نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
۰
پنجشنبه ۱۴ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۱
۰ |
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

در روز‌های گذشته به دنبال تحرکات داخلی یک پست بین‌المللی دیگر از ورزش ایران گرفته شد که نیازمند ورود جدی نهاد‌های نظارتی و وزارت ورزش است.

به گزارش خبرورزشی، در روز‌های پایانی اسفند ماه سال گذشته که کشور به تازگی درگیر شیوع ویروس کرونا شده و به طبع آن فعالیت‌های رشته‌های ورزشی نیز به تعلیق درآمده بود، نام جواد سلیمی، رئیس کمیته داوران کشورمان توسط فدراسیون جهانی کاراته به طور موقت از لیست شورای داوری این فدراسیون خارج شد. اقدامی که با یک سناریوی طراحی شده چند ماهه از مدت‌ها قبل علیه سلیمی و کاراته ایران آغاز شد و طی ماه‌ها با ارسال ایمیل‌های مختلف و اقدامات دیگر در مسابقات برای فدراسیون جهانی تکمیل شد. موضوعی که با توجه به جایگاه حقوقی جواد سلیمی به‌عنوان نماینده کاراته و ورزش ایران در یک پست بین‌المللی، مصداق بارز اقدام علیه منافع کشور است و باید به طور دقیق از سوی حراست وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک بررسی و با مسببان آن برخورد شود.

نکته جالب این اتفاق، خوشحالی بچه‌گانه کسانی است که با اقدام علیه منافع کشور زمینه حذف سلیمی را فراهم کردند و حتی قبل از رسمی شدن خبر با صحبت درباره این اتفاق در فضای مجازی به خوبی نقش خود را در این موضوع نمایان کردند. کسانی که در یک سال اخیر با قطع شدن منافع‌شان در کاراته تمام تلاش خود را در ابتدا برای بازگشت انجام و پس از خوردن تیرشان به سنگ، در ادامه شروع به فعالیت در فضای مجازی کردند و از هیچ اقدامی علیه رئیس فدراسیون کاراته، سرمربیان تیم‌های ملی و ملی‌پوشان غافل نشدند. این افراد برای خالی کردن کردن خشم خود از موفقیت‌های ملی‌پوشان کشورمان از زدن هیچ اتهام و تهمتی علیه ملی‌پوشان، مربیان و جواد سلیمی دریغ نکردند و تمام تلاش خود را برای ایجاد حاشیه برای تیم ملی کشورمان انجام دادند.

حال با رقم خوردن این اتفاق که باعث از دست رفتن یک پست مهم بین‌المللی دیگر برای ورزش کشورمان بوده است، باید یک بار برای همیشه مسئولان ورزش کشور و نهاد‌های نظارتی به صورت جدی به این جریان ورود کنند تا از اقدامات آینده علیه ورزش کشور جلوگیری شود. اتفاقی که این بار برای سلیمی رقم خورده است برای اولین بار در ورزش کشور صورت نگرفته و در ورزش کشور مبسوق به سابق بوده است. اتفاقاتی که با تماس‌های داخلی با مقامات فدراسیون‌های جهانی در رشته‌های مختلف بیشتر نیز رخ داده بود و نتیجه آن طی سالیان گذشته از دست رفتن هر چه بیشتر پست‌های بین‌المللی ورزش کشور بوده است.

در مشکل جواد سلیمی و کاراته ایران نیز مسئولان وزارت ورزش و جوانان کار سختی برای بررسی موضوع ندارند و تنها کافی است با چیدن پازل‌های این اتفاق در کنار هم و واکنش‌هایی که قبل از رسمی شدن خبر در فضای مجازی از طریق جریانات وابسته به گروه خاص صورت گرفته است به خوبی با چهره‌های وطن‌فروشان آشنا و با آن‌ها برخورد کنند.

البته این دوستان حتی با حذف نام سلیمی از لیست شورای داوران نیز راضی نشدند و در ادامه تلاش کردند با زیر سؤال بردن تلاش نمایندگان کاراته ایران در سال گذشته و موفقیت‌های آن‌ها در کسب چهار سهمیه المپیک این موفقیت‌ها را به نقش سلیمی ارتباط بدهند و از مسئولان فدراسیون جهانی بخواهند سهمیه‌های ایران باطل شود. تلاش آخر این دوستان به خوبی نشان‌دهنده نیت ناصواب است و دیگر در این شرایط سکوت مسئولان ورزش کشور جایز نیست و انتظار برخورد با این موضوع کمترین خواسته جامعه ورزش و کاراته است.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی