نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
۰
دوشنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۹
۰ |
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

با اعلام لغو برگزاری لیگ جهانی کاراته وان مادرید و با احتساب رقابت های اتریش به عنوان مرحله نهایی کسب سهمیه المپیک، سجاد گنج زاده و سارا بهمنیار نیز موفق به کسب سهمیه المپیک شدند تا به همراه بهمن عسگری و حمیده عباسعلی ۴ المپیکی کاراته ایران نام بگیرند.

مشخص شدن سهمیه‌های کاراته ایران در المپیک به گزارش خبرورزشی، پس از لغو برگزاری رقابت های لیگ جهانی کاراته در مراکش، فدراسیون جهانی اعلام کرد رقابت های لیگ جهانی مادرید در اسپانیا به عنوان جایگزین این مسابقات در راه کسب سهمیه المپیک خواهد بود و در صورت لغو رقابت های مادرید، امتیازات ورزشکاران در رقابت های لیگ جهانی در اتریش به عنوان مرحله آخر مسابقات کسب سهمیه از رطیق رنکینگ محاسبه خواهد شد.

اما با شیوع گسترده ویروس کرونا در کشورهای اروپایی و اسپانیا، دولت این کشور برگزاری این مسابقات را نیز لغو کرد تا بر اساس اعلام فدراسیون جهانی همان مسابقات اتریش به عنوان مرحله آخر کسب سهمیه محاسبه شود.

بر این اساس در وزن ۷۵+ کیلوگرم جایی که سجادگنج زاده و ذبیح الله پورشیب دو چهره شایسته کاراته ایران برای کسب سهمیه تلاش می کردند، سجاد گنج زاده با امتیاز ۸۶۱۷ به عنوان نفر دوم موفق به کسب سهمیه المپیک شد.

هر چند ذبیح الله پورشیب با امتیاز ۹۲۲۵ امتیاز بیشتری از گنج زاده داشت اما طبق قانون در رده بندی وزن اختصاصی اش که وزن ۸۴- کیلوگرم است به دلیل این که پایین تر از رقیب ترک در رده دوم جای دارد و سجاد گنج زاده در وزن ۸۴+ کیلوگرم در صدر وزن خودش قرار دارد، در نهایت گنج زاده به عنوان نماینده وزن ۷۵+ کیلوگرم ایران در رقابت های المپیک خواهد بود.

پیش از این بهمن عسگری در وزن ۷۵- کیلوگرم با شایستگی تمام و قرار گرفتن در صدر رنکینگ جواز حضور در المپیک را به دست آورده بود.

همچنین در بخش بانوان، سارا بهمنیار در وزن ۵۵- کیلوگرم با امتیاز ۵۶۴۷.۵ به عنوان نفر چهارم رنکینگ جواز حضور در المپیک را به دست آورد.

حمیده عباسعلی نیز پیش از این با صعود به فینال رقابت های اتریش با ۶۹۹۷.۵ امتیاز و قرار گرفتن در جایگاه دوم سهمیه المپیک را از آن خود کرده بود.

اما رقابت های کسب سهمیه پاریس آخرین ایستگاه برای نفرات جامانده از المپیک است که سال آینده برگزار می شود و قرار است امیر مهدی زاده در وزن ۶۷- و رزیتا علیپور در وزن ۶۱- کیلوگرم برای کسب سهمیه به میدان بروند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی