۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

مدیران باشگاه استقلال مدعی‌اند که استراماچونی از وکیلش بابت رسیدگی به کار‌های شخصی و منافع خودش استفاده کرده بنابراین استقلال مسئولیتی بابت پرداخت دستمزدش ندارد.

به گزارش خبرورزشی، پاییز امسال برای استقلال سرشار از اتفاقات عجیب و غریب بود. از اوج‌گیری و کسب پیروزی‌های خیره‌کننده گرفته تا داستان قهر اندره‌آ استراماچونی. سرمربی ایتالیایی که با ناراحتی تهران را ترک کرد و علیرغم تلاش مدیران باشگاه استقلال، وزارت ورزش و حتی وزارت امور خارجه حاضر به بازگشت نشد. استرا در آخرین روز‌های مذاکرات به استقلالی‌ها گفته بود باید بابت دستمزد معوقه، هزینه وکیل، قیمت بلیت هواپیما و غرامت استرداد آن و... مبلغ ۴۷۰ هزار یورو به او بپردازند و در عین حال تأکید داشت که این مبلغ فقط تا پایان فصل جاری است و با توجه به اینکه او فصل آینده را هم با استقلال قرارداد دارد، پیرامون آن نیز تصمیمی اتخاذ شود. البته در نهایت توافقات صورت نگرفت و مرد ایتالیایی به تهران برنگشت تا پایان همکاری طرفین اعلام شود. از همان زمان کاملاً مشخص بود که ملاقات بعدی استراماچونی و نمایندگان باشگاه استقلال در فیفا خواهد بود و کار به شکایت کشیده می‌شود. اتفاقی که ظاهراً در شرف وقوع است و خود مدیران آبی هم اذعان دارند که در نهایت طی آینده‌ای نزدیک رخ می‌دهد ولی در عین حال چندان نگران آن نیستند!
پیروز می‌شویم
در همین خصوص یکی از مدیران باشگاه استقلال با اذعان به اینکه استراماچونی تصمیم خودش را برای شکایت گرفته، به خبر ورزشی گفت‌: ما می‌دانیم که عزم خودش را برای شکایت از استقلال جزم کرده است. البته هر کس منافع خودش را در نظر می‌گیرد. استراماچونی یک مربی حرفه‌ای است و از وجود وکیل و مشاور حقوقی مجرب هم بهره می‌برد بنابراین اگر شکایت نمی‌کرد، برایمان جای سؤال داشت ولی این اصلاً به معنای آن نیست که حتماً شکایتش در فیفا برنده خواهد شد. اتفاقاً ما طی روز‌های گذشته اسناد و مدارک مهمی در این رابطه جمع‌آوری کرده‌ایم و من همین‌جا قاطعانه به شما می‌گویم اگر کار به کمیته انضباطی فدراسیون جهانی فوتبال کشیده شود، مقابل او پیروز خواهیم شد. مطمئن باشید اسناد و مدارکی که می‌گویم، واقعاً کمک حال استقلال می‌شود. از طرف دیگر، مصاحبه‌های تلویزیونی که این مربی انجام داد نیز می‌تواند به ما کمک کند. موارد دیگری نیز وجود دارد که در زمان مقرر نشان خواهیم داد.
اختلاف بر سر قرارداد فصل آینده
بنابر گفته این مدیر استقلال، باشگاه متبوعش بابت دستمزد معوقه سرمربی سابق خود چندان اصراری ندارد، اما بحث اصلی بر سر ماجرای قرارداد فصل آینده است که رقم آن کاملاً قابل ملاحظه محسوب می‌شود. استقلالی‌ها تأکید دارند که وقتی استراماچونی خودش ول کرد و رفت، دیگر دلیلی وجود ندارد که بابت روز‌هایی که نمانده از باشگاه ایرانی طلب دستمزد بکند بنابراین دفاعیه خودشان را بر پایه همین مسئله در اختیار کمیته انضباطی فیفا قرار خواهند داد.
پول هواپیما و وکیل
یکی از مواردی که استقلالی‌ها تأکید دارند بابت آن‌ها نباید هیچ پولی بپردازند، ادعای مربی ایتالیایی مبنی بر پرداخت هزینه کنسل شدن بلیت‌های هواپیما و رقمی است که او بابت مشاوره به وکیل داده است. مدیران باشگاه استقلال تأکید دارند اگر قرار بر بازگشت مرد ایتالیایی بود آن‌ها خودشان از تهران برای سرمربی و دستیارانش بلیت صادر می‌کردند، اما وقتی استرا خودش بلیت خریده و آن‌ها را کنسل کرد، دیگر هیچ مسئولیتی برگردن طرف ایرانی نمی‌افتد. از طرف دیگر، پرداخت هزینه وکیل هم از سوی مدیران باشگاه استقلال به هیچ عنوان پذیرفتنی نیست. آن‌ها مدعی‌اند که استراماچونی از این وکیل و دانش او بابت رسیدگی به کار‌های شخصی و منافع خودش استفاده کرده بنابراین استقلال مسئولیتی بابت پرداخت دستمزدش ندارد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی