نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

بعضی از بازیکنات علیرغم جدایی، اما رابطه خوب خود را با هواداران تیم قبلی حفظ کردند و همواره مورد احترام واقع شدند.

خبرورزشی/ علیرضا روش؛ کریس رونالدو یک‌شنبه شب مهمان ال‌کلاسیکو بود و نبرد رئال مادرید و بارسلونا را در جایگاه ویژه ورزشگاه سانتیاگو برنابئو تماشا کرد. کریس زمانی خودش ستاره رئال در ال‌کلاسیکو بود، اما این‌بار لغو بازی یوونتوس باعث شد مسیرش را کج کند و در مادرید رؤیت شود. نکته قابل توجه، اما برخورد گرم هواداران رئال با رونالدو و متعاقب آن خوشحالی شماره هفت پرتغالی در لحظه گلزنی و پیروزی کهکشانی‌ها بود. معمولاً کم پیش می‌آید که بازیکنان بعد از جدایی از تیم محبوب‌شان از طرف هواداران تیم سابق خود مورد ستایش قرار بگیرند. با این حال وقتی تاریخ را ورق می‌زنیم، می‌بینیم بعضی از بازیکنات علیرغم جدایی، اما رابطه خوب خود را با هواداران تیم قبلی حفظ کردند و همواره مورد احترام واقع شدند. 

یوهان کرویف
یوهان فقید ۱۰ سال از عمر فوتبالی خود را در آژاکس گذراند و افتخارات مهمی را کسب کرد. او با آژاکس در فوتبال هلند بی‌همتا شد و ۳ جام اروپایی پیاپی را فتح کرد. اگرچه زمانی که کرویف به بارسلونا رفت، نتوانست آن دوران اعجاب‌انگیز را تکرار کند و آژاکس هم افت کرد، اما نام او در تالار مشاهیر باشگاه هلندی تا ابد زنده است و البته هوادارانی که همیشه او را دوست داشته و خواهند داشت.

آندره‌آ پیرلو
وفاداری در فوتبال اروپا سخت است و خیلی سخت می‌شود موردی را پیدا کرد که تیمش را عوض کرده و همچنان محبوب مانده است. پیرلو یکی از آن هاست که بیش از ۴۰۰ بازی برای میلان انجام داد و ۲ بار لیگ قهرمانان اروپا را به همراه روسونری فتح کرد. با این حال چرخش به سمت یوونتوس و درخشش در این تیم باعث نشد رابطه اش با هواداران میلان به‌هم بخورد. هنوز هم وقتی میلانی‌ها از بازیکنان یک دهه اخیر خود اسم می‌برند، نام پیرلو اعجاب‌انگیز به میان می‌آید.

ادوین فان‌درسار
درست سرنوشتی مشابه یوهان کرویف دارد. گلر خوش قد و بالای هلندی کنار سیدورف، داویدز، برادران دی‌بوئر و پاتریک کلایورت نسل طلایی آژاکس را ترتیب داد. او با آژاکس فاتح جام یوفا و جام باشگاه‌های اروپا شد که البته باید ۳ جام‌حذفی و ۴ لیگ هم به آن اضافه کرد. با همه این افتخارات او سر از یوونتوس درآورد که دوران موفقی نداشت. بعد‌ها به فولام و منچستریونایتد رفت، اما برای هواداران آژاکس هنوز همان ادوین جوان پرآوازه است.

زین‌الدین زیدان
این یکی همین حالا سرمربی تیمی است که به خاطرش دل از یوونتوس کند. زیدان بیش از ۲۰۰ بازی برای یووه انجام داد و دو بار فاتح لیگ شد. او در تورین توپ طلا را به دست آورد و ناگهان با عنوان گرانقیمت‌ترین بازیکن وقت کنار فلورنتینو پرس عکس یادگاری انداخت. زیدان هم در لباس رئال به عنوان بازیکن درخشید و هم به عنوان مربی این تیم را به قله اروپا رساند. با این وجود همچنان مورد توجه هواداران یوونتوس است و تیفوسی‌های یووه از زیزو به نیکی یاد می‌کنند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی