نظرسنجی

بهترین مربی دور برگشت رقابت‌های لیگ برتر؟
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

امشب منچستریونایتد و منچسترسیتی با دو انگیزه متفاوت در اولدترافورد به مصاف هم خواهند رفت.

 حساس‌ترین نبرد هفته بیست‌ونهم لیگ برتر امشب در ورزشگاه اولدترافورد برگزار خواهد شد. از ساعت 20، منچستریونایتد و منچسترسیتی به مصاف هم خواهند رفت. گواردیولا نمی‌خواهد تیمش دربی دیگری را ببازد و سولشائر به حضور در لیگ قهرمانان فصل آینده می‌اندیشد.

منچستریونایتد؛ گام محکم
حال منچستریونایتد بد نیست. منچسترسیتی که محروم شد امیدشان برای بازگشت به لیگ قهرمانان اروپا هم افزایش پیدا کرد. 4 بازی است که نباخته‌اند و با تیم چهارم جدول هم فقط 3 امتیاز فاصله دارند. سولشائر انگیزه بالایی برای پیروزی در دربی و دبل کردن مقابل سیتیزن‌ها دارد. در این صورت خودش هم جایگاهش را مستحکم خواهد کرد. در واقع منچستری‌ها هرچه فکر کردند دیدند مسیری که با سولشائر رفته شاید بتوانند به جاهای خوبی برسند، در حالی که استخدام یک مربی دیگر شروع یک مسیر پردردسر دیگر خواهد بود. شیاطین‌سرخ اگر این بازی را ببرند گامی محکم در مسیر رسیدن به اهداف‌شان در پایان فصل خواهند برداشت.

منچسترسیتی؛ دلخوشی هواداران
بعد از نخستین فصل حضور گواردیولا در منچسترسیتی، تیم او دیگر هیچ فصلی را بدون جام تمام نکرده. او حتی پیش از آن هم همراه بارسلونا و بایرن‌مونیخ عادت نداشت فصلی را بدون جام به پایان برساند. سنت دیرینه پپ حفظ شد و چندی پیش جام‌اتحادیه را تیمش برد. حالا به جز لیگ برتر، تیمش در تمامی تورنمنت‌های پیش‌رو مدعی قهرمانی است. اما دربی منچستر اهمیت زیادی دارد، حتی اگر تیمش در رده دوم جایگاهی تثبیت شده داشته باشد. گواردیولا اگر دبل شود، در کارنامه پربارش یک رکورد منفی به جای خواهد ماند. با عملکردی که سیتی در هفته‌های اخیر داشته و با رکوردی که در اولدترافورد داشته‌اند، نباختن در زمین همشهری دور از دسترس نیست.

آخرین جدال
دیدار برگشت نیمه‌نهایی جام‌اتحادیه را منچستریونایتد یک بر صفر با گل ماتیچ از منچسترسیتی برد، اما حریف با برد 3 بر 2 در مجموع به فینال رسید و در نهایت قهرمان شد. دیدار رفت لیگ برتر هم با پیروزی 2 بر یک منچستریونایتد خاتمه پیدا کرد.

آمار بازی
181) دربی منچستر 181 مرتبه در تاریخ برگزار شده که نخستین آن‌ها به سال 1894 برمی‌گردد. 75 برد برای منچستریونایتد و 54 برد برای منچسترسیتی به ثبت رسیده و 52 مرتبه هم این بازی برنده نداشته است.
45) در 45 نبرد لیگ برتری بین منچستریونایتد و منچسترسیتی، شیاطین‌سرخ 22 برد و سیتیزن‌ها 15 برد داشته‌اند، 8 بازی هم مساوی شده است.
10) در صورتی که شیاطین‌سرخ پیروز دربی باشند، پس از 10 سال مقابل سیتی دبل خواهند کرد. آخرین مرتبه این کار را فصل 2010-2009 انجام دادند.
3) منچستریونایتد پیش از این در فصول 1957-1956، 1996-1995 و 2010-2009 موفق شده 3 مرتبه در تمامی دیدارهای فصل منچسترسیتی را شکست دهد. اگر در اولدترافورد پیروز شوند این رکورد را تکرار خواهند کرد.
6) در 8 دربی آخرِ منچستر در اولدترافورد، منچسترسیتی 6 بازی را برده و فقط یک مرتبه شکست خورده است.
4) سیتی 3 دربی اخیر در اولدترافورد را برده و اگر چهارمی را هم ببرد اولین تیم در تاریخ خواهد بود که 4 مرتبه متوالی در تئاتر رؤیاها پیروز می‌شود.
3) در 3 بازی از 4 بازی اخیر، منچستریونایتد کلین‌شیت کرده است. از فوریه 2018 در 3 بازی متوالی کلین‌شیت نکرده‌اند.
10) منچسترسیتی در 10 بازی لیگ برتری در ماه مارس تحت هدایت گواردیولا شکست نخورده است. 7 بازی آخرش را هم در این ماه برده.
7) از ابتدای فصل گذشته لیگ برتر انگلیس، هیچ بازیکنی به اندازه داوید دخئا اشتباه منجر به گل نداشته. سنگربان یونایتد 7 گل تقدیم رقبا کرده است.
9) سرخیو آگوئرو 9 مرتبه در دربی منچستر گل زده. فقط وین رونی، جو هِیس و فرانسیس لی با 11، 10 و 10 گل زده بالاتر از او قرار دارند. آگوئرو 4 مرتبه در اولدترافورد گلزنی کرده که تنها استیون جرارد با 5 گل زده آماری بهتر از او دارد.

مصدومان و محرومان
پل پوگبا، مارکوس رشفورد، لی گرانت و تیموتی فوسو منسا مصدومان منچستریونایتد هستند. لروی سانه و آیمریک لاپورت هم غایبان منچسترسیتی خواهند بود.

ترکیب احتمالی دو تیم
منچستریونایتد: دخئا، لیندلوف، مگوایر، شاو، وان‌بیساکا، ویلیامز، فرِد، ماتیچ، فرناندس، جیمز و مارسیال
منچسترسیتی: ادرسون، واکر، اوتامندی، فرناندینیو، مندی، فودن، رودری، گوندوغان، استرلینگ، دبروینه و آگوئرو

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

بهترین مربی دور برگشت رقابت‌های لیگ برتر؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی