۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان گفت: اگر فیفا شرایط فعلی اساسنامه فدراسیون فوتبال را نپذیرد ناچاریم با ایجاد تغییرات در آن انتخابات را به تعویق بیندازیم.

به گزارش خبرورزشی، مهدی علی‌نژاد پس از مجمع انتخاباتی دوومیدانی در جمع خبرنگاران گفت: موضوع اساسنامه و ایرادی که فیفا گرفته این بوده که در مرداد ماه سال جاری سه نفر از فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا به فدراسیون آمده اند و ایراد‌هایی به اساسنامه گرفته اند و گفته‌اند باید با تغییرات اساسنامه فیفا تطبیق داده شود. علیرغم چهاربار یادآوری به دلایل مختلف فدراسیون فوتبال این کار را انجام نداده است.

وی افزود: ما با نامه‌ای از فیفا مواجه شدیم که به این موارد اشاره کرده بود و گفته بود باید اساسنامه اصلاح و سپس انتخابات برگزار شود. فدراسیون فوتبال ایران پاسخی داد و آن‌ها مجددا تاکید کردند که همان نظر قبلی را دارند.

معاون وزیر ورزش ادامه داد: می‌گویند اساسنامه سال ۹۰ ایراداتی دارد و نمی‌توانید طبق اساسنامه سال ۹۰ عمل کنید. آن چیزی که به دولت فرستاده شده است همان اساسنامه سال ۹۰ است همان چیزی که فیفا به آن ایراد گرفته است و برگزاری انتخابات را هم نپذیرفته است. وزارت ورزش و جوانان این موضوع را که اساسنامه فدراسیونی مغایر با قوانین بین المللی باشد نمی‌پذیرد و ما هم معتقدیم که باید خودمان را با قواعد بین المللی تطبیق بدهیم.

وی افزود: معمولا این موضوع قابل گفت‌وگو است، ولی فکر می‌کنم اگر فیفا این موضوع را نپذیرد باید اساسنامه اصلاح شود و بعد از اصلاح اساسنامه انتخابات را داشته باشیم و خیلی هم طول نمی‌کشد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا انتخابات در تاریخ گفته شده برگزار نمی‌شود گفت: نمی‌توانم این را بگویم باید صبر کنیم و شاید ظرف یکی دو روز آینده تحولاتی رخ دهد و ممکن است با نامه و یا گفت‌وگویی این داستان تغییر کند، اما اگر فیفا این اساسنامه را نپذیرد عقل حکم می‌کند ما هم بپذیریم و بعد از تایید فیفا انتخابات برگزار شود.

علی نژاد در خصوص جریمه سرخابی‌ها و هزینه‌های گزاف به ورزش کشور گفت: خیلی از موضوعات توسط وزارت ورزش و جوانان و سایر نهاد‌ها انجام شده و تذکراتی هم داده شده است، اما لزوما اینکه در یک قرارداد جریمه شده ایم به معنای این نیست که تخلفی در قرارداد ایجاد شده است. طرفین تعهداتی داشته‌اند که ممکن است به خاطر شرایط تحریم و یا مشکلات مالی، ممکن است باشگاه‌ها نتوانسته باشند پول پرداخت کنند و افراد حالا درخواست پول خود را داشته‌اند.

وی بیان کرد: البته برخی هم به خاطر عدم پرداخت تعهد‌ها زودتر کشور را ترک کرده اند و پول اضافه تری باید به آن‌ها پرداخت شود. اما نکته‌ای که وجود دارد این است که ما هم دو ماه پیش نامه‌ای به باشگاه‌ها نوشتیم که از این به بعد قرارداد‌هایی که می‌خواهند ببندند حتما باید تاییدیه وزارت ورزش و جوانان را داشته باشد تا قرارداد‌ها اشکالی نداشته باشد و تبعات قانونی در آینده ایحاد نکند.

وی افزود: مراحل خصوصی‌سازی سرخابی‌ها نیز در حال پیگیری است و مجامع دو باشگاه سرخابی هم برگزار شده است و باشگاه‌ها و سازمان خصوصی هم همراهی می‌کنند و امیدواریم هرچه سریع‌تر این دو باشگاه خصوصی شوند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی