۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

احسان قاضی‌زاده هاشمی در خصوص انتخابات فدراسیون فوتبال ایران نکات مهم و جالب توجهی را به زبان آورد.

به گزارش خبرورزشی، این روزها موضوع‌ تعویق انتخابات فدراسیون فوتبال با توجه به نامه فیفا مبنی‌ بر اصلاح اساسنامه فدراسیون فوتبال تبدیل یکی از داغ‌ترین بحث‌های خبری شده است. موضوعی که حتی اظهار نظر دکتر سید احسان قاضی‌زاده هاشمی، نماینده مردم فریمان در مجلس شورای اسلامی را به همراه داشت.

قاضی‌زاده همزمانی انتخابات فدراسیون فوتبال و مجلس شورای اسلامی را ناشی از یک ذهن هوشمند می‌داند و در این خصوص می‌گوید: برنامه ریزی شده بود که ثبت نام برای انتخابات مجمع در زمانی باشد که نمایندگان مجلس مشغله زیادی دارند و درگیر انتخابات هستند. مسیری برای فرار از پاسخگویی و تحول گرایی به فوتبال ضربه زد. از دید مالی و نتیجه گرایی این اتفاق افتاد. از تیم ملی و تیم امید گرفته تا باشگاه‌ها. اگر تحول گرایی در فدراسیون رخ داده بود شاهد این همه اتفاق بد نبودیم اما عزیزان مقاومت کردند و الان هم مقاومت می‌کنند. مقاومتی که بی نتیجه است. شاید فکر کنند که نتیجه دارد و مورد حمایت قرار خواهند گرفت اما به نظر من بدون نتیجه است.

وی که یکی‌ از افراد موثر در اجرای قانون منع به کارگیری بازنشستگان به شمار می‌رود و پیش از این نیز اظهارات مهمی در خصوص فدراسیون فوتبال و‌ ورزش کشور به زبان آورده بود، در خصوص اصلاح اساسنامه فدراسیون فوتبال گفت: جناب آقای کفاشیان کمیته‌ای برای تدوین اساسنامه جدید فدراسیون مطابق اساسنامه 2016 فیفا تشکیل داد. این کمیته مشغول به کار بود اما وقتی آقای تاج آمد این کمیته را تعطیل کرد چون نمی‌خواست اساسنامه تغییر پیدا کند تا افراد بازنشسته وضعیت خود را بدانند.

با توجه به فشار فیفا برای اصلاح اساسنامه و نیاز آن به تصویب در هیئت دولت، نماینده مجلس اظهارات جالب توجهی داشت و گفت: اساسنامه باید بومی سازی شود. مگر اساسنامه کمیته ملی المپیک را در مجلس به تصویب نمی‌رسانیم؟ اساسنامه فدراسیون فوتبال هیچ وقت در هیات وزیران به تصویب قطعی نرسیده بود و به صورت مصوبه دولت انتشار پیدا نکرد. اگر مصوبه دولت بود باید به کمیته تطبیق آیین نامه‌های دولت با قوانین داخلی در مجلس مورد رسیدگی قرار می‌گرفت. اساسنامه فدراسیون فوتبال باید به مجلس بیاید تا بازیچه دست افراد خاص نشود.

وی در ادامه حساسیت فیفا به اصلاح اساسنامه نامه را ناشی از کددهی نهاد‌های داخلی می‌داند و می‌گوید: ابهاماتی که به وجود آمده ابهامات الزاما قانونی نیست. ابهامات مدیریتی برای ماندن در فدراسیون است. اما سوال که این نامه‌نگاری‌ها چرا الان باید اتفاق بیافتد؟ قطعا کدگذاری هایی از داخل به خارج شده است. نباید انتخابات مهندسی شده داشته باشیم. مدعی هستیم مداخله‌ای که صورت می‌گیرد توسط دوستانی است که دنبال مهندسی انتخابات هستند. افراد بازنشسته که ثبت نام کرده اند قطعا کاری خلاف قانون داخلی انجام داده‌اند. در فیفا هم احترام به قوانین داخلی اشاره شده که با مداخله متفاوت است.

قاضی‌زاده هاشمی در انتها نکته مهمی به زبان آورد و گفت: اگرانتخابات به تعویق بیافتد قطعا پافشاری می‌کنیم که سرپرست و افراد جدید به فدراسیون فوتبال بروند. این موضوع را از مجلس پیگیری می‌کنم و قطعا بدانید که با نهادهای نظارتی و وزیر ورزش جلسه برگزار می‌کنیم و فشار می‌گذاریم که این اتفاق رخ دهد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی