این اختلاف گل بعد از مغلوب شدن با ۳ گل مقابل بارسلونا در دیدار رفت نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان فصل قبل بود.

ارتش زرد بدیمن
پیروزی واتفورد مقابل لیورپول اتفاق جدیدی نبود. در نخستین فصل حضور یورگن کلوپ در لیورپول، تیمش دسامبر ۲۰۱۵ از ارتش زرد با ۳ گل شکست خورد. آن باخت خارج‌از‌خانه مقابل واتفورد به اندازه این شکست برای لیورپول سخت و تلخ نبود.

روز خاص سار و پیرسون
آن‌هایی که خاطره‌بازی و اصطلاحاً مطالب «در چنین روزی...» را دوست دارند، قطعاً سال‌های آینده اسماعیلا سار را فراموش نخواهند کرد. مهاجم جوان سنگالی روی هر ۳ گل واتفورد نقش داشت، ۲ گل زد و دیگری را برای تروی دینی فراهم کرد. سار نخستین بازیکن پس از هری کین در اکتبر ۲۰۱۷ بود که مقابل لیورپول روی ۳ گل نقش دارد. علاوه بر درخشش سار، باید به این نکته هم اشاره کرد که نایجل پیرسون سرمربی واتفورد اولین مربی انگلیسی بعد از سم آلردایس بود که موفق به شکست لیورپول می‌شود. آلردایس با کریستال‌پالاس، آوریل ۲۰۱۷ لیورپول را مغلوب کرد.

خدانگهدار رکورد‌های عزیز، خدانگهدار جام طلایی!

بعد از ۳۵ سال
سنگین‌ترین شکست مقابل تیمی که در منطقه قرمز و خطر سقوط قرار دارد، پس از حدود ۳۵ سال. این هفته نوریچ‌سیتی ته‌جدولی با شکست لسترسیتی رده سومی شگفتی‌ساز شده بود، اما آن نتیجه به عجیبی شکست لیورپول، صدرنشین قاطع لیگ برتر از واتفورد نبود. آخرین مرتبه‌ای که صدرنشین لیگ انگلیس مقابل تیمی در منطقه سقوط چنین شکست سنگینی را پذیرفته بود، سال ۱۹۸۵ بود که منچستریونایتد از لسترسیتی با ۳ گل مغلوب شد.

توپچی‌های خوشحال
خدایا شکرت، جام طلایی فقط برای خودمان می‌ماند! حتماً خیلی از آرسنالی‌ها پس از شکست لیورپول مقابل واتفورد این جمله را در دل‌شان زمزمه کرده‌اند. توقف روند شکست‌ناپذیری لیورپول در لیگ برتر پس از ۴۴ بازی منجر به این شد که رؤیای جام طلایی برای آن‌ها از دست برود. حالا در روز‌های تلخ آرسنال و در حالی که دیگر به بالای جدول نزدیک هم نیستند، به این مسئله دل‌خوش می‌کنند که همچنان لقب «شکست‌ناپذیرها» متعلق به خودشان است. از طرفی رکورد ۵۰ بازی شکست‌ناپذیری‌شان در لیگ برتر هم به لیورپول نرسید. تیم کلوپ آنقدر قدرتمند شده بود که آرسنالی‌ها را بابت خراب شدن رکوردهای‌شان نگران می‌کرد، اما حالا عاشق واتفورد هستند!

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی