۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

دربی ایتالیا پس از حرف و حدیث‌های فراوان با یک هفته تأخیر و طبق تصمیم قبلی بدون‌تماشاگر برگزار خواهد شد.

یوونتوس – اینتر؛ اسکودتوی کـرونا به گزارش خبرورزشی، اینجا در ورزشگاهِ خالی جام می‌دهند؟ شاید! یوونتوس امشب از ساعت 23:15 در دیداری میزبان اینتر خواهد بود که شاید سرنوشت قهرمانی را نتیجه این بازی تعیین کند. این دیدارِ هفته بیست‌وششم سری A را مارکو گوئیدا قضاوت خواهد کرد. ویروس کرونا بلایی به سر فوتبال ایتالیا آورده که پس از یک هفته تعویق، مجبور شدند در نهایت پشت درهای بسته دربی ایتالیا را برگزار کنند.

یوونتوس؛ اتوبوس قهرمانی
مثل اینکه هر کار می‌کنند نمی‌توانند جلوی اتوبوس قهرمانیِ یوونتوس را بگیرند. هواداران از سبک بازی بانوی‌پیر راضی نیستند و به مائوریتسیو ساری انتقاد می‌شود، اما امشب نیستند تا حساس‌ترین بازی تیم‌شان در نیم‌فصل دوم را از نزدیک ببینند. احتمالاً از ترس ویروس کرونا بیرون هم نخواهند آمد تا جلوی اتوبوس تیم‌شان را در راهِ رفتن به ورزشگاه بگیرند! می‌دانند وقتی تیم‌شان در کورس قهرمانی است باید با آرامش به بازی پیش‌رو فکر کند. یووه شرایط ایده‌آلی ندارد، اما هرطور که شده به صدر جدول سری A رسیده. با این حال تیم دیگری به کورس قهرمانی اضافه شده که باید نگرانش باشند. لاتزیو هفته قبل از بانوی‌پیر جلو زد، اما بازی‌های بیشتری انجام داده و امشب شاگردان ساری فرصت دارند صدر را پس بگیرند. چند هفته دیگر یووه شانس دارد لاتزیو را هم از کورس خارج کند تا اتوبوس‌شان سریع‌تر به مقصد که نهمین جام متوالی آنجا قرار داده شده، برسد. در هر صورت این پیچیدن معادله قهرمانی تقصیر خودِ یوونتوس هم هست. وقتی مقابل ناپولی و ورونا شکست خوردند، انتظار داشتند که رقبا از فرصت استفاده کنند. در هر صورت بازی امشب می‌تواند همه‌چیز را کاملاً دستِ یووه بدهد.

اینتر؛ شکستِ ویروس
این روزها نام اینتر را که می‌شنویم یاد ورزشگاه خالی و ویروس کرونا می‌افتیم. مثل اینکه پیروزی در دربی میلان برای اینتری‌ها خوش‌یمن نبود. بعد از آن نیمه دومی که کولاک کردند و کامبک فوق‌العاده‌ای مقابل میلان زدند، به لاتزیو باختند تا باعث نزدیک‌تر شدن این تیم به کورس قهرمانی شوند. از طرفی بازی بعدی‌شان مقابل سامپدوریا هم لغو شد تا حدود 2 هفته در ایتالیا بازی نکنند و به تورین بیایند. وقتی قصد سفر به تورین را داشتند هم اعلام شد این بازی به تعویق افتاده. حالا یک بازی کمتر دارند و 6 امتیاز هم یووه بیشتر از آن‌ها کسب کرده. 3 امتیاز این بازی می‌کند به قهرمانی امیدوارشان کند. در ابتدای فصل بسیاری اعتقاد داشتند اینتر می‌تواند یووه را در مسیر قهرمانی به چالش بکشد، اما مثل اینکه حالا لاتزیو هردوی آن‌ها را به چالش کشیده. اگر این بازی مساوی شود بیشتر پایتخت‌نشینان را خوشحال خواهند کرد. اینتر می‌خواهد شکست بازی رفت را تلافی کند که البته آسان نیست. 7 سال و اندی است که در تورین مقابل یووه پیروز نشده‌اند و حالا هم این کار آسان نیست. یک امتیاز هم شاید به دردِ اینتری که این روزها ویروس کرونا بدجور گریبان برنامه‌اش را گرفته، نخورد. با این حال امتیاز گرفتن در زمین حریف بهتر از باخت و ناامید شدن از قهرمانی است.

آخرین جدال
بازی رفت، بازی آرژانتینی‌ها بود، چرا که برای هردو تیم مهاجمان آرژانتینی گل زدند. یوونتوس 2 بر یک اینتر را در میلان شکست داد. دیبالا و ایگواین برای بیانکونری و مارتینس برای نراتزوری گلزنی کردند.

آمار بازی
250) رسمی و غیررسمی، 250 مرتبه دربی ایتالیا برگزار شده که 111 مرتبه یوونتوس برنده بوده و 77 بازی را اینتر برده. 62 بازی هم مساوی شده است.
173) از زمان آغاز به کار سری A، 173 مرتبه یووه و اینتر به مصاف هم رفته‌اند. 83 بازی را بیانکونری برده و نراتزوری برنده 58 بازی بوده است.
200) تعداد دیدارهای یووه و اینتر در لیگ (با احتساب بازی‌های قبل از شروع سری A) 200 عدد است.
6) یوونتوس در 6 بازی اخیر از اینتر شکست نخورده، 4 بازی را برده و 2 بازی هم مساوی شده است.
یک) اینتر فقط یک مرتبه در 14 بازی آخرش در سری A مقابل یووه پیروز شده.
7) آخرین برد اینتر در تورین مقابل یووه به 7 سال و 4 ماه قبل برمی‌گردد، دیداری که نراتزوری 3 بر یک برد.
8) با وجود آمار عالی مقابل اینتر، یوونتوس آخرین مرتبه 8 سال پیش این حریف را دبل کرده است. آخرین دبل بانوی‌پیر به فصل 2012-2011 برمی‌گردد.
21) آمار گلزنی متوالی کریس رونالدو خراب شد، اما او با 21 گل زده شانس آقای‌گلی دارد. ایموبیله 27 گله تا پایان هفته بیست‌وپنجم صدرنشین جدول گلزنان است.
28) لوکاکو با 17 گل و مارتینس با 11 گل، مجموعاً 28 گل در سری A زده‌اند. آمار آن‌ها از خط حمله فعلی یوونتوس متشکل از رونالدوی 21 گله و دیبالای 6 گله بهتر است.
49) با وجود در اختیار داشتن مهاجمان نامدار، یوونتوس و اینتر با اختلاف در رده‌های سوم و چهارم برترین خطوط حمله قرار دارند. آتالانتای 70 گله اول است و لاتزیو 60 گله دوم است، در حالی که اینتر 49 گل زده دارد و یک گل بیشتر از یوونتوسِ 48 گل زده.
22) خبر خوب برای کونته رسیدن سمیر هاندانوویچ بود. 22 گل خورده نشان می‌دهد نراتزوری در دروازه و دفاع عملکرد خوبی داشته. در 2 بازی اخیر دانیله پادِلی سنگربان دوم اینتر 3 گل دریافت کرد.

مصدومان و محرومان
با تعویق یک هفته دربی ایتالیا مصدومان یووه بهبود پیدا کردند، به غیر از مریح دمیرال که قطعاً به این دیدار حساس نمی‌رسد. استفانو سنسیو، روبرتو گالیاردینی ویکتور موزِس هم غایبان اینتر در تورین خواهند بود.

ترکیب احتمالی دو تیم
یوونتوس: شچسنی، دانیلو، بونوچی، کیلینی، ساندرو، بنتانکور، پیانیچ، متوئیدی، کوادرادو، دیبالا و رونالدو
اینتر: هاندانوویچ، دِآمبروسیو، دی‌فرای، اشکرینیار، کاندروا، یانگ، وسینو، بروزوویچ، بارلا، لوکاکو و مارتینس

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی