نظرسنجی

نتیجه دیدار صنعت نفت - پرسپولیس؟
۰
جمعه ۱ فروردین ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۴
۰ |
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

ویروس کرونا و دیگر هیچ؟ فوتبال جهان در سال ۱۳۹۸ با اتفاقات مهمی همراه بود، مثل قهرمانی لیورپول و نزدیک شدن این تیم به شکستن طلسم صدرنشینی، اما فعلاً که کرونا همه‌چیز را تحت‌تأثیر خودش قرار داده.

رویداد‌های مهم فوتبال جهان در سال ۹۸؛ ناتمام!
خبرورزشی/ شهراد باغستانی؛ از قهرمانی‌های تکراری بارسلونا، بایرن‌مونیخ، منچسترسیتی، یوونتوس و پاری‌سن‌ژرمن تا تعویق همه لیگ‌های معتبر اروپایی به‌دلیل شیوع ویروس کرونا و البته قهرمانی لیورپول در لیگ قهرمانان و تورنمنت‌های بین‌المللی. سال ۱۳۹۸ در فوتبال جهان سالی عجیب و خاص بود. رویداد‌های مهم ورزش جهان در سال ۹۸ را هم اینجــا بخوانید.
 
فروردین
۱۰: جام اتحادیه فرانسه به تیم استراسبورگ رسید. پس از تساوی بدون‌گل مقابل گنگان، استراسبورگ ۴-یک در ضربات پنالتی برنده شد و به جام دست پیدا کرد که چهارمین جام‌شان در این تورنمنت بود.
 
اردیبهشت
۱: هت‌تریک امباپه مقابل تیم سابقش موناکو باعث شد قهرمانی پاری‌سن‌ژرمن در لیگ یک فرانسه قطعی شود. پاریسی‌ها در حالی در این بازی قهرمان شدند که دو بازی قبل از آن و یک بازی بعد از آن را باختند. در پایان فصل تیم توخل ۹۱ امتیازی شد و لیل ۷۵ امتیازی در رده دوم قرار گرفت. این قهرمانی هشتم پاریسی‌ها در لیگ فرانسه بود.
۷: بارسلونا یک-صفر و با تک گل مسی موفق شد لوانته را شکست دهد تا ۳ هفته مانده به پایان رقابت‌های لالیگا، بیست‌وششمین قهرمانی‌اش را مسجل کند. در پایان فصل بارسا با ۸۷ امتیاز در رده نخست قرار گرفت و اتلتیکو‌مادرید ۷۶ امتیازی دوم شد، در حالی که رئال‌مادرید با ۶۸ امتیاز در رده سوم جای گرفت.
مروری بر رویداد‌های مهم فوتبال جهان در سال ۱۳۹۸
۷: در فینال جام‌حذفی فرانسه، رن و پاری‌سن‌ژرمن به تساوی ۲-۲ رسیدند و در ضربات‌پنالتی رن بود که ۶-۵ پیروز و قهرمان شد که سومین جامی بود که کسب می‌کردند.
۱۱: پس از تساوی یک-یک مونتری و تیگرس دو تیم مکزیکی، مونتری با توجه به برتری یک-صفر در بازی رفت، قهرمان جام ملت‌های کونکاکاف شد. این چهارمین قهرمانی مونتری بود.
۱۷: در حالی که همه منتظر صعود بارسلونا به فینال لیگ قهرمانان بودند، لیورپول با ۲ گل از واینالدوم و ۲ گل از اوریگی، کاتالان‌ها را بدجور در آنفیلد غافلگیر کرد و با برتری ۴-صفر به فینال راه یافت. این دیدار به‌عنوان یکی از کام‌بک‌های مهم تاریخ لیگ قهرمانان برای همیشه در یاد‌ها ماند.
۲۲: منچسترسیتی با پیروزی ۴-یک مقابل برایتون برای دومین فصل متوالی قهرمان لیگ برتر انگلیس شد. لیورپول رقیب سرسخت سیتیزن‌ها بود، اما تیم گواردیولا با ۹۸ امتیاز که تنها یک امتیاز بیشتر از تیم کلوپ بود، جام را بالای سر برد.
مروری بر رویداد‌های مهم فوتبال جهان در سال ۱۳۹۸
۲۲: روبین فان‌پرسی ستاره سابق آرسنال و منچستریونایتد با پیراهن فاینورد به طور غیرمنتظره از فوتبال خداحافظی کرد. او که یکی از برترین گلزنان تاریخ لیگ برتر به شمار می‌رفت، ۷ جام در دوران بازی‌اش به دست آورد.
۲۵: لاتزیو در فینال کوپا ایتالیا پس از برتری ۲-صفر مقابل آتالانتا قهرمانی هفتم خودش در تاریخ این تورنمنت را جشن گرفت. میلینکوویچ ساویچ و کورئا گل‌های بیانکوچلستی را زدند.
۲۸: سیتیزن‌ها سومین جام انگلیسی فصل را هم با برتری قاطع ۶-صفر مقابل واتفورد کسب کردند. منچسترسیتی با گل‌های داوید سیلوا، ژسوس (۲ مرتبه)، دبروینه و استرلینگ (۲ مرتبه) پیروز و قهرمان جام‌حذفی شد. این ششمین قهرمانی سیتی در جام‌حذفی بود.
۲۸: بایرن‌مونیخ با هدایت کواچ موفق شد در هفته آخر ۵-یک تیم سابقش اینتراخت‌فرانکفورت را شکست دهد و برای هفتمین فصل متوالی قهرمان شود. بایرن ۷۸ امتیازی بالاتر از دورتموند ۷۶ امتیازی قرار گرفت.
مروری بر رویداد‌های مهم فوتبال جهان در سال ۱۳۹۸
۲۹: پس از تساوی یک-یک مقابل آتالانتا، یوونتوس جشن قهرمانی هشتم خودش در سری A را برپا کرد. بانوی پیر ۳۵ مرتبه در تاریخ لیگ ایتالیا قهرمان شده است.
مروری بر رویداد‌های مهم فوتبال جهان در سال ۱۳۹۸
۲۹: در آخرین دیدار خانگی یووه در سری A، آندره‌آ بارتزالی مدافع بانوی پیر کفش‌هایش را آویخت. او که ۸ سال پایانی دوران بازی‌اش را همراه یووه بود، علاوه بر قهرمانی در سری A، در بوندس‌لیگا همراه وولفسبورگ و در جام جهانی با تیم ملی ایتالیا هم قهرمانی را جشن گرفت.
۳۰: خداحافظی اسطوره بارسلونا در تهران. ژاوی در آخرین بازی دوران حرفه‌ای‌اش در ورزشگاه آزادی مقابل پرسپولیس بازی کرد تا با پیراهن السد کفش‌هایش را بیاویزد. مهندس بارسا ۳۲ جام در دوران بازی‌اش گرفت و کارش را به‌عنوان سرمربی در السد شروع کرد.
مروری بر رویداد‌های مهم فوتبال جهان در سال ۱۳۹۸

خرداد
۴: در فینال جام‌حذفی آلمان، بایرن‌مونیخ موفق شد لایپزیش را ۳-بر صفر شکست دهد و در جام گرفتن دبل کند. لواندوفسکی (۲ مرتبه) و کومن گل‌های بایرن را زدند. این قهرمانی نوزدهم بایرن در جام‌حذفی بود.
۴: در فینال کوپادل‌ری اسپانیا، بارسلونا مقابل والنسیا ۲-یک شکست خورد و این جام را از دست داد. گامیرو و رودریگو برای خفاش‌ها گل زدند و مسی تنها گل کاتالان‌ها را به ثمر رساند. این هشتمین قهرمانی والنسیا بود.
۸: چلسی در فینال تمام انگلیسی لیگ اروپا، آرسنال را با نتیجه ۴-یک درهم کوبید و برای دومین مرتبه قهرمان این تورنمنت شد. ژیرو، پدرو و آزار (۲ مرتبه) برای چلسی و ایووبی برای آرسنال گلزنی کردند.
مروری بر رویداد‌های مهم فوتبال جهان در سال ۱۳۹۸
۸: در فینال لیگ اروپا، پتر چک که پیش از این خداحافظی‌اش را اعلام کرده بود، دستکش‌هایش را آویخت تا وداعی تلخ با فوتبال داشته باشد.
۱۰: اسپرانس تونس برای دومین فصل متوالی قهرمان لیگ قهرمانان آفریقا شد. بازی رفت این تیم و ویداد کازابلانکا مراکش یک-یک شده بود و در حالی که بازی برگشت با یک گل به سود تونسی‌ها در جریان بود، تیم مراکشی در اعتراض به داوری باعث شد دیدار نیمه‌تمام بماند. در نهایت حکم به برتری و قهرمانی اسپرانس داده شد.
۱۱: خوسه آنتونیو ریس وینگر اسپانیایی سابق آرسنال، سویا، رئال‌مادرید و اتلتیکومادرید در سانحه رانندگی جان خودش را از دست داد. ریس در حالی چند روز پس از فینال لیگ اروپا در ۳۵ سالگی درگذشت که پرافتخارترین بازیکن این تورنمنت با ۳ قهرمانی به شمار می‌رفت. هنگام فوت، ریس عضو تیم اکسترامادورا بود.
۱۱: لیورپول که فصل قبل در فینال لیگ قهرمانان اروپا به رئال‌مادرید باخته بود، در فینال ۲۰۱۹ با ۲ گل صلاح و اوریگی از سد تاتنهام گذشت و برای ششمین مرتبه قهرمان شد. این اولین قهرمانی سرخ‌های مرسی‌ساید بعد از ۱۴ سال بود.
مروری بر رویداد‌های مهم فوتبال جهان در سال ۱۳۹۸
۱۵: لنارت یوهانسون رئیس سوئدی سابق یوفا در سن ۸۹ سالگی پس از یک دوره کوتاه بیماری در خواب درگذشت.
۱۷: چند روز بعد از قهرمانی چلسی در لیگ اروپا، باشگاه رئال‌مادرید رسماً ادن آزار ستاره این تیم را به خدمت گرفت. پرداختی کهکشانی‌ها برای ستاره بلژیکی ۱۰۰ میلیون یورو بود که در آینده این انتقال با بند‌هایی ممکن است تا ۱۴۶ میلیون یورو هم برسد.
۱۹: پرتغالی‌ها نام خودشان را به‌عنوان اولین قهرمان لیگ ملت‌های اروپا در تاریخ ثبت کردند. سلسائوی اروپا که میزبان دور نهایی رقابت‌ها هم بود، در فینال با تک گل گِدس مقابل هلند پیروز شد.
مروری بر رویداد‌های مهم فوتبال جهان در سال ۱۳۹۸
۳۱: فرناندو تورس ستاره سابق تیم ملی اسپانیا و بازیکن محبوب اتلتیکومادرید که سابقه بازی در لیورپول و چلسی را هم داشت، اعلام کرد پایان فصل با پیراهن ساگان توسو از فوتبال خداحافظی می‌کند. دو ماه بعد بازی خداحافظی او مقابل ویسل‌کوبه بود.

تیر
۱۲: باشگاه اتلتیکومادرید رسماً پدیده فوتبال پرتغال را از بنفیکا جذب کرد. ژوآئو فلیکس با ۱۲۶ میلیون یورو به اتلتیکو پیوست تا گران‌ترین بازیکن زیر ۲۰ سال تاریخ شود.

۱۳: همه فکر می‌کردند آرین روبن پس از ۱۰ سال حضور در بایرن‌مونیخ برای خداحافظی به باشگاهی دیگر برود، اما او چند هفته بعد از اینکه بایرن را ترک کرده بود رسماً اعلام کرد کفش‌هایش را آویخته. ستاره سابق تیم ملی هلند ۳۰ جام در دوران بازی کسب کرد که بیشتر آن‌ها همراه بایرن بود.
مروری بر رویداد‌های مهم فوتبال جهان در سال ۱۳۹۸
۱۶: برزیل سرانجام پس از ۱۲ سال قهرمان کوپا آمریکا شد. در فینال تورنمنتی که سلسائو میزبانی می‌کرد، موفق شدند ۳-یک پرو را شکست دهند و قهرمان شوند. اورتون، ژسوس و ریچارلیسون برای برزیل گل زدند تا قهرمانی نهم این تیم رقم بخورد. اعتراض شدید مسی به داوری و مصاحبه‌اش علیه برزیلی‌ها از حواشی مهم این تورنمنت بود.
مروری بر رویداد‌های مهم فوتبال جهان در سال ۱۳۹۸
۱۶: تیم ملی زنان آمریکا با برتری ۲-صفر مقابل هلند در دیداری که راپینو و لاوِل گلزنی کردند، برای چهارمین مرتبه قهرمان جام جهانی فوتبال زنان شد. این مسابقات در فرانسه برگزار می‌شد.
۲۱: در انتقالی جنجالی، آنتوان گریزمن مهاجم اتلتیکومادرید به بارسلونا پیوست. گریزمن در حالی بارسایی شد که باشگاه مادریدی اعتقاد داشت بدون اجازه آن‌ها زودتر از موعد مقرر مذاکره کرده است. بارسا برای این انتقال ۱۲۰ میلیون یورو مبلغ فسخ قرارداد مهاجم فرانسوی را پرداخت کرد.
مروری بر رویداد‌های مهم فوتبال جهان در سال ۱۳۹۸
۲۲: سینیشا میهایلوویچ بازیکن سابق تیم ملی صربستان و تیم‌های اینتر و لاتزیو که به‌عنوان مربی بولونیا استخدام شده بود، اعلام کرد درگیر بیماری سرطان‌خون شده است. البته او با سپری کردن دوره‌های شیمی‌درمانی بهبود پیدا کرد و دوباره تمام وقت به کارش ادامه داد.
۲۷: ماتایس دی‌لیخت مدافع جوان آژاکس که تقریباً از همه باشگاه‌های بزرگ اروپایی پیشنهاد داشت، یوونتوس را انتخاب کرد. باشگاه ایتالیایی ۷۵ میلیون یورو برای این انتقال به حساب آژاکس ریخت.

مرداد
۱۲: پاریسی‌ها انتقام شکست در فینال جام‌حذفی را در سوپرجام از رن گرفتند. امباپه و دی‌ماریا برای پاریسی‌ها و اونو برای رن گلزنی کردند و در نهایت جام به شاگردان توخل رسید.
۱۳: دیدار جام‌خیریه یا همان سوپرجام انگلیس را منچسترسیتی از لیورپول برد. استرلینگ برای سیتی و ماتیپ برای لیورپول گلزنی کردند تا بازی یک-یک شود. در ضربات پنالتی سیتی ۵-۴ برد تا قهرمانی ششم را جشن بگیرد.
۱۴: باشگاه منچستریونایتد به مهم‌ترین هدف نقل و انتقالاتی‌اش که هری مگوایر بود رسید. مدافع لسترسیتی با ۷۰ میلیون پوند به‌علاوه ۱۰ میلیون پوند پاداش راهی اولدترافورد شد تا رکورد گران‌ترین مدافع جهان که در اختیار فان‌دایک بود را بشکند.
مروری بر رویداد‌های مهم فوتبال جهان در سال ۱۳۹۸
۲۱: مثل هفته آخر بوندس‌لیگا، در سوپرجام آلمان هم بایرن‌مونیخ به فرانکفورت ۵ گل زد. هت‌تریک لواندوفسکی در کنار گل‌های کومن و تیاگو، بایرن را به جامِ هفتم رساند.
۲۱: وسلی اسنایدر که در سال‌های آخر دوران بازی‌اش حاشیه زیاد داشت، رسماً از فوتبال خداحافظی کرد. هافبک سابق تیم ملی هلند و تیم‌های رئال‌مادرید، اینتر، آژاکس و گالاتاسرای در آخرین فصل بازی‌اش برای الغرافه به میدان رفت. او ۲۰ جام در دوران بازی‌اش بالای سر برد.
۲۳: لیورپول در استانبول موفق شد چلسی را شکست دهد و قهرمان سوپرجام اروپا شود. پس از تساوی ۲-۲، سرخ‌ها در ضربات پنالتی ۵-۴ پیروز شدند. مانه (۲ مرتبه) برای لیورپول و ژیرو و جورجینیو برای چلسی گل زدند. تنها پنالتی هدر رفته را هم آلیسون از آبراهام گرفت.
مروری بر رویداد‌های مهم فوتبال جهان در سال ۱۳۹۸
۲۷: اشلی کول مدافع سابق تیم ملی انگلیس و باشگاه‌های آرسنال و چلسی، پس از دوره کوتاهی حضور در دربی‌کانتی از فوتبال خداحافظی کرد.
۲۸: فیلیپه کوتینیو هافبک بارسلونا که دوران ناموفقی داشت با انتقالی یک ساله به صورت قرضی راهی بایرن‌مونیخ شد. این قرارداد امکان دائمی شدن با ۱۲۰ میلیون یورو را دارد.

شهریور
۷: ویرجیل فان‌دایک مدافع هلندی لیورپول تبدیل به اولین مدافعی شد که جایزه بهترین بازیکن فصل اروپا را می‌برد. او که همراه با لیورپول قهرمان لیگ قهرمانان شده بود، در رقابت با مسی و رونالدو به این جایزه رسید.
مروری بر رویداد‌های مهم فوتبال جهان در سال ۱۳۹۸
۸: لوئیس انریکه اعلام کرد ژانا دختر ۹ ساله‌اش پس از مدت‌ها دست و پنجه نرم کردن با سرطان، درگذشته است. پس از اینکه درگیری انریکه بابت بیماری دخترش به پایان رسید، او به تیم ملی اسپانیا برگشت.
۱۴: دیگو مارادونا اسطوره فوتبال آرژانتین که در دوران مربیگری‌اش چندان فروغی نداشته، برای نخستین مرتبه هدایت تیمی در سوپرلیگ آرژانتین را برعهده گرفت. هدایت تیم ته‌جدولی خیمناسیا لاپلاتا به دُن‌دیگو سپرده شد.
۱۶: ساموئل اتوئو ستاره کامرونی سابق بارسلونا و اینتر که در سال‌های پایانی دوران بازی‌اش در کشور‌ها و تیم‌های مختلفی بازی کرده بود، رسماً خداحافظی‌اش از فوتبال را اعلام کرد. آخرین تیم اتوئو، القطر بود. ساموئل ۱۸ جام در رده باشگاهی و ملی کسب کرد.

مهر
۱: لیونل مسی برای نخستین مرتبه به جایزه The Best فیفا رسید. کاپیتان بارسلونا با ۴۶ امتیاز اول شد و فان‌دایک و رونالدو با ۳۸ و ۳۶ امتیاز در رده‌های بعدی قرار گرفتند. رونالدو غایب بزرگ مراسم بهترین‌های فیفا بود.
مروری بر رویداد‌های مهم فوتبال جهان در سال ۱۳۹۸
۱۶: باستین شواین‌اشتایگر هافبک سابق تیم ملی آلمان و قهرمان جام جهانی ۲۰۱۴ با پایان یافتن قراردادش با شیکاگوفایر از فوتبال خداحافظی کرد. ۲۰ جام حاصل کار شواینی در ۱۸ سال بازی در سطح حرفه‌ای بود. چندی بعد باشگاه بایرن‌مونیخ دیدار یادبودی باشکوه برای او ترتیب دید.
 
آبان
۳: در یکی از عجیب‌ترین بازی‌های تاریخ جام‌حذفی انگلیس، لیورپول و آرسنال به تساوی 5-5 رسیدند. لیورپول که گل تساوی را ثانیه‌های پایانی توسط اوریگی زده بود، در ضربات‌پنالتی 5 بر 4 پیروز شد و صعود کرد.
۸: جرارد پیکه مدافع بارسلونا که از سرمایه‌گذاران تنیس جام‌دیویس شده بود، برای اینکه مردم پیشنهادهای خودشان را او در میان بگذارند شماره‌اش را در اینستاگرام منتشر کرد! چند روز بعد ایرانی‌ها او را به گروه‌های واتس‌اپی خودشان اضافه کرده بودند.
 
آذر
۲: در دیداری تماشایی و پرهیجان، فلامنگو ۲-یک ریورپلاته را برد تا برای دومین مرتبه و پس از ۳۸ سال قهرمان کوپا لیبرتادورس شود. آرژانتینی‌ها با گل بوره تا دقایق پایانی پیش بودند، اما ۲ گل از گابی‌گل او را تبدیل به قهرمانِ فلامنگو کرد.
مروری بر رویداد‌های مهم فوتبال جهان در سال ۱۳۹۸
۳: الهلال عربستان که در بازی رفت اوراوا ردز ژاپن را با یک گل برده بود، در بازی برگشت هم ۲-صفر و با گل‌های الدوساری و گومیس این تیم را شکست داد و قهرمان لیگ قهرمانان آسیا شد. این سومین قهرمانی تیم محبوب عربستانی در آسیا بود.
۹: قرعه‌کشی مسابقات یورو ۲۰۲۰ که قرار است در ۱۲ کشور برگزار شود، انجام شد. گروه‌بندی مسابقات به این شرح است: گروه A: ترکیه، ایتالیا، ولز و سوئیس. گروه B: دانمارک، فنلاند بلژیک و روسیه. گروه C: هلند، اوکراین، اتریش و برنده پلی‌آف D. گروه D: انگلیس، کرواسی، جمهوری‌چک و برنده پلی‌آف C. گروه E: اسپانیا، سوئد، لهستان و برنده پلی‌آف B. گروه F: پرتغال، فرانسه، آلمان و برنده پلی‌آف A.
۱۱: لیونل مسی برای ششمین مرتبه توپ طلای فرانس‌فوتبال را برد تا از کریس رونالدو سبقت بگیرد. مسی با ۶۸۶ امتیاز اول شد و فان‌دایک با ۶۷۹ امتیاز در رده دوم قرار گرفت، در حالی که رونالدو با ۴۷۶ امتیاز سوم شد.
مروری بر رویداد‌های مهم فوتبال جهان در سال ۱۳۹۸
۳۰: لیورپول موفق شد با شکست فلامنگو قهرمانی جام جهانی باشگاه‌ها را هم به ویترین افتخاراتش اضافه کند. شاگردان کلوپ به‌سختی و در وقت‌های اضافه با گل فیرمینو از سد حریف برزیلی گذشتند.
مروری بر رویداد‌های مهم فوتبال جهان در سال ۱۳۹۸

دی
۱: سوپرجام ایتالیا در عربستان برگزار شد. دیداری بین یوونتوس و لاتزیو که شاگردان اینزاگی آن را ۳-یک بردند و به جام رسیدند. دیبالا برای یووه گل زد و آلبرتو، لولیچ و کاتالدی هم گل‌های لاتزیو را به ثمر رساندند. بیانکوچلستی برای پنجمین مرتبه قهرمان سوپرجام شد.
۶: زلاتان ایبراهیموویچ که بار‌ها از علاقه‌اش برای بازگشت به میلان گفته بود، پس از جدایی از لس‌آنجلس گلکسی به‌عنوان بازیکن آزاد برای دومین مرتبه پیراهن روسونری را پوشید.
مروری بر رویداد‌های مهم فوتبال جهان در سال ۱۳۹۸
۸: پدیده نروژی لیگ قهرمانان از ردبول زالتسبورگ اتریش جدا شد و به دورتموند پیوست. ارلینگ هولاند را دورتموندی‌ها با پرداخت تنها ۲۰ میلیون یورو جذب کردند.
مروری بر رویداد‌های مهم فوتبال جهان در سال ۱۳۹۸
۲۲: سوپرجام اسپانیا با ۴ تیم در عربستان برگزار شد. فینال شهرآورد مادرید بود. رئال با پیروزی مقابل والنسیا و اتلتیکو با پیروزی مقابل بارسا به این دیدار رسیده بودند. پس از تساوی بدون‌گل در ۱۲۰ دقیقه، رئالی‌ها ۴-یک در ضربات پنالتی پیروز شدند و جام را بالای سر بردند که این یازدهمین قهرمانی‌شان بود.

بهمن
۸: کریستین اریکسن که برای مدت طولانی در پی جدا شدن از تاتنهام بود، اینترمیلان را انتخاب کرد. اینتری‌ها برای جذب او ۲۰ میلیون یورو پرداخت کردند و فصلی ۱۰ میلیون یورو هم حقوق برای هافبک دانمارکی در نظر گرفتند.
۹: باشگاه منچستریونایتد سرانجام موفق شد برونو فرناندس پرتغالی را به خدمت بگیرد. شیاطین سرخ برای این بازیکن ارزشمند با آپشن‌هایی در قراردادش تا ۸۰ میلیون یورو پرداخت خواهند کرد.

اسفند
۱۱: منچسترسیتی موفق شد در فینال جام‌اتحادیه ۲-یک استون‌ویلا را ببرد و برای سومین مرتبه متوالی جام را بالای سر ببرد. آگوئرو و رودری برای سیتی و ساماتا برای ویلا در این فینال گل زدند.
۱۵: رونالدینیو ستاره سابق تیم ملی برزیل و بارسلونا در کشور پاراگوئه همراه با برادرش به‌دلیل استفاده از پاسپورت جعلی دستگیر شد. قاضی برای او حکم ۶ ماه زندان صادر کرد که به این رأی اعتراض شد. همچنین لیونل مسی برای هم‌تیمی سابقش وکیلی زبده استخدام کرد تا مشکلش را حل کند.
مروری بر رویداد‌های مهم فوتبال جهان در سال ۱۳۹۸
۱۹: شیوع ویروس کرونا فوتبال اروپا را به‌شدت تحت تأثیر قرار داد. پس از تصمیمات ضد و نقیض که همراه با لغو چند دیدار سری A و برگزاری چند بازی از جمله شهرآورد ایتالیا بین یوونتوس و اینتر بدون تماشاگر بود، دولت ایتالیا تصمیم گرفت مسابقات ورزشی را تا سوم آوریل (۱۵ فروردین) به تعلیق درآورد.
۲۷: پس از لغو لیگ‌های معتبر اروپایی، سرانجام شیوع ویروس کرونا باعث به تعویق افتادن یورو ۲۰۲۰ هم شد. یوفا روی برگزاری این رقابت‌ها پافشاری نکرد و اعلام کرد این مسابقات یک سال دیرتر برگزار خواهد شد. همان روز کوپا آمریکای ۲۰۲۰ هم به سرنوشت یورو دچار شد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه دیدار صنعت نفت - پرسپولیس؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی